ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Ana Vişian, bestjobs: Românii caută joburi mai bine plătite şi aproape jumătate din anunţuri sunt cu salariul la vedere

18.07.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

La începutul lui 2023, candi­daţii erau precauţi în aplicări şi se concentrau pe stabilitatea locului de muncă, fiind influenţaţi de semnele unei posibile recesiuni. Cu timpul însă, ritmul căutărilor de noi joburi şi al aplicărilor a accelerat, depăşind cu 23% numărul de aplicări din a doua jumătate a lui 2022. Astfel, în primul semestru al anului curent, fiecare candidat şi-a trimis CV-ul, în medie, la 6 angajatori lunar, potrivit datelor platformei de recrutare bestjobs, urmărind preponderent oportunită­ţile cu salariul afişat.

„Românii încă îşi caută joburi mai bine plătite. 2 din 3 nu sunt mul­ţumiţi de salariu, conform studiilor realizate de noi, şi iau măsuri în această privinţă şi caută un job cu salariu mai bun sau chiar un al doilea job, part time sau ceva ce pot face cu un program fle­xibil. Volumul de joburi disponibile în prima jumătate de an a fost cu un 10% mai mare ca în 2022. Există un volum mare de cereri depuse, în pri­mele şase luni avem 23% mai multe decât în pe­rioada similară din 2022“, a spus Ana Vişian, marketing manager la bestjobs, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank.

„Acum 40% din joburi sunt cu salariu la vedere. A crescut de la 10-15% acum trei ani. Salariul este e­le­mentul cel mai important, iar printre beneficii, spre exemplu în IT - posi­bilitatea de a lucra de oriunde con­tea­ză la fel de mult precum salariul. A­vem 9% joburi remote pe platformă, 16% hibrid şi restul sunt on-site, la punct fizic. Dar aici vorbim de toate joburile, inclusiv de cele care nu s-ar putea face remote precum cele din retail. Retailul creşte mult, se extinde mult şi în urbanul mic, nu doar urbanul mare, unde este mai greu de găsit personal“, a explicat Ana Vişian.

Pe lângă salariu şi dezvoltare pro­fesională, candidaţii îşi doresc să obţină şi flexibilitate din partea anga­jatorilor. Astfel, peste 20% din to­talul aplicărilor lunare se duc către joburile remote, în timp ce oferta lor a scăzut de la 12% anul trecut, la 9% anul acesta. Cu toate acestea, 16% din totalul joburilor active pe bestjobs oferă posibilitatea de a lucra hibrid, împărţind săptămâna de lucru între biroul de acasă şi cel de la sediu.

„Mai sunt factori interesanţi - în categoria lucrătorilor de birou, unde s-a implementat munca remote, jumă­tatea de an a venit cu schimbări - com­pa­niile încearcă să îşi aducă oamenii la birou. Joburile remote declarate de angajator în S1/2023 au scăzut cu circa 3%, deci se forţează revenirea la bi­rou. Acum angajaţii obişnuiţi cu mun­ca remote nu sunt obişnuiţi, motiv pentru care vedem mai multe cereri depuse tocmai pe joburile remote din platformă. A apărut însă o creştere a celor hibrid, unde mergi la birou cel puţin o dată pe săptămână şi asta ră­mâne soluţia până când piaţa forţei de muncă va decide dacă merge mai mult către remote sau către o revenire la birou“, a spus Ana Vişian.

Cea mai mare ofertă de lucru din acest semestru s-a regăsit în Bucureşti şi Ilfov (31% din totalul locurilor de muncă de pe bestjobs), Timiş (10%), Cluj (7%), Braşov (6%) şi Iaşi (5%). Tot acestea sunt şi judeţele care au atras cei mai mulţi candidaţi, în special pentru roluri în Vânzări (22%), Management (13%), Financiar/ Contabilitate (9%), IT/ Telecom (8%) şi Call Center/ Client Service (7%).

Fiecare job publicat pe bestjobs în acest semestru a atras, în medie, 30 de aplicări. Companiile din Retail sunt cele care conduc topul angajatorilor cu cele mai multe CV-uri primite în platformă în această primă jumătate de an, cu Lidl, Profi şi ENEL în frunte.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank