ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alin Breabăn, cofondator al Vestinda – platformă de investiţii automatizate: Vom închide în curând o rundă de finanţare în valoare totală de circa 375.000 de euro. O parte din sumă o strângem pe Seedblink

7 feb 2024 Autor: Ioana Nita

Platforma Vestinda a ajuns în total la peste 10.000 de conturi create şi la peste 1.250 de utilizatori activi în ultima lună Start-up-ul a încheiat 2023 cu venituri de 50.000 de dolari, iar anul acesta şi-a propus să ajungă la venituri anuale recurente de 200.000 de dolari.

Vestinda, start-up local care dezvoltă o platformă de management al investiţiilor automatizate, se află în prezent în curs de a finaliza o rundă de investiţii în valoare totală de aproximativ 375.000 de euro, din care 75.000 de euro îi strânge prin inter­mediul unei campanii de finanţare pe platforma de equity crowdfunding Seedblink. O parte din finanţare – 265.000 de euro (285.000 de dolari) - a fost obţinută încă de anul trecut de la Techstars Boston - cel mai mare accelerator pentru start-up-uri tech, şi de la dPixel - fondul de investiţii al băncii Sella din Italia, iar de curând s-au alăturat rundei şi investitori de tip business angels din comunitatea Bravva Angels. Finanţarea va fi folosită în principal în zona de dezvoltare de produs, start-up-ul având în plan să se axeze şi pe zona B2B, furnizând tehnologia sa în sistem „white label“.

„Runda a început încă de anul trecut împreună cu Techstars şi banca Sella.Techstars a pus 120.000 de dolari, iar dPixel, braţul de inves­tiţii al băncii Sella, a pus 165.000 de dolari. S-a mişcat poate puţin mai greu decât ne doream, însă suntem într-un punct foarte bun. Deja am închis investiţia cu ei şi acum avem şi susţinerea unui grup de angel investors din România prin comu­nitatea Bravva, iar în plus ne-am lansat campania şi pe Seedblink, unde sunt disponibili încă 75.000 de euro, din care 36.000 de euro au fost deja obţinuţi de la investitorii privaţi pe care noi i-am adus. În total, runda completă este de un pic peste 400.000 de dolari sau 375.000 euro“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alin Breabăn, cofondator al Vestinda. La rundă au contribuit şi înşişi fondatorii Vestinda cu o sumă de 35.000 de dolari.

Proiectul Vestinda a fost demarat încă din 2020 de către Alin Breabăn împreună cu Diana Drăjneanu, însă platforma a fost lansată public la începutului anului 2022.

Echipa Vestinda a pornit cu un produs care să ajute utilizatorii cu experienţă să îşi facă şi testeze strategii de tranzacţionare pe zona de criptomonede pe care să le automatizeze, însă acum start-up-ul deschide platforma şi pentru investitori cu mai puţină experienţă şi inclusiv pentru investitori în active tradiţionale precum acţiuni la bursă, comodităţi etc.

“Venim cu o nouă poziţionare şi pentru investitorii mai la început de drum pe de o parte, iar pe de altă parte şi pentru investitorii care vor să se ducă şi către activele tradiţionale. Dacă noi am pornit pe crypto cu traderii activi care vor să-şi automatizeze strategiile de trading, acum mergem şi către active tradiţionale ca acţiuni, indici, comodităţi chiar şi Forex şi mergem şi către investitorii mai la început de drum care nu au cunoştinţele necesare să îşi construească proprii algoritmi şi le oferim într-o modalitate mult mai simplă, într-un flow simplificat, acces la aceşti algoritmi inteligenţi cum îi numim noi”, a explicat Breabăn, punctând faptul că investitorii la început de drum pot deja să folosească platforma pentru a-şi automatiza tranzacţionarea pe criptomonede, iar la nivel de active tradiţionale, utilizatorii au posibilitatea de simulare a unor tranzacţii şi a unor strategii în platforma Vestinda pe date istorice pe mai mult de 100.000 de active la nivel global din toate clasele de active.

“Deocamdată investitorii pot face teste pe partea de active tradiţionale şi urmează ca în a doua jumătate a anului acesta sau poate chiar început de 2025, în funcţie şi de cum reuşim să facem şi partea de <<compliance>> şi partea de execuţie de produs, să poată să şi execute acele strategii în conturile lor de la brokerii cu activele tradiţionale.”

Anul trecut, start-up-ul a reuşit să îşi crească numărul de utilizatori şi implicit şi veniturile, care au ajuns la final de 2023 la 50.000 de dolari. Pentru anul în curs, Vestinda şi-a propus să atingă pragul de 200.000 de dolari pentru veniturile recurente anuale, utilizatorii care vor să aibă acces la funcţionalităţile mai avansate având nevoie de o subscripţie lunară sau anuală.

“Al doilea semestru din 2023 a fost foarte bun. Am crescut de patru ori veniturile, iar numărul utilizatorilor care şi-au făcut cont în platformă a crescut constant anul trecut cu 20% lună de lună. Totodată a crescut şi numărul utilizatorilor activi care folosesc platformă în fiecare lună, fie ca să facă simulări şi backtesting, fie ca să îşi ruleze strategii sau să ţină efectiv managementul conturilor lor din diferite platforme”, a menţionat cofondatorul Vestinda.

Platforma Vestinda are în prezent peste 10.000 de conturi create, iar în ultima lună au fost  peste 1.250 de utilizatori activi.

“La nivel geografic noi am început iniţial cu România şi cu partea de est a Europei, dar ca şi mindset, ca şi tehnologie, ca şi platformă, suntem o platformă globală şi am început uşor-uşor să aducem utilizatori din toate ţările din lume - cred că avem peste 50 de ţări în momentul ăsta, cu o creştere importantă în SUA, India şi Europa”, a subliniat el, adăugând că start-up-ul se va axa în continuare pe atragerea de utilizatori din Europa, dar şi pe crearea de parteneriate la nivel european.

“Europa este zona noastră ţintă din mai multe perspective, mai ales din perspectiva parteneriatelor pe care vrem să le facem. Partea din strategia noastră de <<go to market>> se bazează mult pe parteneriate şi atunci vrem să fim aproape de partenerii noştri, vrem să putem să zburăm la ei, vrem să putem să facem ca soluţiile pe care le construim împreună să funcţioneze cu adevărat. Acesta este unul din motivele pentru care ne concentrăm pe Europa. Pe de-o parte că e mai ieftin să achiziţionezi utilizatori prin parteneriate de tip B2B2C, iar pe de altă parte, pentru că este în linie cu strategia noastră de a merge şi către B2B, adică tehnologia pe care o construim pentru utilizatorii noştri, să putem să o oferim şi acestor parteneri, ca infrastructură de trading într-un model SaaS pe care ei să o dea mai departe clienţilor lor. Vorbim aici de exchange-uri, de platforme de tranzacţionare, de aplicaţii de personal finance, de wallet-uri. Şi deja avem un pilot în lucru cu un exchange din Spania. Avem încă două conversaţii destul de înaintate la care chiar am trecut deja de due diligence cu un exchange din Italia.”

În prezent, Vestinda are parteneriate cu cinci 5 exchange-uri: Binance, Kraken, Kucoin, OKX şi Atani. “Tocmai am făcut un parteneriat cu Atani care este un exchange din Spania cu care ne-am integrat în prima fază pe acelaşi model de broker, cum facem cu Binance şi cu Kraken şi cu Kucoin, dar în acelaşi timp testăm un model nou care o să ne ducă uşor către a le oferi tehnologie în sistem <<white label>>”, a precizat Breabăn.

Runda actuală de finanţare va fi alocată în proporţie de 50% pentru zona de dezvoltare de produs, care implică echipa tehnică şi crearea de funcţionalităţi noi, iar 25-30% vor merge către partea de marketing, restul rămânând pentru zona de administrare şi compliace.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR