ZF IT Generation

ZF IT Generation. Robert Marian, fondator al Rocco – soluţie pentru comenzi digitale: Anul acesta vrem să implementăm aplicaţia în 100 de locaţii. Acum suntem încă în faza de testare

23 ian 2024 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul susţine că prin implementarea aplicaţiei pentru comenzi de pe mobil în locaţie, restaurantele „quick service“ pot creşte valoarea medie a unei comenzi.

Start-up-ul local Rocco, care dezvoltă o aplicaţie prin care clienţii restaurantelor de tip fast food să poată comanda mâncarea dorită direct de pe telefon, fără a mai sta la coadă, şi-a propus ca anul acesta să implementeze soluţia sa în 100 de locaţii. În prezent, soluţia este implementată în cadrul unui restaurant, fiind în faza de testare, iar start-up-ul se află în discuţii şi cu alte câteva restaurante tip fast food care sunt dispuse să încerce aplicaţia.

„În principiu, ambiţia noastră este ca la finalul anului să avem 100 de locaţii. Asta nu înseamnă 100 de restaurante, pentru că pot fi lanţuri cu 10 locaţii, ceea ce este realizabil în zona de «food court», pentru că în zona de «food court» foarte multe restaurante sunt lanţuri, adică şi cele mici au măcar două-trei locaţii. În zona de restaurante de dining, de full service care au ospătari ş.a.m.d. se găsesc mult mai puţine care sunt lanţuri, iar pentru acel tip de restaurante există deja nişte soluţii, iar soluţia noastră funcţionează foarte nişat şi specific pentru cei care nu au ospătar, unde clientul îşi face singur comanda şi ridicarea“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Robert Marian, fondator al Rocco. Lui i-a venit ideea de a dezvolta aplicaţia Rocco chiar din postura de client al unui restaurant de tip fast food.

„Am stat la coadă la un moment dat şi m-am întrebat de ce nu există un ecran de unde să comand, iar apoi mi-am dat seama că nimeni în acel mall nu avea ecran din acela de  comandat. După aceea, reprezen­tanţii mallului mi-au explicat că nu puteau pune acele totemuri dintr-un motiv de siguranţă împotriva incendiilor. Au găsit până la urmă o soluţie,  le-au pus pe peretele de la marginea restaurantului. Practic de acolo a venit ideea pentru că după aceea m-am gândit că dacă nu se pot instala acele totemuri, telefon are oricine. Ce diferenţă este să comanzi de pe un se comandă pe un ecran din acela sau direct de pe ecranul propriului telefon.“

Cum funcţionează în prezent aplicaţia Rocco? Utilizatorii trebuie să scaneze un cod QR care îi duce pe site-ul dedicat al restaurantului de unde îşi pot comanda produsele dorite, selecta dacă iau mâncarea la pachet sau o servesc acolo, plătesc de pe telefon, iar apoi primesc notificare cu privire la timpul pe care îl au de aşteptat până e gata comanda şi ulterior când e gata şi o pot ridica.

„Am vrut ca pentru utilizatori să fie foarte plăcut, să nu fie nevoie să stai să te tot uiţi când e gata, nu trebuie să aştepţi acolo în faţa locaţiei. Poţi să aştepţi oriunde la masă sau să te duci să te plimbi prin mall până primeşti notificarea. Iar restaurantele au avantajul că le creştem comanda medie. Pentru anul acesta avem în plan să adăugăm şi funcţionalităţi de loialitate, fidelizare în funcţie de ce ne spun restaurantele că-şi doresc. Acesta este avantajul în momentul în care clientul comandă de pe telefonul lui - comenzile sunt stocate şi atunci restaurantul ştie că tu comanzi atât de des, cam ce îţi place, îţi dăm puncte, îţi dăm discount-uri, te încurajăm să revii, ş.a.m.d.”, a explicat Robert Marian.

În ceea ce priveşte costurile pentru restaurante, start-up-ul a ales momentan să perceapă un abonament fix de 19 euro pe lună, iar apoi cu cât vânzările restaurantului vor creşte să perceapă un procent din vânzări care poate ajunge până la 2,5%.

Pentru moment, echipa Rocco nu a luat finanţări externe, ci a susţinut proiectul din fonduri proprii, obiectivul principal al strat-up-ului acum fiind de a testa şi îmbunătăţi soluţia şi de a atrage cât mai mulţi clienţi.

„Suntem în discuţie pentru o investiţie cu un business angel care a vrut şi de mai demult să se implice financiar şi argumentul meu pentru el a fost să ne mai lase un pic ca să înţelegem mai bine cum avansează drumul pe care suntem. Este o oportunitate, dar nu ne trebuie finanţare neapărat pentru că suntem în zona asta de <<bootstrapping>>, cum se numeşte în engleză, în care practic strângi şiretul foarte tare şi faci cu minim cât de mult poţi.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR