ZF Private health

ZF Private Health. Ştefan Obreja, CEO şi cofondator al Life Dental Spa: Avem 11 clinici, suntem în proces să mai deschidem încă trei, în Timişoara şi în alte oraşe mai mici din ţară

14.07.2023, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Life Dental Spa a apărut în 2008 şi are în prezent o reţea de 11 clinici stomatologice în cele mai mari oraşe ale ţării În 2022, peste 20.000 de pacienţi au trecut pragul clinicilor dentare, iar cifra de afaceri a ajuns la 10 mil. euro, dublu faţă de anul anterior.

Life Dental Spa urmăreşte în continuare extinderea lanţului de clinici dentare în trei oraşe din ţară în 2023, printre care se numără şi Timişoara. În prezent, amprenta brandului medical este de 11 clinici la nivel naţional, iar direcţia în piaţa stomatologiei este spre consolidare, crede Ştefan Obreja, CEO şi cofondator al Life Dental Spa.

„Anul 2022 a fost un an bun deoarece am reuşit să dublăm rezultatele financiare, dar în acelaşi timp a fost un an foarte provocator pentru că sunt foarte multe transformări în piaţă, vedem o inflaţie destul de mare din ultimii ani, lucru care s-a resimţit şi în stomatologie. Multe dintre locaţiile pe care le avem sunt încă la un grad de performanţă destul de scăzut deoarece maturizarea poate dura chiar până la doi ani pentru o locaţie pe care o deschidem“, a spus Ştefan Obreja în cadrul emisiunii ZF Private Health.

El a adăugat că cifra de afaceri din 2022 a grupului de firme pe care îl con­duce a ajuns la 10 mil. euro, iar rezulta­tele financiare bune în antreprenoriat vin din muncă şi înţelegerea pieţei. Clinicile Life Dental Spa sunt în prezent în marile oraşe din ţară, Bucureşti, Iaşi, Oradea, Arad, Piteşti, Constanţa, Braşov, Cluj, Sibiu.

„Stomatologia este un domeniu în care, dacă vrei să reuşeşti, ai nevoie să lucrezi alături de oameni care ştiu ce fac, de medici, de manageri. Am construit un brand destul de puternic, am educat foarte mult pacienţii şi de fapt ei ne-au cerut pe noi“, a mai spus Ştefan Obreja.

El a adăugat că deschiderile vor continua să fie de clinici de la zero, greenfield. Din observaţiile antreprenorului, cea mai mare provocare pentru pacienţi este teama de a merge la dentist, ceea ce ne plasează pe ultimele locuri în Europa la vizitele la medicul stomatolog.

„Am avut circa 20.000 de pacienţi anul trecut, am făcut tot posibilul să aducem foarte mulţi pacienţi în clinicile noastre pentru că ne dorim foarte mult să educăm populaţia. Suntem pe penultimul loc în Europa la tot ce înseamnă accesul la stomatologie şi igienă orală“, a mai spus CEO-ul Life Dental Spa.

Totuşi, pacienţii au început să fie din ce în ce mai atenţi la ce se întâmplă în cabinetele stomatologice, la tehnologiile şi materialele folosite de către specialişti, mai completează antreprenorul.

„Piaţa stomatologică este încă foarte fragmentată, acum se începe oarecum o consolidare, începe să se maturizeze piaţa. Cea mai mare provocare pe care o are România la nivel de piaţă stomatologică este ca o mare parte dintre medicii stomatologi să se alăture unor viziuni comune şi să creeze nişte sisteme care să ofere mult mai multe beneficii pacienţilor. Este foarte dificil să fii medic, să deţii o clinică şi să poţi să faci performanţă financiară şi nu numai. Cred că aceasta va fi direcţia, ca mai mulţi medici să se alăture unor viziuni comune“, a concluzionat Ştefan Obreja.

Cifra de afaceri realizată de cele peste 8.000 de companii care activează în domeniul asistenţei stomatologice (cod CAEN 8623) este de 3,4 miliarde de lei în 2021, cel mai recent an pentru care există date publice.Piaţa este însă extrem de fragmentată, astfel că numărul cabinetelor stomatologice a ajuns la peste 16.300 de unităţi în 2022. Piaţa stomatologică este majoritar privată şi sunt puţini jucători care colaborează cu Casa de Asigurări pentru servicii decontate, din cauza plafonului mic si a numărului redus de proceduri decontate, după cum spun medicii. Astfel, majoritatea pacienţilor plătesc din propriul buzunar intervenţiile din cabinetele dentare.


ZF Private Health. Un proiect realizat de Ziarul Financiar  cu sprijinul Băncii Transilvania şi al reţelei de sănătate Regina Maria, care include emisiuni săptămânale pe teme de sănătate. Emisiunile vor aduce la aceeaşi masă jucători din piaţa de sănătate privată de la nivel naţional.


 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Banca Transilvania Regina Maria