ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alexandru Anghel, cofondator şi CEO al SOLO Fintech – aplicaţie de contabilitate pentru PFA-uri: Anul acesta vrem să dublăm numărul de clienţi la 15.000 şi să ajungem la venituri lunare recurente de circa 230.000 de euro. Lucrăm şi la un modul dedicat SRL-urilor

23 feb 2024 Autor: Ioana Nita

Investiţiile externe în proiectul SOLO Fintech au depăşit un milion de euro până acum.

SOLO Fintech, start-up-ul local care a dezvoltat o soluţie software de contabilitate pentru PFA-uri, şi-a propus să îşi dubleze anul acesta numărul de clienţi la 15.000 şi să ajungă astfel la venituri recurente lunare de circa 230.000, în condiţiile în care cererea pentru soluţii de digitalizare a facturării şi conta­bilităţii creşte ca urmare a noilor reglementări fiscale. Totodată, echipa SOLO lucrează în prezent şi la un modul nou în platformă dedicat SRL-urilor, pe care îl va lansa înspre finalul anului.

„Vreau ca 2024 să fie un an în care noi muncim foarte puţin operaţional pe e-Factura şi pe declaraţia unică şi ne concentrăm mult pe elementul de experienţă a clienţilor şi de onboarding şi comunicare astfel încât ei să aibă toate resursele necesare. Iar ca şi ţinte pe zona de cifre, vrem să ne dublăm baza de clienţi şi să ajungem undeva la 15.000 de utilizatori plătitori, strict PFA-uri. Şi implicit vrem dublarea veniturilor recurente lunare şi chiar un pic mai mult pentru că fie că extindem un pic gama de «pricing» sau actualizăm partea de tarifare după mai mult de doi ani de când suntem pe piaţă, pentru a ajunge undeva la 230.000-240.000 de euro venituri recurente lunare“, a precizat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alexandru Anghel, cofondator şi CEO al SOLO Fintech.

Start-up-ul, înfiinţat în 2021, a reuşit să aibă anul trecut o creştere de 150% a numărului de PFA-uri care folosesc aplicaţia sa de contabilitate, ajungând la un portofoliu de peste 7.500 de PFA-uri. „2023 a fost un an excelent ca şi tracţiune şi ca validare a modelului nostru de business în piaţă. Am crescut de la 3.000 de clienţi cu care am încheiat 2022 la peste 7.500 de clienţi la finalul 2023 şi am depăşit pragul de 100.000 de euro ca venituri recurente lunare.“

„A fost un an în care ne-am axat în principiu pe creştere, adică toată echipa s-a gândit la creştere, la cum ajungem la clienţi, unde sunt ei, ce fel de nevoi au, cum comunicăm spre rezolvarea lor. Şi desigur, ne-am ocupat şi de scalarea platformei pe măsură ce am crescut“, a menţionat el, adăugând că unul dintre cele mai mari proiecte la care a lucrat echipa SOLO anul trecut este cel dedicat sistemului e-factura.

„e-factura este probabil unul din cele mai complexe proiecte pe care noi le-am avut ca şi organizaţie. Pentru că în stilul tipic SOLO, noi vrem să facem e-factura într-un mod în care clienţii noştri să nu îşi bată capul de niciun fel. Deci inclusiv să nu-i trecem prin chinul de a-şi lua semnătura electronică, ci să-i ajutăm direct cu semnătura noastră electronică. Iar acest lucru a însemnat multe provocări în termeni de cum avem un UX (experienţa utilizatorului – n.red.) bun şi cum transmitem informaţii corecte clienţilor fără ca ei să simtă toată fricţiunea din spate pe care noi o avem cu ANAF. A fost un proiect foarte complex care ste încă în derulare desigur. De asemenea, pe finalul anului trecut am început pilotul pntru SOLO dedicat PFA-urilor plătitoare de TVA. Am început să preluăm PFA-urile care proaspăt au trecut la plătitori de TVA înspre final de an, un lucru pe care noi nu-l făceam până acum.“

Totodată, start-up-ul a început să lucreze şi la un modul nou în platformă dedicat SRL-urilor, pe care îl va lansa înspre finalul anului.

“În background, încă nu se vede în faţă, dar s-a făcut progres considerabil şi pe SOLO pentru SRL-uri. Asta o să implice o regândire a modului în care înfiinţăm şi PFA-urile şi firmel pentru că am învăţat din aceşti doi ani şi suntem pregătiţi acum să avem o versiune şi mai bună a înfiinţării. Plus, evident toată partea de contabilitate din spate pregătită pe SRL-uri s-o facem la fel de simplă ca şi la PFA-uri”, a spus Anghel.

În prezent, start-up-ul ajută utilizatorii cu tot ce înseamnă birocraţia înfiinţării unui PFA, partea de facturare şi contabilitate şi depunerea declaraţiilor de venit.

“Pentru cei care nu au un PFA, noi înfiinţăm PFA-ul, îi învăţăm să factureze, îi învăţăm să gestioneze cheltuielile deductibile, le depunem declaraţiile şi îi ajutăm şi cu consultanţă atunci când au nevoie. Pentru profesioniştii care vin direct cu PFA-ul înfiinţat, procesul poate să arate foarte diferit în funcţie de tipologia omului, respectiv în unele situaţii se mută de la <<îmi fac singur totul>> la SOLO, caz în care foarte des noi facem un audit să înţelegem un pic dacă totul a fost ok sau nu - cel puţin pe ultimul an refacem noi contabilitatea. Deci chiar dacă tu vii astăzi în februarie noi propunem să-ţi facem toată contabilitatea pe anul 2023 ca să îţi depunem declaraţia în plină certitudine că o facem corect cu toate informaţiile de bază. Dar şi dacă ţi-ai depus declaraţia să o putem verifica ca să ne asigurăm că e ok. După care intră în ritmul normal de a începe să factureze din SOLO, să-şi încarce cheltuielile în SOLO şi aşa mai departe. Dacă e vorba însă de cineva care se mută de la contabil la SOLO, aici într-adevăr devine destul de complicată ecuaţia, deoarece contabilitatea este o meserie care nu e făcută doar de experţi contabili care au cel mai înalt nivel de certificare şi expertiză. Pentru PFA-uri, ca să ţii preţul jos, cel mai mult contabili nu sunt autorizaţi”, a subliniat el.

Până în prezent, SOLO Fintech a atras în total investiţii exerne în valoare de circa un milion de euro, însă start-up-ul a investit şi din resurse proprii circa un milion de euro anul trecut. Momentan, echipa SOLO nu intenţionează să ridice anul acesta o nouă rundă de investiţii, însă dacă resursele actuale nu vor fi suficiente pentru dezvoltarea şi implementarea modulului nou dedicat SRL-urilor, start-up-ul va apela din nou la finanţări externe.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR