ZF Live

ZF Live. Ce dezvăluie datele. Piaţa românească de publicitate online, controlată de Google, Facebook, Instagram şi TikToK, se îndreaptă spre 500 de milioane de euro în acest an, dar gigantul Google declară pierderi în România

Mihai Vînătoru, CEO al agenţiei de marketing digital DWF: Vorbim de o piaţă dificil de estimat pentru că aceste platforme (Google, Meta, TikTok - n. red.) nu sunt complet transparente. Ele nu spun câţi bani primesc din România.

Mihai Vînătoru, CEO al agenţiei de marketing digital DWF: Vorbim de o piaţă dificil de estimat pentru că aceste platforme (Google, Meta, TikTok - n. red.) nu sunt complet transparente. Ele nu spun câţi bani primesc din România.

Autor: Adrian Seceleanu

06.04.2024, 11:51 1654

Google, Facebook, Instagram şi mai nou TikToK atrag cele mai multe venituri de pe această piaţă. Circa 80% din bugete vin de la marile companii Ce spune Google despre pierderile raportate în România.

Piaţa de publicitate online din România a crescut peste aşteptări în primele trei luni din acest an, şi ar putea ajunge la o jumătate de miliard de euro, principalii beneficiari ai bugetelor de pro­movare fiind giganţii Google, Meta (Facebook / Instagram) şi TikTok. „E posibil ca piaţa să se ducă spre 500 de milioane de euro anul acesta“, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Mihai Vînătoru, CEO al agenţiei de marketing digital DWF, care rulează anual bugete de peste 10 mil. euro pentru mai mult de 300 de branduri.

Valoarea exactă a pieţei este cunoscută doar de giganţi precum Google şi Meta, care însă ţin secrete aceste date, însă estimări pot fi făcute, chiar şi în aceste condiţii, a punctat Vînătoru. „Vorbim de o piaţă dificil de estimat pentru că aceste platforme (Google, Meta, TikTok - n. red.) nu sunt complet transparente. Ele nu spun câţi bani primesc din România. Putem avea doar crâmpeie de imagine, însă cu siguranţă vorbim de

300-400 de milioane de euro cumulat pe toate platformele. E vorba aici doar de publicitate plătită, nu de optimizare pentru motoarele de căutare“.

Gigantul american Google, care - potrivit estimărilor realizate de mai multe surse din industrie - obţine venituri de 200-300 mil. euro pe an de pe la companiile care se promovează în faţa audienţei din România, a raportat pentru anul 2022 prin firma pe care o deţine în România, Google Bucharest SRL, venituri de 48,4 mil. euro şi pierderi nete de 1,8 mil. euro, conform datelor de la Ministerul Finanţelor. Pentru referinţă, la nivel global compania-mamă a Google (Alphabet) a raportat pentru 2023 o marjă a profitului net de 24%.

Cum este posibil ca o companie care „extrage“ de la clienţii care se promovează pe piaţa din România câteva sute de milioane de euro pe an să raporteze pierderi nete şi o cifră de afaceri mult mai mică?

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO