ZF Agrobusiness

ZF Agropower. BioBoom Box, un start-up din Braşov, vrea să transforme mesele orăşenilor: livrează o cutie cu alimente bio cu 90 de lei alături de un reţetar pentru preparat masa în 10 minute

20.09.2023, 00:05 Autor: Florentina Niţu

Sergiu Cojanu, specialist nutriţionist dietetician, a început BioBoom Box, un start-up care aduce fructe şi legume proaspete de la fermierii certificaţi bio din Braşov la uşa bucureştenilor. Costul unei cutii cu 6 kilograme de alimente de bază este de 90 de lei şi include şi reţete pentru a găti masa în doar 10 minute. Produsele sunt suficiente pentru 5-6 zile pentru o persoană, iar, comparativ, costul lor este similar cu cel al unei mese în oraş, cu băutura inclusă, la un restaurant mediu din Bucureşti.

„Ideea BioBoom Box mi-a venit acum 2-3 ani, când am realizat că nevoia de fructe şi legume de calitate şi cu gust adevărat începe să fie din ce în ce mai mare. Am încercat să găsesc distribuitori şi surse din care să mă aprovizionez şi acum am reuşit. A fost un proces destul de lung, a fost greu să găsesc un producători autohtoni, pentru că nu mi-am dorit să import, şi să mă asigur că fructele şi legumele sunt crescute bine“, a povestit Sergiu Cojanu, în vârstă de 25 ani, fondatorul BioBoom Box, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transivlania.

Sergiu Cojanu spune că a găsit din întâmplare producătorii pe care-i căuta, prin intermediul părinţilor săi, care stau în Braşov, unde s-a întors şi el după câţiva ani petrecuţi în Capitală. „Proiectul era în stand-by, pentru că aveam alte priorităţi şi n-am mai căutat producători, dar dintr-o dată s-a legat“, subliniază el.

Mica afacere a pornit-o cu propriile economii, iar primii săi clienţi au fost părinţii şi prietenii. „Părinţii mei au fost primii mei clienţi, iar apoi au fost prietenii, plaja caldă“, spune el. Apoi, a început să meargă către clienţi din Braşov, care pot ridica comenzile din piaţa centrală a oraşului, dar şi către clienţi din Bucureşti, cărora le livrează produsele direct la uşă.

„Grupul ţintă pe care mă focusez sunt oamenii care îşi doresc un stil de viaţă sănătos, dar nu au timp să se ocupe de el. Mă adresez persoanelor care vor să gătească, care vor să aibă grijă de sănătate, dar nu au timp să stea prea mult în bucătărie. De asta, am construit acest concept prin care le oferim şi materia primă şi ghidul – reţetar – să-şi prepare mâncarea necesară“, a explicat Sergiu Cojanu.

Expertul în nutriţie afirmă că din experienţa sa oamenii sunt dispuşi să gătească acasă, doar că în cultura culinară românească avem multe tipuri de reţete complexe, „de aceea ne amintim cum mamele şi bunicile noastre stăteau toată ziua în bucătărie“, iar timpul, mai ales în oraşele mari, nu ne mai permite să ne ocupăm de acest aspect.

„Eu mă focusez pe reţete care să nu dureze mai mult de 10 minute pentru pregătirea unei mese şi care să fie săţioase. E foarte important să avem mesele organizate din timp, cu o zi înainte sau în acea dimineaţă. Dacă facem asta, ne putem atinge obiectivul pe care-l avem, fie să scădem sau să creştem în greutate, fie de reconstrucţie corporală“, a adăugat el.

O cutie cu conţine în general şase tipuri de legume sau fructe, câte un kilogram din fiecare, dar se pot face şi comenzi personalizate, iar costul său este de 90 lei. Până acum, Sergiu Cojanu spune că tinerii şi-au arătat deschiderea pentru achiziţionarea de produse bio, cât şi persoane mature, de peste 30 de ani, care şi-au pus în ordine viaţa şi şi-au dat seama că sănătatea e importantă. „Legumele, de exemplu, ajung pentru 5-6 zile, iar costul de 90 de lei e cât o masă la restaurant mediu din Bucureşti şi Braşov.“

Pentru început, BioBoom Box s-a lansat pe reţele de socializare, iar tânărul antreprenor spune că s-a focusat mai mult pe a găsi producători şi produse de bio, în adevăratul sens al cuvântului, iar ulterior se va concentra şi pe promovare. „E bine ca sursele noastre de hrană să fie din mediul în care am crescut şi ne-am dezvoltat, de aceea mi-am dorit să dau clienţilor alimente din cultura noastră, sprijinind astfel şi economia ţării“, adaugă el.

Cojanu a mai spus că piaţa produselor bio din România este în continuă creştere, educaţia nutriţională, educaţia pentru sănătate, mindfulness-ul asupra vieţii în general, fiind topicuri în vogă acum. „Să ne luăm pachet la job e cel mai accesibil mod de a avea o alimentaţie sănătoasă“, consideră el.

Tânărul a mai afirmat că încercă să găsească clienţi recurenţi şi se va adresa companiilor, iar pe viitor plănuieşte să se extindă în toată ţara. „Nu mă consider încă antreprenor, am câteva proiecte la care lucrez – BioBoom Box e unul dintre ele, iar dacă mă voi dedica, vor aduce rezultate, dar deocamdată rămân la stadiul de învăţăcel“, a conchis el.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny