Foarte puţine companii din România au planuri clare de dezvoltare a afacerilor care să includă partea de cercetare, ceea ce va face dificil accesul companiilor româneşti pe pieţele internaţionale, a spus Radu Gramatovici, profesor de informatică şi prodecan al Facultăţii de matematică şi informatică de la Universitatea din Bucureşti.
„Pentru absolvenţii de matematică avem solicitări din partea companiilor din domeniul financiar-bancar şi de asigurări. O altă opţiune ar trebui să fie cea din domeniul industrial. Din păcate, la noi se face foarte puţină cercetare în domeniul industrial. În România, am găsit foarte greu companii care să aibă o strategie de dezvoltare adevărată, o strategie care să includă şi resursele umane, cercetarea. Companiile româneşti nu vor putea ajunge la nivelul Google dacă nu investesc în cercetare. Lucrăm pe o piaţă globală şi pentru a putea rezista trebuie să vină pe piaţă cu produse inovative care să le diferenţieze, să le impună ca vârfuri de lance“, a precizat Radu Gramatovici, prezent ieri la emisiunea online de business ZF Live.
În ceea ce priveşte angajarea absolvenţilor Facultăţii de matematică, Gramatovici spune că există suficient de multe opţiuni şi pentru matematicieni, chiar dacă nu la fel de multe precum sunt pentru informaticieni.