ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Steffen Heringhaus, Five Elements Digital: Costurile de marketing digital au crescut în medie cu până la 20%

10.08.2022, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Costul mediu de achiziţie per client a înregistrat creşteri cuprinse între 10% şi 30% în 2022 faţă de 2021. 

Anul 2022 a adus o creştere medie a costu­rilor de marketing digital cu până la 20% pentru companiile din România, în contextul în care mai multe industrii se confruntă cu o cerere mai redusă, dar cu o competiţie mai ridicată în mediul online, a explicat Steffen Heringhaus, fondator al Five Elements Digital, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank. 

„Observ o competiţie în creştere accele­rată. Începând de anul trecut, în mod special din vara anului trecut costurile de advertising pe marketing digital şi online au crescut foarte mult pe fondul unor intrări noi în zona de online şi pe fondul trendului de digita­lizare ac­ce­lerată care se menţine şi pentru anul acesta. Costurile s-au mărit, clienţii de obicei au bu­gete mai mari în timp ce multe industrii înre­gistrează o cerere mai scăzută, cel puţin online, iar în unele industrii costu­rile au cres­cut chiar şi cu 20%, nu este cazul pentru toate, dar în multe industrii aşa vedem“. 

El a su­bli­niat că nu există o reţetă clar definită de mar­keting cu efect instant, întru­cât este ­ne­voie de un mix adaptat fiecărui client în parte. Spre exemplu, în cazul unui client aflat la început de drum în mediul online se reco­mandă investiţii pentru optimi­zare de tip SEO. 

„Pentru clientul aflat la început de drum propunem o optimizare SEO iniţială, dar după aceea încurajăm mai ales zona de advertising pentru a avea rezultate şi vânzare rapidă, pen­tru a valida modelul de business şi pentru a avea un venit constant. După ce avem partea asta asigurată recomandăm cât de rapid se poate să reinvestească o parte din buget în zo­na organică, pentru a beneficia de un trafic sus­ţinut şi când bugetele de advertising iau o pau­ză sau pentru a le complementa pe acestea“. 

În ceea ce priveşte clienţii care au atins un anumit grad de maturitate în online, Five Elements Digital recomandă investiţii cu mix similar, dar care pune mai mult accentul pe advertising. 

„Recomandăm zona de advertising cât timp ea este profitabilă. În digital marketing avem posibilitatea să ţintim un anumit return on investment, return on sales sau diverse KPI-uri şi să ştim mereu cum să opti­mizăm cât are rost să cheltuim în momentul de faţă. Totodată, recomandăm o muncă con­stantă şi în zona organică, creare de pa­gini noi, de conţinuturi noi şi, în mod evident, servicii de PR, respectiv vizibilitate online, ca să crească site-ul în autoritate“. 

Steffen Heringhaus consideră că în România canalele de social media precum Facebook sau Instagram sunt potrivite pentru clienţii b2c care activează în domenii precum lifestyle, fashion sau bijuterii. 

„În zona de b2b sau servicii clasice zona de Google este mai importantă, tot pentru clienţii b2b LinkedIn este o sursă importantă de clienţi, iar în ceea ce priveşte TikTok aici este vorba mai mult de display advertising pentru brand awarness, nu este neapărat vorba de campanii care duc la vânzare directă“

Atunci când vine vorba despre canale care generează vânzare directă, fondatorul companiei de marketing digital şi advertising online subliniază că în România Facebook, Instagram şi Google sunt canalele care duc la vânzări directe relativ rapid. Totuşi, el spune că este necesar şi brand marketing-ul, adică cel care aduce vizibilitate. 

„Brand marketing este un lucru important, chiar dacă performance marketing este ceea ce îşi doreşte clientul, unde plăteşti doar pentru rezultat. Dar adevărul este că dacă ai un brand marketing sănătos şi bun în spate campaniile de performance marketing convertesc mult mai bine“. 

Costul mediu de achiziţie per client a înregistrat o creştere în 2022 faţă de 2021 în piaţa din România, ceea ce înseamnă că o companie trebuie să investească mai mult în marketing pentru a transforma o vizualizare într-o vânzare.

„Conversia a devenit mai scumpă cu circa 10-30% faţă de anul trecut, am văzut şi cazuri cu creşteri ai mari şi putem vorbi de cazuri individuale unde a scăzut costul, dar dacă vorbesc la nivel de industrii costurile cresc în momentul de faţă“. 

Clienţii Five Elements Digital activează în principal în pieţe precum publishing, comerţ online, servicii, telecomunicaţii sau FMCG. În acelaşi timp, compania lucrează şi cu clienţii b2b. 

Cifra de afaceri s-a apropiat de 500.000 de euro în 2021, iar în 2022 ar putea depăşi 600.000 de euro. Echipa companiei este formată din 18 persoane. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank