ZF News

Lidl începe anul cu o majorare de capital: nemţii aduc 30 de milioane de euro în magazinele locale

Lidl va deschide cel puţin 10 magazine în acest an

Lidl va deschide cel puţin 10 magazine în acest an

Autor: Dana Ciriperu

20.02.2015, 00:05 21355
Acţionarii magazinelor Lidl, reţeaua cu profil de discount care a încheiat anul 2014 cu 183 de magazine, au decis să majoreze cu 30 mil. euro capitalul companiei Lidl Discount, în prima mare mutare de acest gen de la începutul anului.
 
„Majorarea de capital de la începutul acestui an, în valoare de 30 de milioane de euro, ne va permite realizarea unor investiţii importante în România. Ne propunem dezvoltarea şi deschiderea de noi magazine, dar şi crearea de noi locuri de muncă. De asemenea, vom investi în programe de internship pentru tineri, în dezvoltarea de noi produse cu furnizori locali”, a spus Georgiana Tugearu, PR&communi­cation manager al Lidl România.
 
WikiZF: Profilul companiei Lidl Discount S.R.L.
 
Lidl are în plan construirea a peste zece magazine în ţară, investiţia medie fiind de peste 2 milioane de euro, sumă ce acoperă achiziţionarea terenului, construirea clădirii, amenajarea şi aprovizionarea magazinului, precum şi programele de şcolarizare a angajaţilor.
 
„Lidl investeşte anual în România peste 100 de milioane de euro în construirea de noi magazine”, a mai spus Georgiana Tugearu.
 
Noul capital social va avea o valoare de 980 de milioane de lei. „Majorarea capitalului se va face prin creşterea numărului de părţi sociale (...). Se va emite un număr de 13.505.400 de părţi sociale noi, care vor fi acordate în totalitate asociatului Lidl România Gmbh“, se arată într-un document din Monitorul Oficial.
 
Lidl a intrat în România în 2011 prin preluarea reţelei de peste 100 de magazine Plus, iar apoi s-a extins cu magazine construite de la zero, ajungând la 183 de unităţi la finalul anului trecut, cu un ritm de deschidere de 14-15 magazine în perioada 2013-2014. Iniţial, imediat după preluarea Plus, nemţii au apăsat mult mai tare pedala extinderii, cu peste 20 de unităţi anual în 2011 şi 2012, potrivit datelor ZF.
 
Vânzările Lidl Discount sunt estimate de ZF la peste 750 mil. euro anul trecut. Germanii nu şi-au depus situaţiile financiare în 2012 şi 2013, datele disponibile pentru 2011 fiind cele ale Plus Discount.
 
Reţelele de magazine au fost printre investitorii care au continuat să pompeze bani în România chiar şi în criză într-o perioadă în care consumul a scăzut. Creşterea cu 7% a cifrei de afaceri din comerţ în 2014, cel mai ridicat avans din ultimii şase ani, poate fi un argument solid pentru acţionarii reţelelor de magazine în a continua extinderea pe piaţa locală.
 
Pe segmentul de discount, Lidl concurează cu magazinele Penny Market, dar un actor important este şi lanţul de hipermarketuri Kaufland, controlat la fel ca Lidl de familia Schwartz. Lidl şi Kaufland operează însă formate diferite de magazine şi spun că nu sunt competitori direcţi.
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO