ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Gicu Roşca, Tăt Normal: Vindem în special pe evenimente şi HoReCa. Multe băcănii s-au închis

12.05.2023, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Salatele de inspiraţie basarabeană Tăt Normal sunt vândute astăzi în peste 100 de unităţi HoReCa Producătorul ţinteşte 1 milion de lei în 2023, după afaceri de 600.000 de lei în 2022.

Producătorul de salate Tăt Normal îşi vinde în principal produsele în sectorul de HoReCa şi către in­dustria evenimentelor în 2023, în contextul în care s-au închis multe dintre băcăniile deschise în ultimii ani, a explicat Gicu Roşca, cofondator al Tăt Normal, în emi­siunea ZF Investiţi în Româ­nia!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Suntem prezenţi în mai puţine băcănii decât anul trecut pentru că s-au închis multe din­tre ele sau nu mai sunt vânzări, şi nu neapărat doar în cazul sa­la­telor noas­tre, ci în general. Am rămas în cele care se men­ţin în continuare bine, cred că mai suntem în 25-30 de băcănii. În schimb, restauran­tele au cres­cut, suntem cam în peste 100 de restaurante în momen­tul acesta şi tot ne dorim să creş­tem pe partea de HoReCa“.

În 2022, produsele Tăt Normal erau prezente în peste 50 de băcănii şi peste 50 de res­taurante, iar anii de pandemie au adus un suflu nou pentru ceea ce înseamnă băcănii mo­derne. Totuşi, multe dintre a­ces­tea nu au rezistat în con­textul complicat adus de inflaţie şi costuri mai mari.

„Pe partea de băcănii cum­va ne-am resemnat pentru că am văzut că sunt foarte mulţi care şi-au deschis băcănii, prieteni, cunoştinţe, şi din păcate nu le-a mers. Băcănia este pentru o nişă de clienţi diferiţi şi nu este momentul potrivit acum pentru băcănii sau pentru a avea la orice colţ de stradă o băcănie. Sunt câteva consacrate la care lumea ştie să meargă şi merge acolo“.

Micul producător a fost fondat de Gicu Roşca şi soţia sa în 2015, cu banii de la nuntă, iar în prezent are un spaţiu de producţie lângă Iaşi şi un portofoliu de circa 10 sortimente de salate. Antreprenorii au încercat să poarte discuţii şi cu retailerii moderni, însă fără rezultate.

„Am fost în discuţii, dar cer preţuri foarte mici, nu avem cum să scoatem acele preţuri decât dacă am pune în produsele noastre adaosuri alimentare necorespunzătoare pentru ceea ce ne dorim. (...) Nu zicem niciodată, dar nu cred că vom intra foarte curând, deşi au fost şi sunt în continuare discuţii cu unii retaileri“.

În schimb, segmentul online reprezintă o direcţie de interes pentru companie, atât prin investiţii pentru dezvoltarea propriului magazin online, cât şi prin platforme online de retail.

„Chiar se insistă foarte mult să intrăm pe nişte platforme mari online, dar ne dorim foarte mult să mergem cu o echipă profesionistă pe online şi când intrăm să intrăm puternic“.

Compania vrea să deschidă un punct de producţie şi lângă Bucureşti pentru a deservi mai eficient piaţa din Capitală, însă eforturile celor doi antreprenori s-au concentrat pe lansarea unui alt business în ultimul an.

„Ne dorim acest lucru, dar am avut o altă investiţei foarte mare, am deschis un centru educaţional care va deveni mai târziu grădiniţă. Acesta este în Miroslava, exact lângă Iaşi, unde avem şi hala de producţie“.

În 2022, producătorul s-a confruntat cu diverse companii, începând de la creşterile de costuri pe materii prime şi până la disponibilitatea ambalajelor din sticlă.

„Am avut şi noi o perioadă în care am schimbat tipul de borcan, l-am găsit pe cel mai asemănător cu care lucram până la momentul respectiv. A fost doar o perioadă scurtă, de două luni“.

Tăt Normal a obţinut afaceri de 600.000 de lei în 2022, în creştere cu 50% faţă de anul anterior. Pentru 2023, compania ţinteşte 1 milion de lei. Astăzi, businessul are 7 angajaţi.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank