ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Iulia Ghiţă, cofondatoare Zitamine Nutrition - platformă pentru personalizarea suplimentelor alimentare: Vrem să ajungem la 4.000 de clienţi activi şi la 80.000 de euro venituri lunare la finalul acestui an. În 2024 plănuim intrarea pe o piaţă vecină

6 oct 2023 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a atras recent o finanţare nouă, în valoare de 350.000 de euro, de la trei fonduri de investiţii din România - V7 Capital, Cleverage VC şi The Mavers Ventures, plus o serie de investitori individuali din comunitatea Bravva Angels.

Start-up-ul local Zitamine Nutrition, care a dezvoltat un algo­ritm pentru personalizarea suplimen­te­lor alimentare pentru fiecare individ în parte, şi-a propus să ajungă până la finalul acestui an la un număr de 4.000 de clienţi activi (care au pla­sat o comandă în ultimele 30 de zile) şi 80.000 de euro venituri lunare. De la lansarea din 2021 şi până acum, peste 70.000 de persoane din Româ­nia şi-au completat profilul nutriţio­nal pe site-ul Zitamine, iar până acum compania a livrat 8.500 de comenzi.

„În momentul actual suntem la 1.700 de clienţi activi, deci creşterea pe care o vizăm este mai mult decât dublă. Am observat o oarecare trac­ţiu­ne pe zona de recomandări, adică oamenii atrag alţi clienţi şi atunci creşterea e facilitată. La început ea vine mai greu, dar pe măsură ce se creează brand awareness, oamenii testează produsul, le place şi îl recomandă şi prietenilor şi atunci se creează un efect de propagare. De aceea ne-am propus un obiectiv ambiţios“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Iulia Ghiţă cofondatoare Zitamine, adăugând că ţinta pentru anul viitor este de a ajunge la 10.000 de clienţi activi cu ajutorul recentei finanţări obţinute.

„Noi am strâns acum 350.000 de euro şi estimăm că ne vor ajunge până în august anul viitor. Planul nostru cu aceşti bani este să creştem în primul rând. Vrem să ajungem la 10.000 de clienţi activi la Zitamine anul viitor. Vrem să îmbunătăţim algo­ritmul suplimentându-l cu noi date. În primul rând, ne gândim la rezultatele analizelor de sânge. De asemenea, vom lucra la platformă pentru a face experienţa clienţilor cât mai simplă şi mai utilă. Vrem să creăm şi o aplicaţie mobilă în care să integram funţionalităţi noi.“

Noua finanţare, în valoare de 350.000 de euro, a fost obţinută de la trei fonduri de investiţii din România - V7 Capital, Cleverage VC şi The Mavers Ventures, plus o serie de investitori individuali din comunitatea Bravva Angels. Până la această nouă rundă de finanţare, Zitamine Nutrition obţinuse în total investiţii de 500.000 de euro.

Conceptul de a primi vitamine şi suplimente alimentare în urma unei analize personalizate nu este nou, pe piaţa din SUA şi Europa de Vest existând deja mai multe astfel de businessuri, însă încă mai este mult loc de creştere atât pe pieţele din Vest, dar mai ales în Europa de Est, unde nu sunt momentan start-up-uri similare.

“Este foarte mult potenţial de creştere pe această piaţă de nutriţie personalizată. Noi vrem să ne concentrăm pe Europa de Est, unde nu este nimeni acum prezent, şi în câţiva ani să devenim un jucător important. De anul viitor ne dorim să testăm extinderea şi în altă piaţă vecină. Desigur, vom începe cu un MVP. Ne gândim la Bulgaria şi la Ungaria. Va trebui să facem o alegere, însă, momentan, ne concentrăm pe piaţa din România.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR