ZF 24

ZF Health&Pharma Summit'23. Matei Ladea, Omnia Capital: Dumagas operează prin 300 de unităţi proprii, iar circa 120 dintre ansamblurile proprii ale companiei de transport sunt frigorifice, motiv pentru care putem să transportăm şi pentru industria farmaceutică

ZF Health&Pharma Summit'23. Matei Ladea, Omnia Capital:...

Autor: Alexandra Matei

26.09.2023, 17:52 103

Dumagas Transport, grup preluat de la fondul de investiţii Bancroft de Omnia Capital, o companie activă pe piaţa de fuziuni şi achiziţii, operează prin 300 de unităţi proprii şi are capacitatea de a transporta inclusiv pentru industria farmaceutică, având circa 120 de ansambluri frigorifice, a spus Matei Ladea, cofondator şi partener, Omnia Capital, la conferinţa ZF Health&Pharma Summit'23.

În viitor, adaugă el, urmează achiziţii de echipamente şi dube frigorifice, dar şi investiţii pentru şcolarizarea şoferilor.

„Operăm prin aproximativ 300 de unităţi proprii şi 600 de unităţi cu tot cu subcontractori. Ansamblurile proprii, din cele 300, circa 120 sunt frigorifice, motiv pentru care putem să transportăm şi pentru industria farma. Cel mai sănătos pentru un business este să nu fie supraexpus către un singur sector economic, ci să aibă un grad mare de diversificare. Dumagas face transport automotive pentru fabricile de auto, transport frigo pentru industria farma şi retail alimentar, exporturi de maşini de la fabrica Ford din Craiova şi Dacia din Mioveni, transport general şi ADR, întrucât distribuim inclusiv gaze rare, heliu, oxigen sau dioxid de carbon”, a detaliat Matei Ladea în timpul confernţei ZF Health&Pharma Summit'23. Între performanţă şi supravieţuire în Sănătate.

Piaţa farmaceutică, mai spune acesta, este un sector cu un grad foarte mare de specializare şi, din păcate, distribuţia farma la nivel european se negociază la un nivel peste dimensiunea Dumagas, care este o companie cu aproape 40 mil. euro cifră de afaceri la nivelul anului trecut.

„Este un jucător mare pentru România, dar nu şi pentru piaţa europeană”, a subliniat el. Astfel, transferul de la huburile de producţie la huburile de distrbuţie, explică Matei Ladea, se face prin case de logistică foarte mari, care iau contractele şi subcontractează mai departe la Dumagas şi la alte companii similare.

Industria farmaceutică, afirmă cofondatorul Omnia Capital, seamănă foarte mult cu investiţiile de tip infrastructură. România, mai adaugă el, are mult potenţial, iar investiţiile locale în fabrici de medicamente trebuie accentuate.

„E nevoie de foarte multă activitate pentru a face faţă cererii pentru că avem o populaţie în îmbătrânire la nivelul întregii Europe. Va fi în continuare nevoie de consum farmaceutic masiv şi va trebui să ne focusăm şi să investim în acest sector”, consideră Matei Ladea.

El mai spune că Omnia Capital nu se uită deocamdată la companiile din industria farma ca la potenţiale investiţii, aceasta fiind o industrie foarte specializată care necesită investitori care la rândul lor să fie specializaţi.

În schimb, Omnia Capital targetează investiţii în industrii strategice, iar conex industriei farma, menţionează Matei Ladea, compania activă pe piaţa de fuziuni şi achiziţii s-a uitat la industria de echipamente medicale şi health care.

„Industria farma, fiind puternic stabilizată, este afectată de investiţii de tip buyout şi nu sunt foarte multe tranzacţii în pieţe precum România, care nu mai este o piaţă emergentă. Deja s-au făcut foarte multe consolidări şi achiziţii de tip roll-up şi de aici în continuare nu cred că va mai fi uşor să intre jucători cum este Omnia”, a mai spus el în timpul ZF Health&Pharma Summit'23.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO