ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & ELI Parks. Monica Dinu, Old Team: Am investit în depozite, acum urmează investiţii în digitalizare

11.09.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Investiţiile în digitalizare alături de extinderea cu noi produse şi clienţi au majorat businessul celor de la Old Team Distribution la 18,5 mil. euro în 2022, în creştere cu 78% faţă de 2021, afacerea dublându-se aproape pentru al doilea an consecutiv.

„Businessul s-a dublat în 2021, după care din nou în 2022. Creşterea a venit şi pentru că în 2021 ne-am mutat în zona de nord a Capitalei, la CTPark North şi operăm mai rapid stocurile pe care le avem şi dezvoltăm aria de acoperire şi numărul de clienţi. Creşterile au venit deoarece nici în pandemie nu ne-am oprit, am crescut numărul clienţilor, suntem furnizori pentru online acum. Avem trei depozite - Bucureşti, Ploieşti şi Braşov, peste 4.000 mp în total. Operăm orizontal şi vertical, cu o capacitate de 5.000 de paleţi. În viitorul apropiat ne concentrăm în 2023 pe stabilizare, după doi ani de creştere accelerată, pentru a conecta sistemele din depozite. Lucrăm la eficienţă acum“, a spus Monica Dinu, managing partner în cadrul Old Team Distribution.

Compania până în 2010 a operat numai importuri, după care au lansat businessul de distribuţie, cu prima filială în Ploieşti.

„Distribuiam ce importam, după care am semnat cu producătorii locali de vinuri şi cei internaţionali de spirtoase. În 2012 am deschis Bucureşti şi Braşov. Ne concentrăm pe HoReCa acum, este segmentul principal pentru noi, iar din 2020 operăm pe mai multe canale, aşa cum pandemia ne-a învăţat. Avem parteneri noi în business şi ne-am unit forţele, de unde şi creşterea“, a spus Monica Dinu.

Miza acum este de a identifica noi linii de business dar şi pentru a majora planul de investiţii.

„Căutăm noi linii de business, însă în 2023 nu ne-am concentrat pe volume mai mari, ci produse cu plus-valoare şi eficienţă. Investim în logistică şi digitalizare, subiect foarte important. În ultimii trei ani am investit 500.000 de euro în depozite şi urmează o investiţie similară în digitalizare. Automatizăm cât putem în acest business, dar pentru că experienţa clientului este foarte importantă, nu toate procesele pot fi automatizate“, a spus acţionarul companiei.

În ceea ce priveşte extinderea portofoliului, compania va miza în continuare pe produse din segmentul superior, şi pentru că flota de transport este concepută pentru volume mici.

„Avem şi bere în portofoliu, dar bere craft, de la producători artizanali, care au început de la câţiva paleţi şi care se devoltă. Nu suntem însă structuraţi pentru a opera bere de volum sau băuturi răcoritoare cu volume mari. Este un depozit gândit pentru produse mediu-plus. De asemenea nici flota - noi operăm în oraş cu vanuri de 3,5 tone şi ar fi dificil să livrăm cantităţi mari. Flota are acum peste 40 de comerciale, inclusiv 2 camioane pentru schimb de marfă între depozite. Volumele transportate cresc şi extindem şi flota“, a spus Monica Dinu.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial