ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Life Group va deschide în ianuarie prima clinică sub brandul Life Beauty, după ce a lansat în 2023 brandul de clinici stomatologice VivoDental. Ţinta este de peste 27 de locaţii la finalul anului 2024

13.12.2023, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ În prezent, grupul operează 11 clinici Life Dental Spa şi o clinică VivoDental. ♦ Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la 9 mil. euro în 2022, iar ţinta pentru 2023 este de peste 10 mil. euro.

Life Group, care operează clinicile de stomatologie cu laser Life Dental Spa, se lansează în ianuarie 2024 şi pe segmentul de beauty, prin brandul Life Beauty, după ce a lansat în 2023 un al doilea brand de clinici stomatologice, VivoDental, prin care se adresează paci­en­ţilor cu venituri mai mici, a explicat Ştefan Obreja, CEO şi cofondator Life Group, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Grupul a luat naştere pentru că nu ne dorim să ne nişăm doar pe partea de sto­matologie. Ne dorim să intrăm şi în zona de medicină integrativă şi beauty şi nu ne referim neapărat la cosmetice, ne referim la tot ce înseamnă manoperă, atât dermato­lo­gice cât şi de înfrumuseţare. (...) Vom des­chide prima clinică în ianuarie în Bucureşti, urmând să deschidem încă 4-5 locaţii, atât în Bucureşti, cât şi în restul ţării, Braşov, Craiova, Sibiu şi aşa mai departe“.

Conceptul clinicilor Life Beauty va fi extins printr-un model de francizare, existând un partener încă de la prima locaţie. Au fost semnate deja parteneriatele şi pentru urmă­toa­rele locaţii, iar Ştefan Obreja consideră că „sunt destul de mulţi oameni care îşi doresc să devină antreprenori“.


Cifra de afaceri a grupului s-a ridicat la 9 mil. euro în 2022, iar în 2023 ar putea creşte la 10 mil. euro.


Povestea a ceea ce acum devine grupul Life a început în 2008, prin clinicile stomato­logice cu laser Life Dental Spa, dezvoltate de Cristina şi Ştefan Obreja.

Astăzi, brandul premium Life Dental Spa a ajuns la 11 clinici proprii, iar antrepre­norii au lansat un al doilea brand de clinici stomatologice, şi-anume VivoDental. Prima locaţie a fost deschisă în 2023 şi extinderea se va face prin parteneri.

„Ne dorim să megem şi în direcţia de clinici de cartier, să spunem aşa, care să fie mai aproape de cetăţenii care nu au acces uşor la locaţiile centrale, aşa că am decis să mergem şi în direcţia de a deschide clinici boutique, cu 2-3 unituri dentare“.

Dacă Life Dental Spa s-a bazat în principal pe servicii stomatologice cu laser, VivoDental va îmbina serviciile clasice cu cele cu laser, întrucât scopul este de a ajunge la pacienţi cu venituri mai mici decât cei cărora li se adresează Life Dental Spa.

„VivoDental înseamnă clinici mai mici, care să fie Cuma în proximitatea pacienţilor pentru că sunt pacienţi cărora le este destul de greu să aibă acces la clinicile din centul oraşului, atât din punct de vedere al deplasării, cât şi din punct de vedere al costurilor şi am decis să cosntruim acest nou brand, care să fie mai aproape de pacienţi, cu costuri oarecum mai mici“.

La acest moment sunt deja încă 5-6 locaţii în deschidere în oraşe precum Timişoara, Craiova, Bucureşti sau Târgu Jiu, pe lângă discuţiile în curs. Astfel, extinderea grupului Life pe segmentul de stomatologie se va axa pe brandul VivoDental în anii următori, iar brandul Life Dental Spa se va mai extinde „doar în anumite locaţii cheie“.

„Noi credem că în 2024 vom depăşi 20 de locaţii doar pe partea de clinici stomatologice la nivel de grup şi pe beauty ajungem la 7-8 locaţii anul viitor dacă lucrurile se desfăşoară cum vrem noi“.

Bugetul de investiţii s-a ridicat la 1,5-2 mil. euro în anul 2023, iar pentru anul 2024 va depăşi 2 mil. euro.

„În mare parte finanţăm investiţiile prin leasinguri operaţionale, avem multe leasinguri pentru echipamente şi atunci când facem parteneriate o parte din investiţii se vor finanţa şi prin investiţiile partenerilor. Am folosit IMM Invest, care a fost un beneficiu şi ne-a dat o gură de aer, folosim şi credite bancare, în principiu aceasta este direcţia“.

Planurile grupului sunt mari, întrucât antreprenorii îşi doresc să ajungă la 100 de locaţii pe toate cele trei branduri, în următorii ani.

„Vom vedea cum vom face asta, probabil va fi nevoie şi de finanţare externă. Până acum am reuşit să facem aceste lucruri organic, asta pentru că am fost foarte flexibili cu privire la bugetele pe care le avem şi am folosit resursele în cel mai performant mod, am reinvestit mare parte din profit pentru a putea asigura creşterea pe care am avut-o până în prezent“.

Cristina şi Ştefan Obreja „sunt în discuţii“ şi cu posibile surse de finanţare externă, însă nu există concluzii la acest moment.

Cifra de afaceri a grupului s-a ridicat la 9 mil. euro în 2022, iar în 2023 ar putea creşte la 10 mil. euro. În prezent, peste 200 de angajaţi şi colaboratori lucrează cu Life Group, iar în 2024 numărul lor ar putea ajunge la 300 de persoane.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank