ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihail Dimitrov, fondator şi CEO al Swipe – platformă de vânzare-cumpărare pentru telefoane recondiţionate listată pe SeedBlink: Estimăm că vom închide runda actuală la circa 1,5 milioane de euro. Avem în plan să intrăm şi pe piaţa din România

5 oct 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul strânge o parte din runda actuală de finanţare pe SeedBlink, suma alocată pentru crowdfunding fiind cuprinsă între 200.000 şi 250.000 de euro.

Proiectul Swipe este evaluat în prezent la 10 milioane de euro.

Start-up-ul Swipe din Bulgaria, care a dezvoltat o platformă pentru vânzarea şi cumpărarea de smartphone-uri recondiţionate, are în prezent deschisă o rundă de finanţare care a fost deja suprasubscrisă, la peste 1,2 milioane de euro, iar com­pania estimează că ar putea încheia runda de investiţii cu 1,5 milioane de euro. O parte din această rundă, între 200.000  şi 250.000 de euro, este strânsă prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink, campania fiind activă până pe 22 octombrie. Investitorii principali în această rundă sunt Vitosha Venture Partners şi New Vision 3 Fund. Investiţia va fi folosită pentru dezvoltarea pe partea tehnică, crearea de parteneriate şi extinderea internaţională, prima piaţă externă pentru Swipe fiind Grecia, care va fi urmată de România.

„Vrem să alocăm banii către trei direcţii. Prima este să ne dezvoltăm în continuare capabilităţile interne. Pentru a colabora cu parteneri multipli, diferite linii de business – online, offline, din mai multe ţări trebuie să continuăm să dezvoltăm platforma. O parte din bani va merge către dezvoltarea tehnică, către programatorii care construiesc platforma. De asemenea, o parte din investiţie va merge către centrul nostru de recondiţionare a smartphone-urilor. Pentru a putea recondiţiona mai multe telefoane, avem nevoie de mai multe echipamente şi de mai mulţi tehnicieni. A doua direcţie este legată de parteneriatele pe care vrem să le facem pentru că ne trebuie resurse suplimentare în acest sens, resurse operaţionale şi financiare. Trebuie să facem training personalului partenerilor ş.a.m.d., deci este un proces operaţional mai intens. Iar cea de-a treia direcţie este legată de expansiunea internaţională. Este foarte important pentru orice business din regiunea noastră să aibă prezenţă în multiple pieţe. Doar aşa putem crea valoare, iar businessul devine mai atractiv pentru investitori instituţionali şi pentru investitori mari strategici pentru un potenţial exit în viitor“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihail Dimitrov, fondator şi CEO al Swipe.

El a pornit proiectul la final de 2021, iar în ultima parte a anului următor, în octombrie-noiembrie 2022, a reuşit să ia prima finanţare în valoare de 485.000 de euro de la două fonduri de investiţii din Bulgaria şi de la mai mulţi business angels locali.

La circa şase luni după atragerea primei finanţări, echipa Swipe a reuşit să ajungă la venituri de 250.000 de euro pe lună, de la 12.000 de euro venituri lunare, înainte de a lua investiţia de 485.000 de euro la final de 2022.

Până acum, Swipe a recondiţionat şi a vândut peste 10.000 de smartphone-uri, număr ce va creşte odată cu intrarea sa pe piaţa din Grecia şi colaborarea cu mai mulţi parteneri din zona telecom sau retail. Practic, strategia Swipe de extindere se bazează pe încheierea unor parteneriate cu operatorii telecom, dar şi cu retaileri online sau offline – pentru partea de but-back a dispozitivelor, astfel încât clienţii care vor să îşi cumpere un telefon nou să aibă posibilitatea de a-l vinde pe cel vechi.

“Suntem în discuţii acum cu doi din cei trei operatori telecom din Bulgaria. Şi, de asemenea, vom lansa în curând un program de afiliere pentru magazinele online care vând telefoane noi”, a precizat Dimitrov.

Anul trecut, Swipe a încheiat cu o cifră de afaceri de 600.000 de euro, iar la final de 2023 estimează că va ajunge la afaceri de 3 milioane de euro.

După intrarea pe piaţa din Grecia, start-up-ul pregăteşte şi intrarea pe piaţa din România, unde există deja 2-3 companii care se ocupă de recondiţionarea telefonelor şi vânzarea acestora. Dimitrov însă susţine că este foarte mult loc de creştere pe această piaţă a telefoanelor recondiţionate în Europa Centrale şi de Est, în condiţiile în care rata de penetrare a telefoanelor recondiţionate în regiune este de sub 5%, spre deosebire de SUA, unde se află la 20% sau Europa de Vest, unde procentul este similar.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR