ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cosmin Gheorghilă, fondator al Erda - copilot AI pentru agenţii de relaţii cu clienţii: „Avem nevoie de o finanţare de 200.000 de euro. Anul acesta vizăm clienţi din zona fintech şi ţintim venituri de 50.000 de euro“

31 ian 2024 Autor: Ioana Nita
Investiţia de până acum în dezvoltarea soluţiei Erda se situează la circa 60.000 de euro l Din 2025, start-up-ul vrea să atace şi pieţele din străinătate.

Erda, start-up local care dezvoltă o soluţie software bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale (AI) care funcţionează ca un copilot pentru agenţii din departamentele de relaţii cu clienţii ale companiilor, şi-a propus ca la finalul acestui an să ajungă la venituri anuale recurente de circa 50.000 de euro, clienţii vizaţi în prima fază fiind cei din zona fintech. Varianta MVP (minimum viable product) a soluţiei a fost lansată în aprilie 2023, iar de atunci echipa ERDA îmbunătăţeşte constant aplicaţia. Investiţia de până acum în dezvoltarea soluţiei se situează la circa 60.000 de euro.

„Ţintim venituri anuale recurente de 50.000 la finalul anului. În prima parte anului ne dorim foarte mult să creăm o reţetă pentru companiile din zona fintech, iar în a doua parte a anului vrem să începem să generăm venituri şi tracţiune. Vrem să avem un diferenţiator puternic al produsului în zona fintech. Iar pe lângă asta ne propunem să reuşim să automatizăm cât mai mult procesele din «customer support», intenţia fiind să ajungem să învăţăm practic fluxurile dintr-o companie şi apoi să le replicăm prin tehnologie, astfel încât să reducem timpul respectiv de automatizare. Un aspect foarte important aici este că vom face aceste lucruri alături de companiile cu care lucrăm. Premisa de la care am plecat în 2023 a fost să nu dezvoltăm funcţionalităţi care ne plac nouă, ci să dezvoltăm funcţionalităţi de care companiile au nevoie“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cosmin Gheorghilă, fondator al Erda.

În prezent, soluţia Erda este folosită de cinci companii, dintre care două activează în industria fintech, start-up-ul fiind acum în discuţii pentru a atrage noi clienţi.

„Sunt în «pipeline» mai mulţi clienţi cu care discutăm şi cu care este posibil să lucrăm, însă nu ne concentrăm neapărat să strângem cât mai mulţi clienţi în această primă jumătate de an, ci vrem să avem 2-3 proiecte pilot prin care să înţelegem foarte bine nişa fintech şi apoi să mergem cu o soluţie all-in-one, plug-and-play, către jucătorii din piaţă. Astfel, noi sperăm să obţinem un ciclu de vânzare mai mic şi un «onboarding» mai uşor al clienţilor şi practic aşa să atragem şi parteneri. Una dintre strategiile de «go to market» este să ieşim în afara ţării prin parteneri şi nu neapărat prin vânzări directe“, a precizat el.

Cum funcţionează însă soluţia dezvoltată de Erda? Soluţia se adresează doar canalelor bazate pe text prin intermediul cărora clienţii contactează serviciile de suport, fiind un ajutor, un copilot AI pentru agenţii de “customer support” din companii.

“Pentru apelul telefonic trebuie să existe <<human touch>>, aşa că noi ne ocupăm doar de canalele de text - fie live chat, fie email, fie social media. Practic, Erda <<ascultă>> conversaţiile şi le preia dacă ştie să răspundă. Noi calculăm doi indici - indicele de sentiment, în care vedem cât de confortabil e clientul în momentul conversaţiei, şi indicele de acurateţe a răspunsului. Dacă unul dintre aceşti indici este nesatisfăcător, atunci solicitarea merge către agentul uman, unde din nou Erda poate să asiste şi practic să genereze nişte răspunsuri, dar pe care utilizatorul final, şi anume angajatul în customer support, le va aproba, fie pur şi simplu va fi decuplat total şi agentul va prelua conversaţia în totalitate de acolo”, a explicat Cosmin Gheorghilă, adăugând că start-up-ul îşi doreşte ca soluţia să fie integrată în fluxurile companiei

“Ceea ce facem este să încercăm să creăm un <<layer>> prin care să filtrăm lucrurile care fie au mai fost răspunse, fie sunt documentate foarte bine, dar cumva clientul nu a ajuns la documentaţia aceea sau nu a avut timp să o citească. Şi astfel să crească rată de satisfaţie doar prin simplu fapt că oamenii din departamentul de customer support vor avea mai mult timp pentru <<overdeliver>> şi să asculte problemele cu adevărat importante pentru clienţii.”

Practic, Erda şi-a propus să rezolve problemele care apar acum în conversaţiile automatizate cu clienţii, unde se oferă nişte variante de “probleme standard” şi răspunsurile standard aferente.

“În experienţa Erda nu există o întrebare predefinită, cum sunt situaţiile în care selectezi întrebarea şi îţi dă un răspuns predefinit. De acolo nu prea ai cum să înţelegi foarte multe lucruri Acolo e mai mult un macro, un script care de foarte multe ori nu ajunge să-ţi rezolve problema respectivă. Şi din nou, punem accent pe faptul că în experienţa de customer support e nevoie de <<human touch-ul>> respectiv şi rolul nostru este fie rezolvăm foarte rapid problema, fie dăm mai departe astfel încât rata de satisfacţie să nu scadă”, a punctat el.

Până în prezent, echipa Erda a investit circa 60.000 de euro în dezvoltarea soluţiei până în momentul actual, banii provenind din economii personale şi de la familie şi prieteni. Pentru a continua dezvoltarea într-un ritm accelerat, start-up-ul ar avea nevoie de o finanţare.

“Vizăm o finanţare şi am început să lucrăm la asta. Am avea nevoie de 200.000 de euro undeva la jumătatea anului acesta. Am început discuţii cu VC-uri şi reţele de angel investors din România. Însă, mai mult şi mai important, ca niciodată poate, este să demonstrăm tracţiune şi venituri solide”, a menţionat fondatorul Erda.

Pe termen mai lung, după verticala fintech, start-up-ul are în plan să personalizeze soluţia şI pentru industria de asigurări, iar din 2025 vrea să atace şI pieţele din străinătate.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR