ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ionuţ Demian, fondator Eyelet.io – soluţie pentru educarea şi fidelizarea utilizatorilor de produse software: Suntem în discuţii pentru a lua o a doua finanţare. Ţintim o investiţie cuprinsă între 500.000 – 600.000 euro

7 mar 2023 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul ţinteşte să ajungă la venituri recurente anuale de 100.000 euro la final de 2023 ♦ În prezent, portofoliul Eyelet numără circa 100 de clienţi, din care peste jumătate sunt din SUA.

Start-up-ul local Eyelet.io, care dezvoltă o soluţie ce le permite companiilor să îşi educe şi fidelizeze clienţii care folosesc produsele şi serviciile lor în mediul digital, vrea să atragă o finanţare de tip seed de circa 500.000 – 600.000 euro pentru a-şi creşte echipa de programatori şi pentru a-şi crea o forţă de vânzări în America de Nord. Până în prezent, start-up-ul a atras în total 215.000 euro de la investitori de tip „angel“ din România, care şi-au exprimat intenţia de a participa şi la noua rundă de finanţare.

„Avem deja o parte din bani de la investitorii iniţiali. Sunt investitori privaţi, angels, cu care am mai lucrat noi în trecut pe diferite proiecte. În plus, în momentul acesta una dintre cele mai avansate discuţii pe care le avem este cu un fond din SUA - practic, este un fond care a pornit din Polonia şi apoi s-a mutat în SUA. Dar, în acelaşi timp, avem câteva discuţii separate, bineînţeles şi cu investitori din România. Încă nu avem nimic definitizat, dar sper să avem veşti bune prin luna august“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Ionuţ Demian, fondator al Eyelet.io. El a explicat că start-up-ul are nevoie de finanţare pentru a putea îmbunătăţi soluţia cu ajutorul unei echipe tehnice mai mare, dar şi pentru a atrage clienţi cu o echipă dedicată de vânzări pe piaţa din America de Nord, în condiţiile în care 60% din clienţii actuali ai Eyelet.io provin din SUA.

„Avem nevoie de ajutor pe partea tehnică, vrem să creştem echipa. În momentul acesta avem trei pro­gramatori şi probabil ne mai trebuie încă doi sau trei ca să ţinem pasul cu road map-ul care deja îl avem foarte bine definit pentru următoarele 18 luni. Şi de asemenea avem mare nevoie de o echipă de vânzări. Noi ştim marketing, dar nu şi vânzări pentru că zona de vânzări este total diferită, aşa că vrem să investim într-o echipă de vânzări care să activeze în special în America de Nord.“

Ideea dezvoltării soluţiei Eyelet a pornit în urmă cu circa doi ani, start-up-ul cumpărând o soluţie rudimentară, creată de o companie din Belarus, pe care să construiască actuala platformă.

„Am vrut să dezvoltăm noi de la zero soluţia, însă durează extraordinar de mult. Aşa că am cumpărat un produs, l-am îmbunăătăţit, am mers cu el la nişte investitori, le-a plăcut ideea -  ne cunoşteau deja pe noi - şi am ridicat o finanţare, după care am plătit compania. Practic aşa a fost înţelegerea cu vânzătorii respectivi, să ne aştepte trei luni până plătim. Şi aşa s-a născut Eyelet.io“, a povestit Ionuţ Demian.

Start-up-ul le pune la dispoziţie companiilor o soluţie prin care îi pot ghida pe clienţii lor în cadrul produselor şi serviciilor sale digitale prin diferite metode – tururi interactive, mesaje în aplicaţia web sau mobilă, ş.a.m.d. Practic, soluţia Eyelet intervine atunci când utilizatorii unei aplicaţii web sau mobile au nevoie să înveţe cum funcţionează mai exact, ce funcţionalităţi are şi cum le pot folosi concret.

“Noi le explicăm utilizatorilor clienţilor noştri valoarea produselor pe care ei le vând. Şi facem acest lucru printr-o serie de unelte ca şi tururi interactive, mesaje direct în aplicaţie, check-list-uri, tot felul de chestionare ş.a.m.d. Din punct de vedere tehnic, soluţia este foarte simplă. Am avut intenţia din ziua zero să fie pentru oameni non-tehnici, pentru oameni de produs, pentru oameni de marketing, oameni care nu au cunoştinţe de programare şi am vrut să eliminăm programatorii din tot procesul de implementare. Odată ce ai adăugat codul în codul de set-up în pagina ta nu mai vezi vreo linie de cod”, a punctat fondatorul Eyelet, dând şi un exemplu concret legat de cum poate fi folosită soluţia.

“Unul dintre clienţii noştri, Flipsnack.com, un produs extraordinar construit în Oradea, creează reviste digitale. Au o gamă foarte mare de funcţionalităţi în aplicaţia lor şi o bază de clienţi foarte mare. Ce încercăm să facem noi este să-i educăm atât pe clienţii noi, cât şi pe cei vechi despre valoarea care o ar putea s-o aducă businessurilor lor toate funcţionalităţile pe care le au, nu doar un sub-segment cu care sunt deja obişnuiţi sau pe care au timp să le vadă.”

Din portofoliul actual de peste 100 de clienţi ai Eyelet, 60% sunt din SUA, 30% din Canada, Marea Britanie, Germania şi Franţa, iar restul din diferite colţuri ale lumii. În prezent, start-up-ul se află în discuţii pentru atragerea unor clienţi mai mari din zona enterprise, pentru care personalizează soluţia.

“Una dintre băncile din România cu care am început să discutăm în direcţia asta au o suită de produse, de la internet banking la soluţii dedicate pentru diferite tipuri de business. Pentru cineva care foloseşte internet banking pentru prima oară poate fi foarte dificil să înţeleagă cum faci un transfer sau cum să-ţi extragi un extras de cont sau de card. Ce facem noi?

În funcţie de anumite contexte şi anumite informaţii pe care le primim de la utilizator, de exemplu, de pe ce pagină a intrat în pagina x, noi îi dăm seama de intenţia lui, după care noi <<îl luăm de mână>> şi îi spunem <<uite, primul pas este să intri în meniu şi să selectezi extras de cont, după care vrei să selectezi data etc>>. Şi tot acest lucrul se face în interiorul aplicaţiei cu nişte accente pe anumite butoane care sunt destul de subtile. Un lucru de care suntem foarte mândri este că am reuşit să facem lucrul acesta fără să luăm controlul de la utilizatori. Noi suntem acolo să îl ajutăm doar când are nevoie. În rest, îl lăsăm să exploreze aplicaţia aşa cum vrea el”, a explicat Ionuţ Demian.

Ce trebuie să facă însă companiile pentru a folosi soluţia Eyelet în aplicaţiile lor web? “Îţi faci contul pe site Eyelet.io, descarci o extensie de browser care funcţionează pe toate browserele, mai puţin Safari pentru că durează mai mult să fim acceptaţi în App Store-ul lor de extensii, dar funcţionează în orice browser şi cu acea extensie practic mapezi interacţiunile care vrei să le ai tu în platforma ta. Poate este o vorba de on-bording, este foarte simplu cu <<point and click>> selectezi. Avem o serie de diferite tool-tipuri şi hint-uri care poţi să le afişezi. Odată ce le-ai salvat, poţi să-l mai testezi de câte ori ai nevoie prin interiorul extensiei, iar când eşti pregătit să îl implementezi efectiv, adaugi un mic cod la tine pe site.”

Soluţia Eyelet se poate folosi pe modelul SaaS, abonamentele fiind împărţite în trei pachete: unul de 39 dolari/lună, altul de 99 dolari/lună şi 249 dolari/lună. Fiecare pachet le oferă clienţilor acces la anumite funcţionalităţi din soluţie şi se adresează companiilor care au un număr de utilizatori lunari care se încadrează în anumite limite.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR