ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Mihai Bisnel, PriceFlux - platformă software pentru monitorizarea automată a preţurilor concurenţei: Suntem în discuţii cu 5 noi mari clienţi. Ne gândim deja să accesăm şi o primă finanţare. Avem nevoie de cel puţin 500.000 de euro pentru a trece la următorul nivel

2 sep 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local PriceFlux, care a dezvoltat o platformă software pentru monitorizarea automată a preţurilor concurenţei, şi-a schimbat în ultimul an strategia în ceea ce priveşte clienţii ţintă, acum fiind în discuţii cu cinci companii mari, multinaţionale, cu ajutorul cărora se poate extinde şi pe pieţele din străinătate. Echipa PriceFlux estimează că până la finalul acestui an va semna cel puţin două contracte mari, iar începând cu anul viitor se gândeşte şi la atragerea unei prime finanţări.

„Am schimbat puţin strategia, astfel încât în acest moment discutăm cu clienţi mari şi foarte mari cu care procesul de achiziţie şi de semnare este unul laborios şi foarte lung. Vorbim aici de perioade de minim 6 luni de când începem discuţiile şi până când ajungem să semnăm, dar discuţiile se pot întinde şi până la 15 luni. În decurs de un an, am semnat doi noi clienţi mari, iar în acest moment suntem de câteva luni bune în discuţii cu cinci noi mari clienţi. Sper ca până la finalul acestui an să semnăm cu cel puţin doi dintre ei, iar în prima jumătate a anului viitor să semnăm şi cu restul”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Mihai Bisnel, managing partner în cadrul PriceFlux. El a subliniat faptul că semnarea unor contracte cu companii multinaţionale care activează în mai multe ţări din lume îi oferă start-up-ului oportunitatea de a lucra şi pentru sucursalele acestora din străinătate. 

„Discutăm acum la nivel local, dar avem posibilitatea ca după ce începem la nivel local să ne extindem la nivel regional şi de ce nu chiar şi în afara Europei. Exact asta am făcut şi cu clienţii deja existenţi, cu care am început în România, dar după aceea ne-am dezvoltat şi către filialele lor din alte ţări şi ne folosesc cu succes şi sunt foarte mulţumiţi de noi. O dată la câteva luni mai adăugăm noi funcţionalităţi, noi rapoarte, fiindcă vorbim de clienţi care au nevoie de mai mult decât să ştie cu ce preţ vinde competiţia. Adăugăm constant rapoarte noi, complexe, indicatori de piaţă ş.a.m.d., astfel încât să putem să-i ajutăm cu mult mai mult decât o informaţie de preţ şi de stoc din ziua respectivă.”


Platforma PriceFlux are la bază un algortim cu ajutorul căruia poate compara în mod automat preţurile produselor vândute de o companie în mediu online cu preţurile competitorilor acesteia. Platforma a fost lansată în martie 2019 şi funcţionează pe modelul SaaS (Software as a Service), comercianţii online plătind un abonament lunar pentru a avea acces la serviciul PriceFlux.

În prezent, start-up-ul are clienţi din diferite industrii precum cea alimentară, fashion, materiale de construcţii şi bricolaj, şi discută totodată şi cu potenţiali clienţi din industria farma şi de optică.

Recent, echipa PriceFlux a făcut o analiză a scumpirilor de pe piaţa locală de materiale de construcţii şi bricolaj, comparând preţurile a peste 23.000 de produse unice comercializate de 26 de magazine din România. Produsele analizate fac parte din categoriile de materiale de construcţii, lemn, electrice, corpuri de iluminat, vopsea, sanitare, gresie şi faianţă, scule, maşini şi unelte, feronerie şi grădină.

„Am verificat preţurile pentru mai multe categorii de produse în luna iulie a anului acesta versus luna iulie a anului trecut. Am avut câteva surprize atât plăcute cât şi neplăcute. Surprize plăcute ar fi spre exemplu faptul că anumite categorii, cum ar fi feroneria, nu şi-au modificat preţul foarte mult, au fost modificări cu mai puţin de 0,5 la sută - mă refer aici la tot ce înseamnă elemente care sunt folosite pentru construcţia de mobilă: balamale, mânere ş.a.m.d. Cele mai mari creşteri au fost din categoria de lemn pentru construcţii - plăci OSB, blaturi de lemn ş.a.m.d. Acolo am avut şi măriri de până la patru ori pentru anumite modele de plăci OSB”, a precizat Mihai Bisnel. El a adăugat faptul că industria de materiale de construcţii este singura care s-a remarcat anul acesta cu scumpiri foarte mari, însă în perioada următoare start-up-ul va analiza şi preţurile din alte industrii cum ar fi cea alimentară sau de fashion.

Cea mai importantă funcţionalitate a platformei PriceFlux este modulul de automatizare a preţurilor în funcţie de preţurile competiţiei.

„Acest modul a ajuns acum la maturitate şi avem clienţi care pur şi simplu nu se mai interesează în mod activ să îşi modifice preţurile pentru că facem noi acest lucru în mod automat. Mai exact, clientul nostru trebuie să stabilească o singură dată o strategie de preţ, cât mai granulată sau cât mai generalizată îşi doreşte, şi noi pur şi simplu o adaptăm şi o aplicăm în funcţie de preţurile competiţiei, bineînţeles respectând şi reguli în privinţa profitului minim sau a adaosului minim ale clientului nostru”, a explicat Mihai Bisnel, menţionând totodată că pe lângă acest modul de automatizare a preţurilor, start-up-ul a mai adăugat şi o serie de indicatori de performanţă care sunt tradiţionali pentru această industrie.”Indexul de preţuri este un indicator care le arată clienţilor noştri foarte rapid cum sunt percepuţi la nivel global în funcţie de competitorii lor - mă refer aici la preţ, dacă sunt percepuţi mai ieftin, mai scump sau oarecum egali. Este un indicator care este foarte important şi este folosit de toţi jucătorii mari din piaţă. Pe lângă aceste funcţionalităţi şi aceste rapoarte, adăugăm şi rapoarte personalizate pentru clienţii noştri, acesta fiind de asemenea un avantaj competitiv pentru noi pentru că suntem flexibili şi suntem dornici să ne mulăm foarte mult pe nevoia clientului nostru.”

Până acum, PriceFlux s-a dezvoltat prin forţe proprii, reuşind să îşi crească cifra de afaceri cu 30% anul trecut, iar profitabilitatea cu 60%. Pentru a se putea dezvolta însă în continuare într-un ritm mai accelerat, echipa PriceFlux a început recent să cocheteze şi cu ideea accesării unei prime finanţări.

„Recunosc că a început să ni se înfiripe puţin ideea de a începe să căutăm finanţare. Nu am alocat foarte mult timp către a face nişte calcule exacte, însă estimarea noastră ar fi că am avea nevoie de cel puţin 500.000 de euro pentru a putea trece la următorul nivel şi pentru a ne putea dezvolta. Însă, deocamdată alocăm în continuare foarte multă energie către partea de dezvoltare şi cumva am demonstrat că prin multă muncă putem să ajungem până la nivelul acesta fără să avem parte de finanţări în stadii mult mai incipiente ale businessului.” 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR