ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Federico Cianciosi, Prysmian România: Investim 23 mil. euro în creşterea producţiei de cabluri de medie şi înaltă tensiune dar şi într-un centru IT de excelenţă

12.06.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Producătorul de cabluri e­lec­trice şi de fibră optică Prysmian din Slatina a primit 7,5 milioane de euro ajutor de stat pentru dezvolta­rea unui centru de excelenţă IT şi va crea 120 de locuri de muncă. Prys­mian este prezentă în 50 de ţări cu 108 fabrici, unitatea din România fiind una dintre cele mai mari.

„În România Prysmian are peste 1.400 de angajaţi. Pentru skilluri de IT România este foarte puternică şi găsim aici angajaţii necesari. Vrem să investim aici în centrul de excelenţă şi deja am început. Avem un plan să avem peste 100 de tehnicieni şi deja sunt peste 50. Pentru a atinge acest număr recrutăm din piaţă dar avem şi suportul echipei pentru academia internă, pentru ca angajaţii să do­bân­dească noi cunoştinţe. Noii angajaţi pot lucra şi remote în anumite cazuri, dar toţi vor avea oportunitatea de a se întâlni în Slatina, pentru că o e­chipă adevărată trebuie să se şi în­tâlnească“, a spus Federico Cianciosi, chief operating officer al Prysmian România.

Compania a finalizat 2021 cu o cifră de afaceri de 1,35 miliarde de lei (287 mil. euro) în România şi avea 1.200 de angajaţi, faţă de 1.400 în prezent.

În Slatina se află sediul central al Prysmian România, iar echipa IT va lucra hibrid de aici, dar va sprijini toa­te capabilităţile IT ale grupului, fiind implicată în proiecte globale în întreaga lume. Oficialii companiei anunţau încă de anul trecut că au în plan deschiderea unui centru la Slatina, unde să fie pregătiţi ingineri, specialişti IT, dezvoltatori SAP şi inspectori de calitate.

„Anul 2023 a început bine. Ve­nim după un 2022 puternic şi acum avem o vedere bună pentru 2023 în linie cu planul de management. În România avem şi businessul de pro­ducţie pentru cabluri pentru maşini electrice de încarcare pe lângă fibra optică, iar creşterea pieţei de maşini electrice automat duce şi la o creştere a cererii pentru astfel de cabluri“, a spus directorul operaţional.

Piaţa internă reprezintă aproximativ 10% din producţia fabricii Prysmian de la Slatina. Aproape fiecare reţea de comunicaţii instalată în România este realizată cu fibră produsă la Slatina, potrivit ultimelor date de la oficialii companiei. Cei mai mari clienţi pe telecom sunt Telekom, Vodafone şi Digi, potrivit ultimelor date. Din fabrica de la Slatina se exportă majoritatea producţiei pentru ţările din Uniunea Europeană, unde Franţa, Italia şi Germania sunt clienţii principali iar SUA reprezenta o piaţă în plină expansiune.

„Producţia de cabluri va creşte cu 30% 12.000 de tone anual capacitate adiţională pentru cabluri de voltaj mediu şi înalt. Capacitatea suplimentară va fi instalată înainte de finalul anului 2024. Este un proiect proaspăt aprobat, investiţie de 23 mil. euro în România. Mai mult, există şi componenta de sustenabilitate – tehnolgia implementată în România este una mult mai sustenabilă pentru că noile cabluri vor fi realizate din materiale reciclate“, a spus Federico Cianciosi.

Italienii de la Prysmian anunţaseră anul trecut că au în plan la Slatina dezvoltarea capacităţii de producţie cu cel puţin 10%. Investiţiile bugetate la fabrica din Slatina erau în valoare de 10 milioane de euro anul trecut. Pandemia a crescut cererea de internet de mare viteză, pe fondul nevoii de conectivitate şi a faptului angajaţii lucrau de acasă, astfel că în criza sanitară cererea pentru fibră optică a crescut.

Prysmian este o companie publică listată pe Bursa italiană la indicele FTSE MIB. La nivel de grup s-au înregistrat vânzări ce au depăşit 12 miliarde de euro în 2021. Grupul italian operează 108 fabrici în peste 50 de ţări şi are 28.000 de angajaţi.

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank