ZF News

Primul an de „win“ pentru Winmarkt

Primul an de „win“ pentru Winmarkt

Autor: Cristina Rosca

07.06.2015, 16:10 481

Grupul italian IGD a preluat în 2008, când criza abia îşi arăta colţii, 15 centre comerciale construite în comunism în inima oraşelor medii şi mari de provincie. Astăzi, pe o piaţă dominată de malluri de ultimă generaţie, italienii investesc în reconstrucţie pentru a face loc unor branduri precum H&M, necesare pentru creşterea viitoare. Lu­crările de reconstrucţie au tras în jos veniturile din ultimii ani, însă 2015 se preconizează a fi primul an de revenire pentru Winmarkt.

Italienii au investit de la începutul anului trecut până în prezent peste 8,5 milioane de euro în remodelarea centrelor comerciale Winmarkt, cea mai mare parte a sumei fiind cheltuită pentru lucrări de reconstrucţie interioară, compania fiind nevoită să facă loc unei noi ancore, respectiv suedezilor de la H&M. Retailerul de modă a ajuns astfel chiriaş în cinci dintre cele 15 centre comerciale Winmarkt.

Planul de investiţii al IGD în România nu se opreşte însă aici, alte cinci milioane de euro fiind planificate pentru perioada 2015-2018.

„Cele mai importante proiecte de investiţii de anul trecut au fost renovarea Omnia şi realizarea tunelului de legătură către Grand Center, amândouă centrele noastre din Ploieşti (1 milion de euro), lucrările de construcţii de la Cluj pentru a face loc unei noi ancore Flanco (200.000 de euro) şi finalizarea a trei şantiere la Galaţi (1,5 milioane de euro), Râmnicu Vâlcea (2 milioane de euro) şi Piatra-Neamţ (2,5 milioane de euro)”, spune Carlo Barban (37 de ani), care conduce din primăvara anului trecut businessul Winmarkt.

Cele trei proiecte din urmă au avut ca scop atât renovarea centrelor comerciale în vederea includerii H&M pe lista de chiriaşi, cât şi realizarea unor lucrări de amenajare interioară şi de renovare la faţadă.

„În ceea ce priveşte investiţiile noastre comerciale din acest an, am refăcut complet centrul din Tulcea, aducând H&M ca ancoră. Acest proiect ne-a costat 1,5 milioane de euro. La Ploieşti am finalizat anul trecut atât interiorul, cât şi exteriorul de la Omnia, însă mai avem de lucru la faţada Grand Center şi la împrejurimile celor două centre comerciale.” Spaţiul încon­jurător – circa 5.000 mp - este deţinut de primărie, însă îl va reface Winmarkt. Carlo Barban speră să termine acest proiect până la vară, cele două centre (unite între ele printr-un tunel) fiind printre cele mai mari deţinute de companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO