ZF CEO Strategy

CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank. Meda Vasiliu, regional operations director la ANA Hotels: După renovarea Athenee Palace şi a hotelului Europa, vrem să investim în modernizarea hotelului Sport din Poiana Braşov

28.02.2024, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

ANA Hotels a avut un avans de 30% al veniturilor faţă de anul trecut, când cifra de afaceri a grupului a fost de 160 de milioane lei. Businessul a reuşit să depăşească şi nivelul din 2019, astfel că 2023 a fost cel mai bun an pentru companie.

ANA Hotels, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa hotelieră, are în plan renovarea hotelului Sport din Poiana Braşov pentru anul viitor, spune Meda Vasiliu, regional operations director în cadrului ANA Hotels. Proiectul de renovare vine în urma investiţiilor pe care grupul le-a făcut în modernizarea hotelurilor Interncontinental Athenee Palace şi hotel Europa din Eforie.

„Pentru hotel Sport din Poiana Braşov avem în plan un proces de renovare în cursul anului 2025, probabil începând din trimestrul al II-lea, după încheierea sezonului, care va viza modernizarea şi reabilitarea camerelor, lobby-ului, recepţiei şi barului“, spune Meda Vasiliu în cadrul emisiunii CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank.

Hotelul Europa din Eforie Nord a intrat într-un proces de renovare în toamna anului trecut, investiţia era estimată la circa 10 milioane euro, însă Meda Vasiliu spune că deja a fost depăşită suma de 14 milioane euro. Lucrările vor fi finalizate în luna aprilie, atfel că hotelul va începe noul sezon complet renovat.

Câteva lucrări de modernizare mai există în continuare şi la Intercontinental Athenee Palace, unde restaurantul şi ca­fe­neaua hotelului sunt în plin proces de re­no­vare, iar la sfârşitul acestui an vor fi de­marate lucrările de modernizare a spa-ului. Grupul hotelier a început un amplu proces de renovare a hotelului în pandemie, fiind structurat în două etape. În urma lucrărilor de renovare, hotelul a trecut sub brandul Intercontinental după ce compania a încheiat colaborarea cu Hilton. Investiţia s-a ridicat la peste 40 mil. euro.

Meda Vasiliu spune că prioritatea grupului este de a păstra în permanenţă proprietăţile într-un stadiu conform standardelor actuale. Mai mult, ea este de părere că reţeta de succes în rândul hotelierilor este de a crea un mixt potrivit pentru turişti.

„Toate hotelurile ANA Hotels sunt un mix foarte bun de camere, restaurant, bar, săli de conferinţă, dar şi facilităţi de recreere şi de petrecere a timpului liber, ceea ce oferă un mare avantaj în anumite perioade ale anului. Vremea are o influenţă puternică asupra businessului, ţi-ai luat bilet la mare, dar plouă, nu poţi să mergi la plajă, însă ai nenumărate posibilităţi de petrecere a timpului liber“, spune ea.

ANA Hotels a avut în 2022, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de 160 milioane lei, potrivit datelor Ministerului de Finanţe. Anul trecut, compania a înregistrat o creştere de 30%, spune Meda Vasiliu. Avansul businessului înseamnă o depăşire a nivelului din 2019, cel mai bun an pentru companie.

În pofida acestui avans, Meda Vasiliu spune că nu a fost atins gradul de ocupare din 2019. „Nu am reuşit să atingem gradul de ocupare al anului 2019, pentru că atunci era într-adevăr o strategie de volum prin opti­mizări constante ale tarifului mediu şi prin creşteri pe segmentul de food & beverage, spa, recreere şi alte servicii pe care noi le oferim în toate locaţiile ANA Hotels. Atunci cererea era mult mai ridicată“, spune ea.

Meda Vasiliu se aşteaptă ca în acest an hotelurile din portofoliul grupului să atingă un grad de ocupare similar cu cel din 2019. În termeni de venituri, grupul estimează o creştere de 10% a cifrei de afaceri faţă de anul trecut.

Grupul include hotelul Athenee Palace din Bucureşti, afiliat brandului Intercontinental, Crowne Plaza şi trei unităţi hoteliere din Poiana Braşov - Sportul, Bradul şi Poiana, precum şi hotelul Europa, împreună cu centrul SPA ANA Aslan Health Spa din Eforie Nord. Dintre acestea, Intercontinental Athenee Palace are cea mai mare pondere a străinilor. Circa 70% din turiştii care ajung în hotel sunt străini, însă majoritatea vin în scopuri de business.

„Zona de leisure în Bucureşti este foarte mică, undeva sub 20%, dar aici cred că avem de lucrat la a promova mai mult Bucureştiul ca destinaţie. Foarte mulţi europeni care au vizitat capitalele din Europa Centrală şi de Est s-au oprit la Budapesta sau Belgrad, nu au îndrăznit să meargă mai către est. Apar tot mai multe zboruri şi conexiuni bune care ar putea să ajute oraşul să îşi crească atractivitatea“, mai spune Meda Vasiliu.

Învățam împreună din experiențele și poveștile oamenilor de afaceri care conduc companii de succes.
ING este alături de ei, de antreprenori și companii din mediul de afaceri românesc cu soluții de banking și mai și.
Mai exact, pe lângă produse și servicii bancare, oferim consultanță personalizată, expertiză sectorială și sprijin pentru dezvoltarea practicilor sustenabile.