ZF Logistica businessului

ZF Logistica Businessului, un proiect ZF şi Element Industrial. Dan Cionca, dm drogerie markt: „Vom dubla suprafaţa depozitului din Timişoara anul viitor. Proprietar şi constructor este compania CON-A“

10.10.2023, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

dm funcţionează cu un singur depozit central, la Timişoara, iar distribuţia în magazine se face prin cele patru huburi partenere - situate în Bucureşti, Făgăraş, Bacău şi Cluj-Napoca.

Reţeaua de magazine dm drogerie markt vrea să-şi extindă suprafaţa de de­po­zitare din centrul pe care îl are în Timişoara, pe fondul expansiunii lan­ţu­lui de unităţi şi al creşterii numărului de produse.

„Planificăm pentru anul viitor (2024 – n. red.) o extindere a depo­zi­tului general cu 12.000 de metri pătraţi, fiind practic vorba de o dublare a suprafeţei. Am luat această decizie ca urmare a expansiunii magazinelor şi a listării de noi produse. Din depozitul central, deservim din septembrie 2022 şi comenzile online. Avem cam 17.000 de comenzi plasate online lunar, iar trendul este de creştere“, a spus Dan Cionca, manager de logistică la dm drogerie markt, la emisiunea online ZF Logistica businessului.

Dm funcţionează cu un singur depozit central, la Timişoara, iar distribuţia în magazine se face prin cele patru hub-uri partenere - situate în Bucureşti, Făgăraş, Bacău şi Cluj-Napoca. Fiecare hub deserveşte câte o zonă geografică.

„Ne uităm totuşi către ideea de a avea mai multe hub-uri. Avem acum cu 50% mai multe livrări în magazine faţă de anul trecut. Am introdus trei schim­buri pentru a creşte produc­ti­vi­ta­tea. Noi ne ocupăm direct de tot ce ţine de depozitare şi avem parteneri pe par­tea de transport. Depozitul din Timişoara este închiriat, nu deţinut de noi.“

Extinderea centrului de depo­zitare din oraşul de pe Bega a început deja, compania aflându-se acum în etapa de stabilire a conceptului.

„Vrem să fie complet funcţional în iunie 2024. Va fi un spaţiu adiacent celui deja existent. Proprietarul şi constructorul este compania CON-A (din Sibiu, deţinută de antreprenorul Mircea Bulboacă - n. red.).“

Reţeaua dm drogerie markt a ajuns să numere 137 de magazine, fiind programate alte trei inaugurări până la finalul anului, la Bucureşti, Sibiu şi Iaşi.

„Vom mai deschide şi anul viitor, avem o expansiune rapidă. Alegem în principiu oraşele mari, dar în ultima perioadă am intrat şi în oraşe mai mici, precum Călăraşi, Slobozia. Contează puterea de cumpărare şi poziţionarea geografică.“

În portofoliul dm, există mai multe mărci proprii, produse în diferite ţări din Europa, nu şi în România, cel puţin până în acest moment. Compania numără în total 1.700 de angajaţi, dintre care 500 doar în departamentul de logistică. dm a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 829 de milioane de lei, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe, în creştere cu 45% faţă de anul precedent.

Cel mai mare magazin dm din punctul de vedere al suprafeţei este cel din Centrul Vechi din Bucureşti, care se desfăşoară pe două nivele, având o suprafaţă de 900 de metri pătraţi şi o sortimentaţie de produse mai mare decât în alte unităţi.

dm drogerie markt a intrat pe piaţa locală în 2007, la mult timp după ce pătrunsese pe pieţele vecine mai dezvoltate precum Cehia sau Ungaria. În România, compania s-a extins iniţial constant cu 10-15 unităţi noi pe an, pentru a acoperi principalele oraşe din ţară. Retailerul a intrat cu un magazin în Timişoara, pentru ca ulterior să se extindă în restul ţării, în special în oraşele de peste 30.000 de locuitori. Reţeaua a mers atât în zone stradale, cât şi în centre comerciale sau parcuri de retail.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Element Industrial