ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Grupul Grande Gloria Production din judeţul Galaţi, cu şapte fabrici şi exporturi în 50 de ţări, vrea ajutor de stat de circa 12 mil. euro pentru o fabrică de ambalaje. Grupul este cunoscut pentru brandul Hygenium

05.01.2024, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Grande Gloria Production are şi o sucursală internaţională, în Germania. Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la 35 de milioane de euro în 2022, iar creşterea pentru 2023 este estimată la 5-7%.

Grupul Grande Gloria Production, care operează şapte fabrici în comuna Vânători din judeţul Galaţi, vrea să obţină în 2024 un ajutor de stat pentru o fabrică de ambalaje, un proiect pe care l-a estimat în primă fază la 12 milioane de euro, a explicat Georgiana Mocanu, director executiv Grande Gloria Pro­duction, în emi­siunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Noi am avut un business plan pe apro­ximativ 12 milioane de euro pentru o facilitate nouă de producţie, cu tot cu utilaje. Acum să vedem cât va fi de viabil în 2024, când vor apă­rea ghidurile. Cam acesta este nivelul pentru că avem nevoie şi de o hală nouă. Terenul deja există şi a fost curăţat, tot aici în judeţul Galaţi, la maximum 2 kilometri de unde suntem acum. Are toate utilităţile necesare şi acces la drumul naţional“.

Producătorul se uită spre schema de aju­tor de stat de tip HG 807/2014 sau spre forma pe care o va avea ea în 2024, în contextul în ca­re nu se încadrează ca dimensiune pe Fondul de Tranziţie Justă, Galaţiul fiind unul dintre judeţele eligibile. A opta fabrică ar trebui să producă ambalaje din material plastic.

„Pe lângă ce producem intern, cumpărăm din Polonia, din Germania şi ar putea fi fa­bri­cate aici. Noi avem cumva obsesia asta a pro­ducţiei în România şi când simţim o nevoie, chiar dacă este în interiorul grupului, facem calculele să vedem cum facem să producem noi şi unde am putea să ne extindem“.

În secţia de ambalaje plastice, grupul pro­duce deja ambalaje din polietilenă, ambalaje din PET şi ambalaje din polipropilenă, pe care le foloseşte în cea mai mare parte pentru nevoi­le interne, însă vinde şi către terţi, atât din zona alimentară, cât şi din zona nonalimentară.

„Şi acum vindem către clienţi, dar pro­centul nu este atât de mare, pentru că Grande Gloria Production înghite destulă capacitate şi atunci nu ne mai rămâne foarte mult. Tocmai de aceea dorim extinderea, pentru că există cerere“.

Grupul Grande Gloria production este dez­voltat şi controlat de familia Yildirir. Po­ves­tea a început în 1993, când Ali Yildirir şi soţia sa Lucia au deschis o mică firmă de import. Cu ba­nii strânşi a luat naştere în scurt timp prima fa­brică, una care transforma celuloza în şerveţele de masă sau hârtie igienică. Ulterior, doi dintre cei trei copii ai familiei s-au alăturat afacerii.

Cu afaceri de 35 mil. euro în 2022 la nivel consolidat, grupul are astăzi şapte fabrici unde realizează produse din hârtie, şerveţele umede, dezinfectanţi, detergenţi lichizi, produse cosmetice lichide, detergent de pardoseală, detergent de geam, săpun lichid, creme de mâini, creme de corp, gel de duş, ambalaje, bureţi de vase şi lavete de bucătărie, produse de patiserie dulci şi sărate (fursecuri, biscuiţi, turtă dulce, cozonac) şi produse zaharoase (rahat de patiserie, acadele, vată de zahăr şi candy toys).

„De-a lungul celor 30 de ani am avut şi noi provocările noastre şi a trebuit să găsim soluţii la ele. Cred că cel mai mult ne-a ajutat faptul că suntem sub umbrela grupului şi am adăugat în grup fabrică după fabrică, companie după comapnie şi-atunci ne ajutăm foarte mult de umbrela grupului. Folosim resurse comune în ceea ce priveşte logistica, spre exemplu“.

Grupul are mai multe branduri, printre care Hygenium, Aleda, Cleany, Expertto sau Lolliboni, dar produce şi pentru mărci private. Unul dintre cele mai cunoscute branduri ale grupului este Hygenium, care s-a remarcat în timpul pandemiei dintre brandurile de dezinfectanţi.

„Atunci când este o nevoie mai mare pentru un sector, concentrăm toate eforturile acolo. Aşa cum a fost pandemia, în pandemie nu am mai produs nici măcar un cozonac, toţi oamenii erau în producţia de dezinfectant“.

După o creştere abruptă într-un context unic în 2020-2021, Grande Gloria Production a decis să extindă brandul Hygenium şi către alte tipuri de produse.

„Pe noi ne-a prins pregătiţi anul 2020, nu am fost genul oportunist, care şi-a schimbat cursul afacerii ca să ia oportunitatea. Noi în 2020 deja aveam înregistrările de produs biocid la Ministerul Sănătăţii de peste opt ani. Produsul exista la noi în portofoliu, doar am schimbat planul de producţie pe perioada respectivă. (...) După 2020 am extrapolat brandul Hygenium şi către alte produse“.

Tot portofoliul FMCG al Grande Gloria Production merge şi la export, iar produsele realizate în comuna Vânătoru din judeţul Galaţi ajung în aproximativ 50 de ţări. Cei mai mari clienţi sunt din Europa, dar produsele au fost exportate inclusiv în Guadalupa.

„În pandemie am exportat dezinfectanţi cu avionul în China“.

În urmă cu cinci ani, grupul a deschis şi o sucursală internaţională, în Germania, unde există un depozit logistic şi o echipă de vânzări care deserveşte mai îndeaproape Europa de Vest.

„Sediul este în Duisburg, dar ei călătoresc cam în toată Germania în funcţie de nevoie, trec şi către Olanda sau către anumiţi clienţi din Franţa pe care nu îi facem aici. Această sucursală este deschisă de cinci ani“.

Anterior, compania a încercat şi o sucursală în Olanda, dar calculele au arătat că este suficientă cea din Germania la acest moment. Abordarea jucătorului din FMCG la export a presupus multe încercări şi un model în continuă adaptare pentru a avea succes.

„Noi le-am testat pe toate şi poate că vom mai testa. Am lucrat şi cu business trip, plecau agenţi şi organizau 6-7 întâlniri în decurs de o săptămână. Mergeam la expoziţii, peste 10 expoziţii pe an, food şi non-food, atât cu pavilion naţional, cu ajutor de la bugetul de stat, cât şi pe cont propriu şi nu este ieftin deloc. Am încercat şi varianta de sucursală externă, mai întâi pe Olanda, acum pe Germania“.

Georgiana Mocanu consideră că pentru Grande Gloria Production conteză participarea la expoziţii internaţionale. Şi acolo ajută dimensiunea grupului, pentru că fiecare manager de export împinge tot portofoliul.

„Managerul de export care este acolo, chiar dacă ştie mai bine portofoliul de food, va avea cu el şi un catalog de non-food. Dacă expoziţia este de food, el va aminti că noi suntem şi producători de non-food. Şi la expoziţie vin distribuitori care au şi ei la rândul lor un portofoliu vast de produse“.

Grupul a realizat în 2023 investiţii de circa 3 milioane de euro în panouri fotovoltaice, utilaje şi infrastructură. Grande Gloria Production are peste 600 de angajaţi, iar pentru 2023 estimează o creştere cu 5-7% a cifrei de afaceri la nivel consolidat, cifră care s-a ridicat în 2022 la 35 de milioane de euro.

Grupul controlat de familia Yildirir nu caută în mod activ investitori, dar este deschis la discuţii care pot facilita oportunităţi de creştere şi dezvoltare.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank