ZF Logistica businessului

ZF Logistica businessului, un proiect ZF&ELI Parks. Delia Dinu, Sezamo: Posibil să vizăm o extindere în sudul Bucureştiului, pentru a reduce timpul de livrare

23.10.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Piaţa supermarketurilor online îşi va dubla în 2023 cota de piaţă din total retail alimentar, pe măsură ce numărul celor care aleg să comande în loc de a merge în supermarketuri continuă să crească, potrivit oficialilor Sezamo.

„Oamenii sunt mult mai deschişi spre cumpărăturile online. Există acum mulţi jucători în online. Tendinţele sunt că piaţa de online este în creştere şi se va dubla până la final de an. S-a început la 1-2% şi piaţa va încheia la 3-4%“, a spus Delia Dinu, director operaţional, Sezamo.

Retailerul online Sezamo, parte a grupului ceh Rohlik, cu operaţiuni pe mai multe pieţe din Europa, este unul dintre cei mai noi jucători din comerţul local cu bunuri de larg consum. Compania a intrat oficial în România în toamna lui 2022. „Probabil nu vom mai închiria în locaţia existentă, dar este posibil să mergem în sudul Capitalei, pentru a putea în viitor să reducem timpul de livrare. Acum livrăm în tot Bucureştiul şi 95% din Ilfov, din Ştefăneştii de Jos. Momentan, putem gestiona, dar când volumele vor creşte va trebui să luăm o decizie pentru o nouă locaţie.“

„O livrare se poate face acum în 3 ore. Avem un sistem complex de livrare. Dincolo de livrarea de next day, noi facem just in time, în 3 ore cu ajutorul unui soft. Luăm în calcul distanţa, timpul de condus, aglomeraţia. Spre exemplu, în urma analizei, traficul cel mai aglomerat este marţea, între 4 şi 5, unde petreci 4 minute pentru un kilometru condus în medie“, a spus Delia Dinu.

Românii vor cheltui în acest an aproape 1 mld. euro pe cumpărături online de bunuri de larg consum, adică alimente, băuturi, produse de curăţenie sau de îngrijire personală, arată o estimare a ZF pe baza datelor oferite de reprezentanţii Sezamo, un retailer pur online.

Ţinând cont că tot comerţul FMCG – online şi offline - este esti­mat la 25 mld. euro, vânzările online pot ajunge la 1 mld. euro dacă, într-adevăr, cota de piaţă a canalului urcă la 4% în 2023.

Sezamo a adăugat anul acesta peste 100 de furnizori noi până în prezent şi peste 2.000 de produse noi în oferta sa, continuând să îşi diversifice categoriile de produse la cererea clienţilor.

„De la bun început am avut 12.000 mp suprafaţă logistică, şi de la bun început ne-am gândit că ne extindem, suficient pentru primii ani de activitate“, a spus Delia Dinu.

În total, oferta Sezamo cuprinde în prezent peste 12.000 de produse, precum produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar şi branduri internaţionale de tip supermarket.

Supermarketul online şi-a propus să ajungă anul acesta la 3.000 de comenzi pe zi, în condiţiile în care în martie depăşise pragul de 1.000 de comenzi pe zi la patru luni de la lansarea oficială. Unicornul ceh Rohlik a intrat anul trecut pe plan local în urma unei investiţii iniţiale de 6 milioane de euro, pe care a suplimentat-o ulterior până la 10 milioane de euro. Lansarea oficială a avut loc pe 18 octombrie 2022, însă înainte, retailerul online a testat serviciul timp de şase luni.

Sezamo a încheiat 2022 cu 60.000 de comenzi livrate şi 20.000 de clienţi. În prezent, compania are 200 de angajaţi pe plan local.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial