ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Ana Maria Pascu, head of sales, ProfiCircle – platformă B2B pentru spaţii comerciale şi depozite: Suntem în discuţii pentru o finanţare de 2 mil. euro. Vrem să ne extindem în zona Benelux şi în Franţa

16 dec 2022 Autor: Ioana Nita

♦ Platforma are în prezent peste 250 de clienţi, atât din România, cât şi din străinătate.

ProfiCircle, start-up local ce a dezvoltat o platformă B2B pentru amenajarea spaÅ£iilor comerciale ÅŸi de depozitare, se află acum în discuÅ£ii pentru atragerea unei finanţări de 2 milioane de euro, sumă ce va fi alocată atât pentru dezvoltarea unor noi funcÅ£ionalităţi, cât ÅŸi pentru scalarea businessului la nivel internaÅ£ional, ţările vizate pentru extindere fiind cele din zona Benelux ÅŸi FranÅ£a. De la lansarea sa în decembrie 2019 ÅŸi până în prezent, platforma ProfiCircle a reuÅŸit să obÅ£ină în total investiÅ£ii de peste un milion de euro atât de pe plan intern, cât ÅŸi extern. 

„Până acum am luat investiţii de 1.050.000 de euro. Ultima rundă a fost în valoare de 550.000 de euro şi a venit de la un investitor din Silicon Valley. Iar acum suntem în discuţii avansate cu mai mulţi investitori pentru 2.000.000 de euro pe care sperăm să-i luăm anul următor cât mai repede. Investiţia se va direcţiona către dezvoltarea platformei, către noi funcţionalităţi şi către scalarea la nivel internaţional, mai exact către scalarea platformei în ţările din Benelux şi Franţa“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Ana Maria Pascu, head of sales în cadrul ProfiCircle. Platforma le oferă companiilor din zona de retail sau logistică să solicite oferte pentru diferite echipamente necesare amenajării spaţiilor comerciale sau de depozitare.

În prezent, în afară de România, start-up-ul este prezent şi în Elveţia, de unde a reuşit să atragă şi investitori. Totodată, prin intermediul ProfiCircle s-au realizat proiecte de amenajare a spaţiilor comerciale sau de depozitare şi în ţările scandinave.

„Spre exemplu, lucrăm la nivel internaţional cu Bolt Retail, unde am implementat proiecte inclusiv în ţările scandinave şi avem un contract pentru achiziţii recurente. Ei comandă prin intermediul platformei ori de câte ori au un spaţiu pe care vor să-l depoziteze - accesează platforma, se deschide licitaţia şi fac achiziţia“, a precizat ea.

Platformă ProfiCircle are în prezent peste 250 de clienţi – de la companii mici la companii foarte mari, marea majoritate activând în zona de retail şi în zona de e-commerce.

„Avem proiecte de la 2.000 de euro în sus până la 1,5 – 2 mil. de euro, iar dacă ne raportăm la volumul de tranzacţii, media pentru 2022 ar fi de 14.500 de euro, care a crescut cu 50% faţă de media anului 2021. Ce s-a schimbat este că pe lângă faptul că a crescut această medie, am început să avem şi proiecte strategice pentru companii destul de mari, proiecte de valoare mare – de 1 – 1,5 mil. euro, chiar şi de 2 mil. euro, care înglobează şi partea de de rafturi de depozitare şi echipamente de ridicat sau sunt proiecte de automatizare a depozitelor. Astfel de proiecte am avut atât în România, cât şi în străinătate“, a punctat Ana Maria Pascu.

În decursul acestui an, echipa ProfiCircle a adăugat o serie de noi funcţionalităţi în platformă menite să simplifice întregul proces de solicitare a unei oferte de preţ.

„Am simplificat întreg procesul - de la formularul prin care clienţii ne trimit solicitările în platformă, tot fluxul, inclusiv procesul de achiziţie. Selecţia furnizorilor acum se face automat - după ce clientul completează formularul cu cerinţele tehnice şi comerciale, platforma selectează automat furnizorii care vor participa la licitaţie, deschid licitaţia, iar clientul în câteva zile are un minim de 3 oferte, în medie 5 oferte, pe care le poate compara în cadrul platformei. Cleinţii îşi văd ofertele într-un tabel comparativ şi pot descărca şi ofertele pe care le primesc“, a explicat ea, adăugând că ofertele primite sunt deja negociate.

„Furnizorii îşi adaptează preţul în funcţie de cel mai mic preţ al competitorilor. Clientul alege oferta câştigătoare, iar contractul se poate semna direct în platformă. Şi în prezent lucrăm şi la plata proiectului prin intermediul platformei şi sperăm ca de anul următor să fie disponibilă.“

În plus, anul acesta start-up-ul a reuşit să atragă şi o serie de parteneri strategici. „Am atras o serie de parteneri strategici - companii de retail, din zona de logistică, companii de logistică cu care lucrăm, bănci şi alte instituţii de finanţare care ne ajută.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR