ZF Private health

ZF Private Health. Bogdan Pană, directorul de cercetare şi dezvoltare al spitalului Ovidius Clinical Hospital (OCH) din Constanţa: Extensia cu al doilea spital ne-a crescut activitatea. Estimăm 100 mil. lei cifră de afaceri în acest an, iar anul viitor o creştere cu 20-30%

10.11.2023, 00:07 Autor: Mirabela Tiron

A deschis în aprilie anul acesta al doilea spital, conectat cu prima clădire, investiţia totală ajungând la 28 mil. euro A ajuns la 450 de angajaţi permanenţi şi colaboratori, a atras zece medici români care s-au întors din străinătate Este nevoie de o aliniere administrativă la nivel de sistem astfel încât furnizarea serviciilor  să fie clară, rapidă şi directă către pacient.

Ovidius Clinical Hospital (OCH), cel mai mare spital privat generalist din zona Dobrogei, deschis în 2014, va atinge în acest an pragul de 100 de milioane de lei cifră de afaceri, după ce în aprilie proprietarii au finalizat a doua clădire spitalicească, unde oferă servicii pentru afecţiuni oncologice şi boli cardiovasculare.

„Am deschis în aprilie al doilea spital dedicat   oncologiei şi cardiologiei, o clă­dire de 6.500 metri pătraţi, cu două buncăre de radioterapie. Anul acesta este faza de consolidare. Am ajuns la 450 de angajaţi şi colaboratori, înainte eram 300. Toată această extensie ne-a crescut activitatea“, a declarat medicul Bogdan Pană, directorul de cercetare şi dezvoltare al Ovidius Clinical Hospital (OCH) din Constanţa, în cadrul emisiunii ZF Private Health. Acţionarii Ovidius Clinical Hospital sunt un grup de medici din Constanţa, printre care chirurgul Nicolae Ciufu.

Investiţia în spitalul nou s-a ridicat la 28 mil. euro şi a adus o linie completă pentru oncologie, de la ambulatoriu la chimioterapie, radiotera­pie dar şi servicii medicale pe  cardiologie intervenţională şi chirurgie cardiovas­culară. „Noi am sesizat o creştere cu 10% pe secţiile deja existente până acum şi de 70% a activităţii per total. Pe chirurgia generală se păstrează ierarhia de intervenţii, aici este inclusă şi chirurgia oncologică. Ortopedia, neurochirurgia şi urologia sunt în top, au crescut cu 10% prin efectul de multiplicare. Pacienţii vin din Constanţa, Tulcea, Ialomiţa, din diferite zone din ţară. Sunt pacienţi care caută o anumită procedură sau un anumit medic“.

Ovidius Clinical Hospital (OCH) a finalizat anul trecut cu cifra de 70 de milioane de lei şi estimează că va atinge pragul de 100 de milioane de lei, având în vedere investiţia realizată. Al doilea spital a fost ridicat în 15 luni, iar oficialii estimează că în 7-10 ani ar putea recupera investiţia.

„Anul acesta estimăm 100 mil. lei cifră de afaceri, iar anul viitor ne bazăm pe o creştere cu 20-30%. Focusul este pe creşterea acestei investiţii“.

În cadrul noului spital s-au realizat deja 1.000 de intervenţii pe cardiologie  inter­ven­ţională, pe coronagrafii şi montări de stenturi. La radioterapie sunt deja 100 de pacienţi ce vin pentru tratament. Serviciile de radioterapie sunt gratuite în cadrul programului naţional de radioterapie.

„Să sperăm că se rezolvă problema plăţilor restanate cu Casa de Sănătate. Provocările principale sunt legate de a oferi pacientului în mod predictibil nişte servicii  la nişte tarife pe care el să şi le poată permite. Această predictibilitate ne poate da curajul de a investi şi de a crea lucruri semnificative“.

În cadrul OCH lucrează şi zece medici români care s-au întors din străinătate, potrivit lui. Aducerea medicilor români acasă din străinătate  este  însă un proces care nu se face de pe o zi pe alta şi este nevoie de predictibilitate.

„Fiecare om se bazează pe un plan, pe o predictibilitate. Avem 10 medici, pe oncologie avem medicul ce coordonează radioterapia şi care s-a întors după 20 de ani de practică în Anglia. Avem echipa de la cardiologie cu medici întorşi din Germania, medici pneumologi, ORL care s-au întors“.

În cadrul noului spital OCH funcţionează şi primul centru de referinţă şI training Siemens Healthineers din România. S-au organizat traininguri pe cardiologie intervenţională iar pe oncologie spitalul are un parteneriat cu un spital din Anglia pe partea de training şi second opinion.

„Am avut 50-60 medici în sesiunile legate de cardiologie şi training pentru operatorii de imagistică şi există un plan de traininguri pe parcursul anului. Pe de o parte angajăm şi pregătim operatori dar avem şi o soluţie de telemedicină: un operator poate manipula mai multe aparate stând într-un singur loc, este o soluţie de eficientizare“.

România ocupă un loc fruntaş în UE în ceea ce priveşte incidenţa pe afecţiuni oncologice şi boli cardiovasculare.

Medicul spune că pacienţii care ajung la la spital sunt deja în stadii avansate de cancer, ponderea stadiilor 1 şI 2 este foarte mică. “Suntem prizonierii sistemului în care dorim să monitorizăm biletele de trimitere, pacientului ii trebuie trimitere de la medicul de familie. Ar trebui o aliniere reală cu ce spunem. De exemplu noi aşteptăm să putem contracta puncţia aspirativă pentru cancerul de sân pentru că este menţionată că se poate face dar până ajungem să o facem mai trebuie făcuţi paşi, care nu sunt  foarte clari şi la îndemână. Pe scurt este vorba de o aliniere administrativă la nivel de sistem astfel încât furnizarea să fie clară, rapidă şi directă către pacient“.

În ultimii zece ani afacerile companiilor care activează pe piaţa serviciilor medicale private, în asistenţa medicală specializată, au crescut de cinci ori şi au ajuns la 10,3 miliarde de lei (2 mld euro) anul trecut, potrivit calculelor ZF pe baza datelor transmise de ONRC. Cifra de afaceri totală raportată de firmele din acest sector este mai mare cu cu 13% faţă de anul anterior şi mai  mult decât dublu faţă de cinci ani în urmă.   La acestea se adaugă alte 389 de companii ce activează în domeniul spitalicesc  (pe cod caen 8610-activităţi spitaliceşti),  ce au raportat afaceri totale de 2,1 miliarde de lei anul trecut.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria