ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Grupul Perla Harghitei şi Apemin Tuşnad are în derulare planuri de investiţii multianuale de peste 49 mil. euro, dintre care 40 mil. euro reprezintă investiţiile în Perla Harghitei

22.11.2023, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Perla Harghitei se pregăteşte să revitalizeze brandul Tiva Harghita, fost Kraiten. ♦ Cifra de afaceri a Perlei Harghitei s-a ridicat la 120 mil. lei, în timp ce Apemin Tuşnad a înregistrat afaceri de circa 80 mil. lei.

Grupul Perla Harghitei şi Apemin Tuşnad are în derulare în prezent planuri de investiţii multianuale care se ridică la peste 49 mil. euro, dintre care 40 mil. euro reprezintă inves­tiţiile în compania Perla Harghitei, a explicat Mihai Neagu, CEO al Perla Harghitei şi Apemin Tuşnad, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Investiţiile majore sunt în Perla Harghitei. (...) Masterplanul de inves­tiţii pentru această companie este undeva la 40 de milioane de euro şi se întinde pe 5-6 ani, în contextul în care investiţiile au început acum un an“.

Anul acesta compania Perla Harghitei a investit circa 6 mil. euro într-o staţie de deferizare, care va fi finalizată în primul trimestru din 2024. Planul mai cuprinde linii noi de producţie, capacităţi de depozitare, retehno­lo­gizare, digitalizare, re­sur­se umane şi comu­nicare şi marketing. Mai mult, îmbutelia­to­rul de ape minerale naturale vrea să revita­li­zeze şi un brand mai vechi din portofoliu: Tiva Harghita.

„Anul viitor ur­mea­ză o nouă linie de îmbuteliere, precum şi rebranding pentru a­nu­mite produse, schim­bări de ambalaje, etc. Revitalizăm un brand foarte vechi, Tiva Har­ghita, fost Kraiten, con­sider eu cea mai bună apă minerală carbogazoasă în mo­men­tul de faţă, dar aş putea fi subiectiv“.

 

Cifra de afaceri a companiei Perla Harghitei s-a ridicat la circa 120 milioane lei în 2022, iar Apemin Tuşnad a înregistrat afaceri de circa 80 milioane lei.

 

Relansarea acestui brand vine în contextul în care Perla Harghitei a pariat în ultimii ani pe vânzarea în am­balaje returnabile (n.r.: fabricate din sticlă) şi a ajuns să deţină circa 60-65% din piaţă pe această nişă, con­form reprezentanţilor companiei.

„Este un proces mai greoi de vân­zare, implică costuri logis­ti­ce fantas­tice şi pier­deri pe măsură pentru că vorbim de sticlă şi manipulări, dar este o categorie în care cre­dem foarte mult şi credem că acesta este viitorul dacă ne du­cem puţin şi în zona de responsa­bilitate şi pro­bleme de mediu“. Chiar şi în cazul companiei Perla Har­ghi­tei, vânzările în ast­fel de sticlă re­pre­zintă abia 5% din totalul vân­ză­ri­lor, însă CEO-ul spune că acest seg­ment este în creş­tere, atât pe HoReCa, cât şi pe seg­mentul B2C pe care îl adresează prin diverse parte­neriate.

Perla Harghitei a luat naştere în 1990 ca societate de stat şi s-a priva­tizat în 1995. La înfiinţare, societatea avea trei fabrici de îmbuteliere, dintre care de-a lungul anilor ’90 s-au des­prins două şi s-au organizat ca societăţi comerciale independente: Kraiten In Harghita şi Apemin Tuşnad, iar a treia secţie a intrat în conservare, potrivit datelor de pe site-ul companiei. În 2008-2009 Kraiten In Harghita şi Perla Harghitei au fuzio­nat, astfel în portofoliul companiei a intrat brandul Tiva Harghita.

Acţionarul majoritar al companiei este Kurkó Gyárfás, care deţine şi compania Apemin Tuşnad, conform datelor de pe Termene.ro. Cele două companii operează ca businessuri de sine stătătoare, doar că au un top management comun.

În cazul companiei Apemin Tuşnad, cu brandurile Tuşnad, Artesia şi Izvorul Ascuns, investiţiile pentru 2023 s-au ridicat la 6 mil. lei, la care se adaugă un plan mutianual de 40 mil. lei.

„Este vorba de linii de producţie, capacităţi de depozitare, de sondare pentru alte izvoare, deci practic permanent încercăm să ne îmbunătăţim toate aceste procese şi activităţi care ne fac să devenim mult mai performanţi, dar cel puţin investiţia pe termen scurt este strict în capacităţi de depozitare. La începutul anului viitor putem spune că operăm cu o capacitate de depozitare dublată“.

În ceea ce priveşte piaţa apelor minerale îmbuteliate, aceasta se bazează în sens larg pe trei canale: retail modern, retail tradiţional şi HoReCa, într-un tablou în care retailul modern reprezintă 60-70% din piaţă.

„Primii 10 producători de apă minerală naturală din România deţin undeva la 75% din piaţă şi dacă mai punem aici şi mărcile private undeva la 15%, cam aici e toată joaca în ape minerale naturale“.

Cifra de afaceri a companiei Perla Harghitei s-a ridicat la circa 120 de milioane de lei în 2022, iar Apemin Tuşnad a înregistrat afaceri de circa 80 de milioane de lei. Cele două companii ţintesc creşteri de două cifre în acest an. Numărul total de angajaţi pe ambele companii este de 450 de persoane.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank