ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului. G Gabriel Lungu, WMT: Menţinerea în afara Schengen ne ţine blocaţi în vamă. Camioanele pierd şi 15 ore pentru a trece în Ungaria

02.05.2023, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Dezvoltarea puternică a producătorilor de componente auto din România pune presiune pe transporturi, motiv pentru care acestea trebuie să livreze la timp piesele necesare către uzinele vest-europene. Menţinerea României în afara Schengen aduce însă costuri suplimentare pentru companii şi transportatori.

„Problema este că aşteptăm 14- 15 ore să intrăm în Ungaria. Aderarea la Schengen ar reduce numărul orelor de aşteptare în vamă. Am încărcat camioane care trebuia să livreze la Daimler şi care aşteptau 14 ore în vamă, se terminase timpul de condus al şoferului şi am trimis alt şofer care să conducă. Există un consum de carburant suplimentar, există şoferi care termină programul şi implicit trebuie trimis alt echipaj. Nu înţelegem care este motivul pentru care nu intrăm deoarece şi ei au aceleaşi probleme ca şi noi. O oprire în auto­motive costă foarte mult şi trebuie să livrezi la timp întotdeauna. Ajungem să livrăm şi cu microbuzul din cauza acestor întârzieri, trebuie să ai un plan de rezervă întotdeauna“, a spus antre­prenorul Gabriel Lungu, fondatorul World Mediatrans (WMT) în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi ELI Parks.

Compania transportă mărfuri pe toate modurile de transport şi funcţionează ca un integrator de servicii logistice şi de mărfuri, ca o casă de expediţii.

Transportatorul face cross docking pentru clienţi, face colectări din Europa şi le duce în noduri logistice, are clienţi din România dar şi din străinătate.

Compania de transport marfă World Mediatrans din Timiş, una din cele mai dinamice firme din acest sector, fondată în 1997 de către Gabriel Lungu, care operează 23 de birouri pe piaţa locală şi depozite logistice în ţară şi Budapesta, Barcelona şi Bratislava, a finalizat anul trecut cu afaceri de aproape 30 de milioane de euro şi estimează afaceri cu 10% mai mari faţă de anul trecut.

„Pentru 2023 nu am prevăzut o creştere mare, am fost mai rezervat. Anii trecuţi am putut face creşteri mari, dar acum este primul an în care sunt rezervat. Ne-am dori un 10% avans. Dacă anii trecuţi aveam peste 20%, acum vrem un 10%. Anii trecuţi partea de transproturi maritime, sau containere era la 15.000 de dolari, acum este la 3.000 de dolari. De la un milion de euro în transporturi maritime, acum sperăm să avem 500.000 din cauza scăderii tarifelor. Dar aducem şi alţi clienţi şi mărim volumul de transport“, a subliniat Gabriel Lungu. El a spus că în 2022 businessul a crescut, aproape de 30 mil. euro. „Avem creşteri cu clienţi noi, cu clienţi existenţi, avem servicii de cross-dock în Europa“.

Transportatorul operează cu o flotă formată din peste 100 de maşini şi avea 220 de angajaţi. Compania mai are la Timişoara trei depozite pe 7.000 de mp, la Cluj iar la Bucureşti în prezent are un depozit de 1.000 de mp.

„Depozitele noastre din Oradea, Timişoara, Cluj-Napoca şi Bucureşti sunt pline. La Oradea am comasat cele 4 depozite într-un depozit mare de 7.000 de mp în centrul cargo Oradea. La Bucureşti suntem în discuţii pentru a mai închiria încă 6.000 de mp de depozite. Ne concentrăm acum pe centrul şi sudul ţării“, a spus pentru ZF antreprenorul Gabriel Lungu, fondatorul World Mediatrans.

Datele oficiale arată că în 2021 afacerile companiei de transport au crescut cu 62%, până la 112 mil. lei (23 mil. euro), faţă de 69,4 milioane de lei, potrivit mfinante.ro . Compania a avut creştere pe toate diviziile, rutier, aerian, maritim şi feroviar. Creşterea din 2021 poziţiona compania în topul celor mai dinamice firme din transport din România.

Principalii clienţi ai companiei provin din sectorul auto, dar şi din sectorul de comunicaţii şi electronic. Compania activează pe rute externe, aduce mărfuri inclusiv din China în România pe importuri, dar face şi  transporturi de mărfuri din China în Africa sau SUA.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial