România ar putea atrage o investiţie într-o nouă fabrică de autobuze electrice în viitor dacă însă dezvoltă şi o piaţă pe acest segment. Spre exemplu, compania chineză BYD are două fabrici în Europa, în Ungaria şi Franţa, tocmai datorită potenţialului din Europa de Vest şi Europa Centrală.
„În următorii zece ani în România se vor vinde între 5.000 şi 10.000 de autobuze electrice. Dar în 2-3 ani vor fi câteva mii. Din punctul nostru de vedere România poate atrage o investiţie într-o fabrică“, a spus Tal Lahav, CEO, SIXT Group România, companie care deţine importurile pe piaţa locală pentru autobuzele BYD, divizia de rent a car şi leasing operaţional Sixt, dar şi divizie de vânzări maşini la mâna a doua alături de un dealer Opel.
El se aşteaptă ca şi anul 2021 să fie unul cu provocări, având în vedere faptul că vaccinarea nu se poate face
într-un termen scurt, astfel încât şi activitatea economică din acest an va fi influenţată de pandemie. „Anul 2020 a fost unul plin de provocări pentru in-dustria auto. Pia-ţa de maşini noi a scăzut cu circa 30%, cea de second-hand cu 10-15%, iar leasingul operaţional a rămas stabil, însă pe rent-a-car declinul a fost de 70-80%. Am luat mai multe măsuri pentru a continua puternic. Ne-am concentrat pe retail şi corporate. Am trecut printr-o perioadă de provocări în 2020, iar acum am realizat că a vaccina un număr mare de oameni nu este uşor“, a explicat Tal Lahav. „Anul acesta ne vom baza mai mult pe piaţa internă, nu ne facem planuri cu turişti care deodată ar veni. Ţinta este de a oferi soluţii de mobilitate“, a explicat directorul companiei.
New Kopel Car Import, parte a Sixt Group România, a câştigat licitaţia de livrare a 20 de autobuze electrice BYD, de 12 metri, cu podea joasă, a 20 de staţii de reîncărcare lentă şi a 5 staţii de încărcare rapidă, în Constanţa.
Este cea de-a doua licitaţie câştigată de New Kopel Car Import după cea din Buzău unde se vor livra 9 autobuze electrice, 3 staţii de încărcare rapidă şi 9 staţii de încărcare lentă.
Predarea noii flote eBus fără emisii, în Constanţa, este programată pentru începutul anului 2022. Majoritatea vehiculelor vor fi construite la unitatea de producţie dedicată BYD din Komárom, Ungaria.
În 2018, New Kopel Car Import a devenit importator al autobuzelor şi vehiculelor electrice BYD pentru România. BYD este cel mai mare producător şi vânzător de automobile electrice şi autobuze din întreagă lume, cu peste 100.000 de vehicule electrice vândute anual.
„Noi ca grup vrem să fim furnizor de mobilitate pentru oricine din România, de la corporate la retail, de la tradiţional la electric. Acum suntem şi importator de autobuze BYD, cel mai mare producător din lume de maşini electrice şi autobuze. Livrează peste 100.000 de maşini electrice anual şi a livrat 40.000 de autobuze electrice în lume, în special în Europa de Vest. Nu am livrat încă autobuze electrice în România, dar am câştigat două licitaţii pentru a livra autobuze către Buzău şi Constanţa, un total de 29 de autobuze. Livrarea va avea loc spre finalul anului, început de 2022. Este un brand din China, dar producţia are loc în Europa, în Ungaria şi Franţa“, a explicat Tal Lahav.
El a subliniat că pe plan local există potenţial de a vinde mii de autobuze an de an în condiţiile în care flota naţională de autobuze este învechită şi poluantă.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE