ZF IT Generation

ZF IT Generation. Anca Luca, start-ups community manager, BCR: Continuăm să sprijinim ecosistemul de start-up-uri şi inovaţie din România cu accent pe R&D, AI şi sectoare cheie: energie, agricultură, industrie şi economie digitală

10 apr 2024 Autor: Adrian Seceleanu

„În continuare ne uităm în piaţă la soluţii cu valoare adăugată atât pentru BCR cât şi pentru clienţii noştri, pentru că ne concentrăm foarte mult pe zona de digitalizare“.

BCR, una dintre cele mai mari bănci locale, va continua să investească în programe de susţinere a ecosis­temului de start-up-uri şi care pun în legătură antreprenorii cu companii mari din portofoliul de clienţi al băncii, şi, în mod suplimentar faţă de anii trecuţi, caută şi proiecte în care să investească prin vehiculul special creat, care şi-a început operaţiunile în acest an.

„În continuare ne uităm în piaţă la soluţii cu valoare adăugată atât pentru BCR cât şi pentru clienţii noştri, pentru că ne concentrăm foarte mult pe zona de digitalizare, deci vom ţine foarte aproape de tot ce înseamnă soluţii inovatoare şi cu o amprentă cât mai mare, de soluţii puternice şi viabile pe care fie să le aducem în BCR, fie să intre în discuţii (pentru o investiţie - n.red.) cu Seed Starter, compania de capital de risc corporativ pe care tocmai am lansat-o anul trecut“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Anca Luca, start-ups community manager în cadrul BCR. „Vom continua să sprijinim ecosistemul de start-up-uri şi inovaţie din România cu accent pe R&D, AI şi sectoare cheie: energie, agricultură, industrie şi economie digitală. Deja evaluăm primele investiţii prin fondul BCR Seed Starter şi sperăm să impulsionăm colaborarea între start-up-uri inovatoare şi companii cu prezenţă solidă în piaţă, după ce în ultimii 5 ani am încercat să punem în legătură cât mai multe start-up-uri cu clienţi BCR, companii mari din piaţă“.

BCR va continua astfel proiectele cu antreprenorii care au trecut în ultimii cinci ani prin programul de accelerare InnovX-BCR, care s-a închis odată cu finalizarea programului pe anul 2023. „Au fost cinci ani absolut fabuloşi de accelerator, de care suntem foarte, foarte mândri, atât noi cât şi partenerul InnovX.

Continuăm să susţinem start-up-urile din comunitatea noastră. Sunt, după cum bine ştii, aproape 200 de fondatori în comunitatea noastră cu care în niciun caz nu se rup legăturile.  Dimpotrivă, aş zice, încă mai e foarte multă treabă de făcut.  Au fost cinci ani de zile de muncă foarte multă, de foarte multe evenimente, au fost sute de evenimente, unde am încercat pe lângă zona de educaţie din bootcamp, să aducem cei mai relevanţi mentori, să aducem cei mai relevanţi parteneri pentru comunitatea pe care ne-am propus de la început să o dezvoltăm împreună aici, în cadrul programului. Au fost iniţiative care, de multe ori, au schimbat, inclusiv în cadrul BCR, modul în care facem ne derulăm activitatea. Nu mi se pare că este un sfârşit, mi se pare că este un nou episod la ceea ce ne uităm acum. Eu sunt foarte optimistă în legătură cu ceea ce vom face în continuare“, a spus Anca Luca.

Interviul a fost realizat în contextul participării unei delegaţii de antreprenori, investitori şi mentori la conferinţa SXSW 2024 din Austin, Texas, SUA - unul dintre cele mai titrate evenimente la nivel global.

„Mi se pare enorm ca dimensiune, foarte interesant. E prima oară când venim la South by Southwest în Austin.  Este copleşitor, cred că asta e prima impresie pe care ţi-o faci când ajungi aici, că este absolut copleşitor, tot centrul Austin-ului are o legătură cu acest festival.

Fie că sunt locaţii diferite unde se întâmplă nişte evenimente în marja SXSW, fie diverse activări şi sunt împrăştiate prin tot oraşul. Trebuie să-ţi planifici foarte, foarte bine tot ce vrei să faci în ziua respectivă, dar este foarte interesant totuşi. Participarea are loc în contextul în care acceleratorul îşi termină oficial programul cu o conferinţă în Statele Unite, unde aducem cei mai buni performeri din anul sau anii anteriori. Deci e foarte important să aducem aici nişte fondatori care au reuşit să atragă investiţii, să-şi găsească nişte parteneri, să încheie nişte contracte. Deci antreprenori cu nişte rezultate palpabile cu care ei să dovedească că ar putea oricând să înceapă o discuţie aici în Statele Unite, fie pentru o investiţie, fie pentru un parteneriat sau pentru a-şi deschide aici business-ul. Dacă stai de vorbă cu antreprenorii din delegaţia de anul acesta, cam toţi îţi vor spune că obiectivele pe care şi le setează atunci când vin în SUA sunt de două tipuri. Unul este să stea de vorbă cu investitori şi al doilea şi poate şi mai important este aspectul acesta al deschiderii unui punct de lucru aici şi pentru asta îşi caută parteneri fie în interiorul evenimentului, la oricare din sesiunile de networking, fie direct cu potenţial parteneri cu care au luat contact înainte să vină în Statele Unite.“

Debaterile din cadrul conferinţei au fost diverse, acoperind şi din unghiuri diferite subiecte precum inteligenţa artificială, a spus Anca Luca. „Foarte interesante subiectele de la SXSW, acoperă cam toate ariile de interes pentru un festival care ţine mult de zona de tehnologie şi de creativitate.  E clar, buzzword-ul rămâne AI pe anul acesta. Cred că numai astăzi sunt undeva la 15 sesiuni strict pe zona de AI cu aplicabilitate în diverse industrii. Ce mi-a plăcut foarte tare şi ce mi-a tras atenţia au fost discuţiile legate de umanizarea AI-ului. Adică toată lumea vorbeşte despre strict de ce aplicabilitate în ce industrie, cum a preluat fiecare şi ce a reuşit să facă cu această tehnologie avansată, dar foarte puţin sau de puţine ori întâlneşti o discuţie în care să abordezi problema din unghiul acesta. Cum poţi să ajuţi umanitatea până la urmă să adopte AI într-un mod care, chiar să aibă impact? Am fost mai devreme la o astfel de discuţie unde am asistat la o prezentare foarte interesantă despre cum AI-ul a fost utilizat cu succes într-o aplicaţie care în cadrul unor jocuri online, precum Fortnite sau Minecraft, încearcă să creeze nişte spaţii sigure pentru copiii şi adolescenţii care se joacă acolo, un spaţiu anti-bullying, adică o zonă din asta imersivă unde cei care ajung să interacţioneze cu alţi jucători acolo să fie safe şi cei care nu au o atitudine pozitivă sau creează disconfort altor jucători să fie automat penalizaţi. Deci mi se pare că zona asta e foarte de interes.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR