ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. Florin Peţu, Cargo Buddy: Am extins serviciul la nivel european şi sunt fonduri de investiţii interesate de noi

03.10.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Start-up-ul local Cargo Buddy, care a creat aplicaţia mobilă cu acelaşi nume ce ajută la digitalizarea industriei de tran­sport de marfă, a reuşit să îşi atingă obiectivele pentru primul an de funcţionare pe piaţă, ajungând la finalul anului 2021 la 10.000 de conturi în aplicaţie.

„Cargo Buddy este o aplicaţie de transport unde sunt asociat cu fondatorul. Este o inovaţie în logistică deoarece încearcă să schimbe structura burselor de mărfuri. A creat un ecosistem prin care cel care expediază marfa şi transportatorul să fie într-un flux perfect de la plată la descărcare la securitatea mărfii şi realizare de parteneriate cu Groupama, pentru asigurare la click. Am demarat un serviciu prin care cursa este plătită în avans – după ce încarcă marfa transportatorul primeşte pe card jumătate din contravaloarea cursei deoarece motorina reprezintă un cost de 50-60%. Aşa deblocăm cashul din transporturi. Transportatorii de obicei întreabă dacă este sau nu o tentativă de fraudă aşa ceva“, a spus Florin Peţu, manager strategic în cadrul Cargo Buddy şi acţionar la Happy Advertising, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & ELI Parks.

Bazele proiectului Cargo Buddy au fost puse în 2019 de către Mihai Năstase, în urma experienţei acumulate atât în zona de transportator, cât şi în zona de client – companie ce are nevoie de servicii de transport marfă.

„Am primit o rundă de investiţii, urmează o a doua, sunt fonduri mari de investiţii interesaţi de noi. Serviciul este disponibil la nivel european, focusul este pe România şi ulterior către alte pieţe. Deja în aplicaţie sunt transporturi între Franţa şi Germania spre exemplu“, a spus Florin Peţu.

Pentru a demara proiectul, antreprenorul a obţinut o finanţare europeană de 100.000 euro, cu o cofinanţare de 20%, sumă cu care a reuşit să dezvolte aplicaţia de mobil lansată în ianuarie 2021.

Modelul de business al Cargo Buddy presupune plata unui comision per tranzacţie care variază între 6 şi 10% din valoarea mărfii transportate. În afară de segmentul B2B, aplicaţia Cargo Buddy a început să fie folosită în proporţie de circa 20% şi de persoane fizice în rol de expeditori, care au nevoie de transport pentru obiecte voluminoase, precum mobilier, maeriale de construcţii, motociclete sau bărci.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial