ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & ELI Parks. Mihai Stoica, SLS Cargo: Creşterea în perioade tulburi vine din noi servicii

19.09.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

SLS Cargo, operatorul de logistică şi transport deţinut de FAN Courier, a investit într-un nou terminal intermodal pe care îl operează exclusiv, investiţie realizată în incinta P3 Bucharest A1.

„Începem operarea într-un nou terminal intermodal. Din 2015 operam şi în Buftea, tot într-un astfel de terminal, dar doar trafic vagonabil, marfă care vine pe vagoane. În vestul Bucureştiului vom opera containere, din zona Constanţa, spre Bucureşti şi vom deschide noi linii pentru a opera şi alte zone. Momentan ne concentrăm pe Constanţa“, a spus Mihai Stoica, managing director SLS Cargo, în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & ELI Parks.

Investiţia realizată de SLS Cargo în par­te­neriat cu P3, în valoare de 1,9 milioane de euro, îi conferă statutul de operator exclusiv al terminalului construit în parcul industrial şi creşte semnificativ capacitatea de operare a companiei oferită până acum doar prin in­termediul terminalului feroviar de la Buftea. În ultimii trei ani, SLS Cargo a acumulat o suprafaţă totală închiriată de peste 55.000 mp, devenind, astfel, al doilea cel mai important chiriaş al parcului deţinut de P3 Logistic Parks de pe autostrada A1.

„Anul 2023 a fost unul dificil. Venind după alţi ani dificili – pandemie, război, inflaţie. Problemele sunt mari şi toate au dus la o lipsă de siguranţă. Nu ne-am mai con­fruntat cu pandemie şi război, deci nu ştiam ce să facem exact.

În 2023 am observat o scădere a busi­nessului determinată de una a consumului. Am reuşit să creştem pentru că în ultimii ani am lucrat pe servicii pentru a fi pregătiţi pen­tru astfel de situaţii – când o ramură nu funcţio­nează, creştem pe alta. Asta ne-a sal­vat şi ne-a adus un plus – 30% vs 2022 mo­mentan, creştere generată. Noul serviciu generat de terminalul intermodal va fi vizibil în businessul pe 2024. Mizăm pe optimizări, pentru a nu apela numai la creşteri de pre­ţuri, altfel strategia asta duce la pierderea clienţilor“, a spus Mihai Stoica.

Transportul intermodal, considerat tot mai mult o opţiune strategică pentru livrarea de mărfuri la nivel global, presupune utiliza­rea în mod succesiv a cel puţin două soluţii de transport rutier/feroviar/naval în care unita­tea de transport intermodal nu se divizează la schimbarea acestora.

„Vorbim de mai mulţi clienţi, inclusiv din logistică pentru cei care apelează la transportul feroviar. Companiile mari au în target reducerea emisiilor de CO2 şi investesc în această direcţie, motiv pentru care doresc să transporte pe tren deoarece camioane electrice fie sunt prea puţine, fie nu au autonomie suficient de mare. Acestea sunt momentan potrivite pentru livrări pe distanţe scurte. S-a investit în calea ferată în depozit şi în alte elemente, în total la peste 2 mil. euro plus echipamentele noastre pentru a manipula containerele şi remorcile“, a subliniat directorul.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial