ZF IT Generation

Arthur Rădulescu, fondator şi CEO al MerchantPro – platformă de e-commerce: Am investit aproape un milion de euro într-o versiune complet nouă. Anul acesta mizăm pe venituri cu 30% mai mari

10 aug 2023 Autor: Ioana Nita

Platforma MerchantPro este folosită în prezent de circa 2.000 de magazine online, majoritatea din România. Printre clienţi se numără magazinele The Home şi dEpurtat.ro.

Compania locală Shopmania Net, care a dezvoltat platforma de e-commerce MerchantPro, a investit aproape un milion de euro într-o versiune nouă a soluţiei sale de comerţ electronic, schimbând complet atât partea de front-end, cât şi de back-end, şi adăugând o serie de noi funcţionalităţi pentru proprietarii de magazine online. Partea de front-end a fost deja lansată anul trecut, iar în curând compania va face disponibilă şi partea de back-end nouă pentru portofoliul său de clienţi, care în prezent numără circa 2.000 de magazine online.

„În ultimii ani, platforma a suferit nişte schimbări majore. Acum ceva timp ne-am dat seama că platformele SaaS pentru crearea de magazine online au o problemă majoră, atât în România, cât şi în afara ţării. Şi anume lipsa de flexibilitate. De prea multe ori am auzit în trecut clienţi de-ai noştri sau de pe alte platforme plângându-se de imposibilitatea de a face nişte implementări relativ simple şi justificate pentru magazinele lor. Acesta a fost momentul în care am hotărât să facem nişte schimbări majore în platformă şi să ne îndrep­tăm într-o direcţie care să ne permită o flexibilitate totală pentru clienţii noştri, flexibilitate care s-a tradus ulterior şi în posibilitatea de a accesa o gamă de clienţi medii şi mari care necesită personalizări şi o flexibilitate mult mai mare decât magazinele de tip start-up. Practic, în ultimii ani am lucrat atât pe partea de front-end, cât şi pe partea de back-end“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Arthur Rădulescu, fondator şi CEO al MerchantPro.

„În primul rând, în cursul anului trecut am lansat un set nou de «template-uri» (şabloane – n.red.), un nou front-end al magazinelor din platformă care vine cu o viteză de încărcare sporită, cu un flux de check-out super fluid şi personalizabil, cu indicatori foarte buni de performanţă pentru motoarele de căutare, cu un editor vizual care permite personalizarea «homepage-ului» sau a altor «landing pages». Partea de front-end a fost lansată la jumătatea anului trecut, iar cumulat, ca investiţii în acel proiect, ne apropiem de 400.000 de euro“, a completat el, adăugând că în prezent echipa MerchantPro lucrează la finalizarea proiectului pe partea de back-end care va fi lansată la finalul acestei luni.

„Este vorba de un nou back-end. Practic discutăm despre panoul de control al magazinelor online, creierul care gestionează întregul magazin. Noul back-end vine cu foarte multe funcţii noi, la fel, cu o componentă de flexibilitate care permite un control sporit asupra principalelor pagini şi fluxuri în cadrul unui magazin online şi, nu în ultimul rând, vine şi cu o serie de rapoarte şi indicatori care să oferă o imagine mai bună asupra performanţei magazinului.“

În plus, echipa MerchantPro lucrează şi la dezvoltarea unor noi funcţionalităţi în cadrul platformei, una fiind “traffic analytics”, iar cea de-a doua o aplicaţie de chat cu clienţii.

“Lucrăm la o funcţie destul de complexă de <<traffic analytics>> care le va permite comercianţilor cu skill-uri mai reduse pe zona de Google Analytics să înţeleagă uşor ce se întâmplă în magazinul lor. Spun asta pentru că noua variantă de Google Analytics - GA4 - a bulversat foarte mulţi comercianţi. Un număr foarte mare de comercianţi sunt în continuare destul de bulversaţi de schimbările care au avut loc începând cu luna iulie. nu au reuşit să se redreseze integral. Acesta este motivul pentru care venim cu această funcţie nouă cât se poate de simplă, direct integrată în magazinul lor care să le permită să înţeleagă mai bine comportamentul vizitatorilor şi al utilizatorilor pe site. Şi nu în ultimul rând, vom lăsa tot în cursul toamnei o aplicaţie nouă care va avea un rol de <<help-desk chat>>, permitând comercianţilor să comunice în mod direct prin intermediul acestei funcţii de chat cu vizitatorii şi clienţii magazinului, inclusiv să poată vedea în timp real parcursul acestora pe site, achiziţiile anterioare, etc. Practic, încercăm să facilităm comunicarea cu clienţii. E o funcţie nouă pe care mizăm destul de mult în viitor”, a explicat Arthur Rădulescu.

Pentru proiectele ce au vizat partea de back-end a platformei şi noile funcţionalităţi ce urmează a fi lansate, compania a mai investit încă circa 500.000 de euro, pe lângă cei 400.000 de euro alocaţi proiectului prin care echipa a dezvoltat o nouă soluţie pentru partea de front-end a platformei. Toate aceste investiţii au fost realizate din fonduri proprii.

Anul trecut, Shopmania Net SRL, compania care administrează platforma MerchantPro, dar şi comparatorul de preţuri shopmania.ro, a înregistrat o cifră de afaceri de peste 7,4 milioane lei, în creştere cu 37%, conform datelor raportate la Ministerul de Finanţe. În prima jumătate a accestui an, veniturile generate de platforma MerchantPro au înregistrat tot o creştere de circa 30%.  

“Pentru noi, prima jumătate a anului a fost bună. Am văzut o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 30%. Ne aşteptăm să vedem un trend similar şi până la finele anului. Prognoza noastră pentru anul următor este de o creştere mai redusă, de aproximativ 20%”, a punctat fondatorul şi CEO-ul MerchantPro.

În prezent, portofoliul de clienţi al MerchantPro numără circa 2.000 de magazine online, din care aproximativ 10-15% sunt clienţi mari. Printre clienţii mari ai MerchantPro se numără magazinul home&deco The Home şi magazinul de încălţăminte dEpurtat.ro. “Un client mediu din perspectiva noastră se află undeva între 100 şi 300-400 de comenzi pe zi. Un client mai mare porneşte de la 500-700 de comenzi pe zi. În proporţie de 10-15% avem clienţi mari în portofoliu, restul fiind clienţi mici. Este însă o împărţire foarte simplistă, pentru că în marja de 0 şi 100 de comenzi pe zi intră un volum foarte mare de magazine”, a subliniat el.

Majoritatea clienţilor MerchantPro sunt magazine online din România, însă platforma este folosită şi de comercianţi din regiune, în special din Bulgaria şi Serbia, unde compania are birouri locale. Atât în Bulgaria, cât şi în Serbia, MerchantPro are câte 100 de clienţi.  

“Politica de tarifare este aceeaşi pentru toate ţările. Există mai multe pachete. Practic, pachetele sunt gândite în funcţie de gradul de utilizare al platformei, care se traduce prin numărul de produse, numărul de administratori şi numărul total de comenz, în aşa fel încât se porneşte de la un cost de aproximativ 25-30 de euro pe lună şi se poate ajunge şi la câteva sute de euro pentru un magazin cu o cifră de afaceri de câteva milioane de euro”, a menţionat Arthur Rădulescu.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR