ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului. Radu Mihăilescu, RTC: În cinci ani ne putem apropia de 100 mil. euro cifră de afaceri. Vom investi în continuare în automatizare

09.05.2023, 00:05 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ RTC a fost înfiinţată în 1994 şi a trecut prin mai multe stadii de dezvoltare. La bază, compania a fost un business antreprenorial fondat de antreprenorul Octavian Radu, cel care a fondat şi reţeaua de librării Diverta. În 2011, compania a fost preluată de fondul de investiţii Oresa, iar din martie 2020 este parte din grupul Altex.

RTC, companie care distribuie pa­petărie şi alte produse pentru birouri, şi-a setat ca ţintă pragul de 100 de milioane de euro cifră de afaceri pentru următorii cinci ani. Businessul face parte din grupul Altex, fondat de antreprenorul Dan Ostahie, lucrează majoritar cu furnizori locali şi are în vedere să crească nivelul de automatizare din depozitul său.

„Avem clienţi din domenii diferite, de la servicii şi asigurări, la producţie şi automotive. Avem în jur de 7.000 de clienţi corporativi pe an. Observăm un trend de orientare spre o calitate mai bună a produselor de la birouri“, a spus Radu Mihăilescu, CEO al RTC, la emisiunea online ZF Logistica Businessului.

Compania nu mai activează doar pe piaţa de birotică şi papetărie, aşa cum a început, ci este acum furnizor de produse şi servicii pentru mediul de lucru. Gama de produse s-a extins foarte mult în ultima perioadă, astfel că RTC vinde acum şi produse de igienă profesională, echipamente de protecţie personală, mobilier office, consumabile, echipamente şi servicii de printing, produse electro-IT.

RTC a fost înfiinţată în 1994 şi a trecut prin mai multe stadii de dezvoltare. La bază, compania a fost un business antreprenorial, fondat de antreprenorul Octavian Radu, cel care a fondat şi reţeaua de librării Diverta. În 2011, compania a fost preluată de fondul de investiţii Oresa, iar din martie 2020 este parte din grupul Altex.

„Avem un singur depozit, este închiriat şi se află în Chitila, în proximitatea Bucureştiului. Are peste 7.000 de metri pătraţi şi o capacitate de stocare de 4.500 de paleţi. Suntem acolo din 2009 şi am făcut investiţii pentru automatizare. Am gândit depozitul de la început cu dotările actuale.“

În depozitul RTC din Chitila lucrează 78 de angajaţi acolo. Gradul ridicat de automatizare, spune Radu Mihăilescu, permite scalarea businessului cu acelaşi număr de oameni şi fără alte investiţii. În echipamente, investiţiile RTC s-au ridicat până acum la 2 milioane de euro, iar pentru software a mai fost alocat încă jumătate de milion de euro. Compania lucrează cu mai mulţi transportatori, dar dispune şi de o flotă proprie.

„Suprafaţa pe care o avem acum, fără a face schimbări semnificative, permite scalarea cu un procent între 40% şi 50% a volumului de business. Dacă urmăm ratele actuale de creştere, probabil că în cinci ani ne putem apropia de 100 de milioane de euro cifră de afaceri. Vom investi în continuare în automatizare, suntem în curs de upgrade pentru platforma de comenzi.“

În 2023, cifra de afaceri realizată de RTC a crescut cu 23% faţă de anul precedent, până la aproape 180 de milioane de lei (36 mil. euro). Pentru 2023, reprezentanţii RTC au bugetat venituri de peste 40 de milioane de euro, iar pe primele patru luni ale anului rezultatele sunt deja cu 20% peste anul trecut, în condiţiile unui grad de încărcare în depozit de 70-75%, ceea ce înseamnă că loc de creştere încă mai există.

„Ca furnizori, avem un mix între cei locali şi cei internaţionali. Furnizorii locali reprezintă însă peste două treimi“, a adăugat Radu Mihăilescu.

Omul de afaceri Dan Ostahie, unul dintre cei mai puternici antreprenori locali prin prisma businessurilor pe care le-a creat, a cumpărat în 2020 compania RTC Proffice într-o tranzacţie de sub 10 milioane de euro, potrivit datelor de la acea vreme. Dan Ostahie este proprietarul Altex, cea mai mare companie din retailul electroIT. Cea mai recentă mutare a sa a fost preluarea unei creanţe bancare a Vivre Deco, business care a intrat în insolvenţă.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial