ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Nicolae, cofondator şi managing partener Innoship – platformă pentru managementul livrărilor: Intrarea în grupul polonez Alsendo ne-a ajutat să atragem clienţi mari la nivel internaţional şi să creştem businessul. Anul acesta vrem să ajungem la peste 2 mil. de euro ca cifră de afaceri

16 apr 2024 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a lansat o serie de funcţionalităţi noi în platformă, cum ar fi modulul de notificări şi pagina de tracking (urmărire a coletelor) unificată, pentru a simplifica comunicarea şi a oferi o experienţă personalizată clienţilor  De asemenea, echipa Innoship a implementat şi un modul de verificare a facturilor pentru a automatiza procesul şi a reduce erorile umane.

Start-up-ul local Innoship, care a dezvoltat o platformă pentru managementul livrărilor dedicată jucătorilor din e-commerce, şi-a bugetat pentru anul curent o creştere de circa 70% a cifrei de afaceri, urmând să depăşească astfel pragul de 2 milioane de euro, în condiţiile în care acum încep să se vadă roadele contractelor semnate în 2023 cu mai mulţi clienţi mari la nivel internaţional. Intrarea în grupul polonez Alsendo, susţinut de fondul de private equity Abris Capital Partners, în 2022 a ajutat start-up-ul să implementeze strategia sa de creştere la nivel internaţional, în prezent având în portofoliu jucători mari la nivel european sau chiar global precum grupul spaniol Inditex, retailerul de încălţăminte Deichmann şi reţeaua de farmacii Dr. Max. Per total, portofoliul Innoship depăşeste 300 de clienţi, din care momentan majoritatea sunt din România.

„În momentul de faţă, cu toată onestitatea, cred că avem circa 50 de clienţi din străinătate. În ultima perioadă avem din ce în ce mai mulţi care vin din acest segmentul, iar ponderea veniturilor o să fie din ce în ce mai puternică din rândul clienţilor internaţional. Anul trecut a fost un an în care am semnat contracte cu companii mari. Am şi crescut cu 70% faţă de anul precedent în ceea ce priveşte cifra de afaceri. Iar anul acesta avem bugetat din nou 70% creştere. Anul trecut creşterea a fost mult susţinută în continuare de piaţa din România şi proximitate – clienţii din Ungaria, Bulgaria. Însă în momentul de faţă, contractele semnate anul trecut intră în implementare şi deja se vede ponderea de venituri care este generată de businessul internaţional“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Daniel Nicolae, cofondator şi managing partener în cadrul Innoship. El a explicat că odată ce grupul polonez Alsendo a achiziţionat pachetul majoritar al Innoship, start-up-ul a avut acces la mai mulţi clienţi de talie internaţională, dată fiind încrederea acordată prin faptul că există un fond de private equity care sprijină indirect compania.

„Compania a fost finanţată, a fost capitalizată. La momentul tranzacţiei s-au adus bani în companie pentru a putea susine etapa următoare de creştere şi asta a fost bine. Şi ce s-a mai întâmplat a fost că planurile noastre de creştere internaţională s-au pus în practică, motiv pentru care noi am mers întotdeauna pe două strategii. O strategie de replicare a modelului repetitiv de vânzare pe care îl avem în România, aici unde avem o echipă de vânzări cu suport, cu toate cele necesare şi unde vânzarea este repetitivă şi am depăşit deja 300 de clienţi. Celelalte pieţe, precum Polonia şi Cehia, au şi ele nevoie de timp pentru a căpăta o tracţiune aşa cum ne dorim noi. Deci, în continuare, suntem activi şi facem eforturi în Polonia şi în Cehia. Însă, asta nu a însemnat că noi nu am continuat să vindem către toate celelalte ţări europene. Chiar a fost o perioadă în care am avut ocazia să participăm la mai multe licitaţii organizate de companii globale, licitaţii unde în contextul de start-up am fi avut o mai mare dificultate în a fi calificaţi până în etapele finale. Pe când, având în spate un fond de investiţii de private equity, companiile globale depăşesc îngrijorarea vizazi de sustenabilitatea companiei pe termen lung.“

După achiziţia indirectă a Innoship, Abris Capital Partners a mai cumpărat şi compania românească Ecolet în 2023, tot prin intermediul grupului Alsendo. Din grupul polonez Alsendo fac parte mai multe companii din Polonia, Cehia şi România, obiectivul acestuia fiind de a construi un jucător regional de tehnologie pe segmentul curieratului dedicat industriei de e-commerce.

Ce face însă concret platforma Innoship? “Noi suntem un integrator de servicii de curierat. O companie de e-commerce lucrează deja cu mai multe companii de curierat, iar asta presupune că ea să-şi conecteze sistemele interne cu sistemele curierelor pentru a putea genera AWB-ul de livrare. Pe de altă parte, mai nou pentru că vedem livrarea la lockere ca fiind o preferinţă a consumatorului, la fel ca şi livrarea în punctul fix, o altă interacţiune în care sistemele trebuie să le conecteze apare la checkout, acolo unde trebuie să poţi să populezi pe hartă mai multe puncte. Noi ce am făcut? Suntem undeva la mijloc între retailer şi curieri. Am legat de platforma noastră toţi curierii cu toate serviciile, iar retailerul se leagă la platforma noastră, la un singur API pentru checkout şi la un alt API doar pentru generare de AWB. Şi mai apoi, prin cele două canale de comunicare, poate publica la checkout opţiunile de livrare de la orice furnizor de servicii de curierat din România sau internaţional, Pe de altă parte, poate genera AVB -urile către aceşti curierii”, a explicat Daniel Nicolae.

În total, platforma Innoship are în prezent integraţi peste 130 de curieri din 16 ţări europene, iar la cerinţa retailerilor, start-up-ul poate integra platforma cu orice companie de curierat, inclusiv din afara Uniunii Europene. Spre exemplu, pentru grupul Inditex, echipa Innoship a integrat un curier din Panama.

În ultimii doi ani, start-up-ul a lansat o serie de funcţionalităţi noi în platformă, cum ar fi modulul de notificări şi pagina de “tracking” (urmărire a coletelor) unificată, pentru a simplifica comunicarea şi a oferi o experienţă personalizată clienţilor. De asemenea, echipa Innoship a implementat şi un modul de verificare a facturilor pentru a automatiza procesul şi a reduce erorile umane.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR