ZF CEO Strategy

CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank. Cristian Bădescu, CEO Inatech Packaging, jucător din industria ambalajelor, cu afaceri de 9 mil. euro: Vrem să ne extindem în regiune şi vom vedea dacă putem face asta singuri sau o să avem nevoie de un partener

13.03.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Inatech a încheiat anul trecut cu afaceri de 9 milioane de euro, după o creştere de 9% faţă de anul anterior ♦ Compania numără un portofoliu de circa 7.000 de clienţi, mulţi provenind din zona industrială.

Inatech Packaging, un grup din industria producătoare de ambalaje, cu afaceri de 9 milioane de euro, are în plan extinderea în regiune, vizând în special intrarea pe pieţele din Ungaria şi Bulgaria. Pentru expansiunea businessului în regiune, Cristian Bădescu, CEO al Inatech, ia în calcul chiar atragerea unui partener, inclusiv un fond de investiţii.

„Planul nostru clar este să ne extin­dem în regiune şi atunci vedem dacă putem să facem singuri treaba asta sau să o vedem nevoie de un par­tener. Poate fi un fond de investiţii sau vom vedea“, spune Cristian Bădescu, prezent în emisiunea CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank.

Grupul a făcut primii paşi pentru dezvoltarea businessului în pieţele din regiune, precum Bulgaria şi Ungaria. Încă de anul trecut, compania a intrat pe platformele de marketplace din re­giune pentru a testa cererea din aceste pieţe. Grupul va lansa anul acesta magazine online în cele două pieţe, iar dacă perspectivele sunt bune, în 2025 ar putea deschide entităţi juridice în aceste ţări. Livrările de produse către Bulgaria şi Ungaria sunt susţinute din Bucureşti şi Oradea.

Compania a inaugurat anul trecut centrul logistic din Oradea care deser­veşte zona de vest a ţării şi Ungaria, însă a investit şi în alte segmente ale busi­nessului pentru dezvoltarea acestuia.

„Anul trecut, am triplat forţa noas­tră de vânzări având în vedere că ne dorim să ne extindem în regiune. Am început să lucrăm la platforma noastră de magazin online“, adaugă Cristian Bădescu.

Inatech a încheiat anul trecut cu a­fa­ceri de 9 mili­oane de euro, după o creş­tere de 9% faţă de anul an­terior. Com­pania numără un portofoliu de circa 7.000 de cli­enţi, mulţi provenind din zona indus­trială. Pentru anul aces­ta, antrepreno­rul îşi doreşte să menţi­nă ace­laşi ritm de creştere, estimări bazate şi pe vânzările către Ungaria şi Bulgaria. În pofida creşterilor şi planurilor de dezvoltare, anul 2023 nu a fost lipsit de provocări, spune Cristian Bădescu.

„Avem război la graniţă, am avut creşteri de preţuri, a trebuit să ne adap­tăm. Noi suntem o generaţie de antreprenori născuţi în comunism, trecuţi printr-o perioadă de tranziţie, am prins criza financiar, am prins pan­demie şi războaie. Am tot avut provo­cări, care se răsfrâng asupra businessu­lui. Rezilienţa este una dintre abilită­ţile unui antreprenor“, spune el.

Provocările din ultimii ani cu care s-au confruntat antreprenorii nu le mai permit acestora să îşi planifice obiective pe termen lung. Cu toate acestea, Cristian Bădescu spune că în 2020, anul izbucnirii pandemiei, şi-a propus să atingă afaceri de 10 mil. euro până în 2025, însă acest prag ar putea fi atins chiar anul acesta.

„La capitolul adaptabilitate stăm destul de bine. Am trecut deja prin multe, mai ales că noi am început acest business în 2010, fără să avem experienţă în mediul de afaceri. Ne-am lovit de toate problemele şi le-am gestionat cum am putut la acel moment, am învăţat pe parcurs şi am reuşit să performăm“, mai spune el.

Pentru anul acesta, compania plănuieşte noi investiţii în special în zona de retehnologizare pentru eficientizarea costurilor de producţie. Mai mult, antreprenorul îşi doreşte să lanseze produse pentru industria farmaceutică şi să atragă clinţi din acest sector, dar şi din agricultură.

„Este o zonă unde sunt folosite destul de multe materiale pe care noi le punem la dispoziţie. Este o nişă pe care n-am acoperit-o până acum, la fel şi partea de industrie farmaceutică şi biotehnologie“, mai spune el.

Învățam împreună din experiențele și poveștile oamenilor de afaceri care conduc companii de succes.
ING este alături de ei, de antreprenori și companii din mediul de afaceri românesc cu soluții de banking și mai și.
Mai exact, pe lângă produse și servicii bancare, oferim consultanță personalizată, expertiză sectorială și sprijin pentru dezvoltarea practicilor sustenabile.