ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Platforma de livrări rapide FAN Delivery se uită spre Constanţa şi alte oraşe pentru extindere în 2024. Principalii clienţi sunt din retail şi HoReCa

15.03.2024, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Investiţiile realizate până acum în FAN Delivery se apropie de 2 mil. euro, cea mai mare parte fiind reprezentată de investiţii în tehnologie ♦ Cifra de afaceri a companiei care operează platforma s-a apropiat de 1 mil. lei în 2023, după o creştere de circa 150%, iar în 2024 ţinteşte o creştere de 200%.

Platforma de livrări rapide FAN Delivery, prezentă în şase oraşe, vrea să se extindă în 2024 şi se uită spre Constanţa şi spre alte oraşe, în contextul în care strategia de dez­voltare se bazează pe un număr mi­nim de comenzi agreat în prealabil cu partenerii, a explicat Dragoş Arnău­tu, CEO FAN Delivery, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Noi când am deschis businessul ne-am gândit: hai să deschidem şi ve­dem noi ce facem după. În unele părţi am reuşit să aducem comenzi, în altele mai greu. Am schimbat stra­tegia şi în momentul acesta deschi­dem oraşe doar dacă avem un număr minim de comenzi agreate cu parteneri“.

Compania este prezentă astăzi în Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, Braşov şi Craiova, iar principalii clienţi de tip ancoră la care se uită pentru dezvoltarea în alte oraşe sunt cei din retail sau din HoReCa.

„Avem partenerii noştri actuali din retail, avem lanţuri mari de supermarketuri, ei ne spun în ce oraş au nevoie de noi, noi le spunem unde avem nevoie de ei şi există o negociere. Următorul oraş la care ne gândim este Constanţa“.

FAN Delivery s-ar putea extinde în 2024 în mai mult de un oraş nou, însă totul depinde de planificare şi parteneriatele pe care le semnează. Platforma FAN Delivery este con­tro­lată de grupul antreprenorial FAN Courier, liderul pieţei de curierat, find lansată la finalul anului 2021.

Prima iteraţie a FAN Delivery a fost un marketplace, dar compania a lansat la finalul anului 2022 serviciul Priority, concentrându-se în prezent pe acesta.

„Priority este un serviciu de livra­re curată, un last-mile, un ultra-fast delivery, că are mai multe denumiri în piaţă. Reprezintă o livrare pe care noi o facturăm clienţilor B2B care semnează cu noi şi care le propun clienţilor lor foarte grăbiţi să îşi primească produsele mai devreme, nu a doua zi prin curieratul clasic“.

Principalii clienţi ai serviciului Priority sunt lanţurile de retail şi jucătorii din HoReCa, dar cererile pentru livrare rapidă vin din domenii variate, ajungând până la produse precum implanturi dentare sau piese de schimb pentru centrale termice.

„Mâncarea, comenzile generate de restaurante, sunt sus şi retailul, clienţii mari, ancorele noastre, sunt câteva reţele de supermarket-uri care dau fiecare sute de comenzi pe zi“.

Modelul de business al FAN Delivery nu prevede flote, curieri sau depozite, întrucât toţi livratorii înscrişi în serviciul Priority sunt ai unor subcontractori.

„Lucrăm cu sute de livratori în toată ţara, dar nu vă pot da o cifră fixă pentru că noi depindem de un calendar foarte bine calculat, dar care are şi urcuşuri şi coborâşuri pe care nu le putem prevedea. (...) Dacă e o creştere foarte bruscă nu putem să angajăm oameni doar petnru o zi. Pe 8 martie ne-am triplat volumele, ar fi însemnat să luăm câteva sute de livratori. Şi ce să facem cu ei a doua zi?“.

Într-o zi aglomerată pentru livrări rapide cum este 14 februarie sau 8 martie, nici măcar subcontractorii din piaţă nu fac faţă creşterii bruşte de comenzi, însă FAN Delivery se poate ajuta şi de resursele grupului FAN Courier.

„Noi avem o mare oportunitate pentru că facem parte din grup şi FAN Courier nu a avut în perioada aia un Black Friday şi i-am rugat să ne ajute, ne-au trimis câţi curieri am avut nevoie. Ne-am ajutat foarte bine de ei pentru că nu au nevoie de un training amănunţit pentru că sunt livratori, ştiu să vorbească cu destinatarii, să livreze, să îşi facă treaba“.

Investiţiile realizate până acum de grupul FAN Courier în compania FAN Delivery se ridică la 2 milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor s-au dus înspre partea de software.

„Cea mai mare investiţie a fost în software, pentru că asta facem noi. Este extraordinar de greu să fii updatat cu aplicaţiile şi la marketplace avem şase aplicaţii, plus platforma de livrări rapide“.

Printre oportunităţile analizate de FAN Delivery este şi încurajarea mijloacelor de transport verzi pentru curieri sau introducerea serviciului de livrare pe timp de noapte.

În ceea ce priveşte sectorul HoReCa, platforma FAN Delivery poate veni ca un substitut pentru logistica platformelor de food delivery. Un restaurant poate integra în site-ul propriu opţiunea de livrare rapidă.

„O oportunitate pentru noi este că aplicaţiile dau o rază destul de limitată restaurantelor şi dacă vor să livreze după aceast rază nu au cum să o facă decât dacă îşi iau un livrator propriu, ceea ce înseamnă un cost fix. Pe noi ne plătesc la livrare“.

FAN Delivery Express, compania care operează FAN Delivery, a înregistrat afaceri de circa 440.000 de lei şi pierderi de 4,7 milioane de lei în 2022, cele mai recente date publice.

„În 2023 am crescut cu 150% faţă de 2022 şi în 2024 vom creşte cu 200%. Nu suntem pe plus şi încercăm să fim pe plus anul acesta. Nimeni din piaţa asta de aplicaţii nu e pe plus, pentru că se subvenţionează foarte mult costul transportului şi restul costurilor din acel comision, dar noi cu aplicaţia asta şi cu Priority avem şanse foarte mari anul acesta să ajungem pe plus“.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank