ZF Live

ZF Live. George Răşchitor, cofondator Sinaps: 2022 a fost un an de aşezare. În 2023 magazinele online vor investi în optimizarea alocării de resurse, în urma inflaţiei care a pus presiune pe preţul de vânzare

Autor: Alexandra Cepăreanu

17.02.2023, 00:07 70

♦ În 2022, consumatorii au făcut mai puţine cumpărături din impuls şi au fost mai calculaţi. În 2022, segmentul de e-commerce a înregistrat o creştere de circa 10%, până la 7 miliarde de euro ca valoare de piaţă.“

În 2023, jucătorii din online vor investi în soluţii care să îi ajute să îşi optimizeze şi eficientizeze modul de operare, procesele de business şi mai ales alocarea resurselor, în urma anului 2022 care nu a adus creşterile atinse în 2020 şi 2021 – ani în care comerţul online a explodat, a spus George Răşchitor, cofondator al agenţiei de marketing online Sinaps din Iaşi, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„În zona de procese, în 2023, se vor căuta soluţii pentru a optimiza alocarea de resurse, pentru că odată cu inflaţia a venit şi această nevoie. Spre exemplu, observăm că jucătorii din ecommerce cumpără marfa mai scump, o transportă mai scump şi sunt nevoiţi oarecum să reflecte asta în preţul de vânzare, deci au nevoie de optimizare“, a spus George Răşchitor.

El a explicat că în 2020 şi în 2021 companiile au investit în creşterea personalului, în dezvoltarea de noi produse şi soluţii, în diversificarea portofoliului şi în stocuri mai mari de marfă, având aşteptări nerealiste privind vânzările din anul 2022.

„Cei care se aştepau ca în 2022 să aibă creşteri la fel de mari ca în 2020 şi în 2021 au avut estimări nerealiste. Sunt şi cazuri fericite, în care resursele au fost investite corect şi au adus creşteri de 20% – 30% - 40%, dar dacă e să ne raportăm la marea majoritate, creşterile n-au fost atât de mari. A fost o creştere de 10% în medie, poate, dar cu reducerea marjei de profit. Şi atunci vine nevoia de a optimiza. De aceea vedem că lumea face restructurări de personal pe pieţele din afară. E nevoie de a optimiza nişte creşteri care au avut loc în ultimii ani, pentru că vine şi o perioadă în care trebuie să ne aşezăm şi să ne uităm la ce am făcut – spre exemplu, ne-am dezvoltat pe trei - patru zone, sunt rentabile, produc cât ne aşteptam, mai tăiem din ele sau diversificăm în continuare?“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO