Aproximativ 75% dintre retailerii online din România au ca obiectiv principal de business extinderea gamelor de produse, pentru a răspunde nevoilor consumatorilor, pentru a satisface dorinţa pentru diversitate a clienţilor şi pentru a creşte vânzările, arată o analiză realizată de Limitless Agency, agenţie de marketing digital. De asemenea, pentru a înregistra creşteri în business şi pentru a ţine pasul cu tendinţele din piaţă, afacerile din industria de ecommerce au în plan şi investiţii în automatizarea unor procese de business (10%), creşterea cotei de piaţă (7%) şi optimizarea strategiei şi a bugetelor de promovare (7%) până la finalul anului.
„Românii merg din nou în malluri, însă rata de conversie a rămas mare şi în online. Acum strategia de marketing este una realizată pe 360 de grade – retailerii trebuie să fie prezenţi pe toate canalele, nu doar pe o sursă de trafic. În online contează mult preţul şi retailerii trebuie să fie competitivi. În offline trebuie luat în calcul şi costul chiriei locaţiei respective şi diferenţele aici între online şi offline. Mai mult, în online clienţii se documentează mai bine.“
„Cerere mare vedem în continuare în fashion, IT&C, casă şi grădină. În online sunt foarte profitabile serviciile şi recomand promovarea“, explică Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF&ELI Parks.
Analiza Limitless Agency mai arată că jucătorii din piaţa de ecommerce sunt îngrijoraţi cu privire la inflaţia ridicată (35%), impredictibilitate în business (20%), creşterea taxelor şi instabilitatea fiscală (15%) şi asigurarea cashflow-ului (10%).
„Provocările acum în retail sunt tot pe umerii antreprenorilor. Trebuie să aibă un business plan bine stabilit, să ia în considerare sezonalitatea, să gânească o strategie pe termen lung şi să nu se concentreze pe business de la o lună la alta. Acum ne confruntăm şi cu o lipsă de predictibilitate şi trebuie să schimbi constant lucruri în business pentru a fi profitabil la final de an. Aici ne referim şi la legislaţie – se schimbă reguli în timpul jocului“, a spus Daniel Slăvenie.
Piaţa de ecommerce din România se află pe o tendinţă ascendentă, românii făcând achiziţii online de peste 180 de milioane de euro în primul trimestru, potrivit datelor Limitless Agency. În plus, potrivit INS, consumul privat a crescut accelerat, cu 7,3%, în martie 2023, susţinut de creşterea vânzărilor de articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte şi de produse alimentare.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE