ZF Real Estate

ZF Real Estate by Storia.ro. Elena Birtoc, fondator, Carel Woodworks: În aproximativ o lună, vom lansa un brand de mobilă de lux cu care ne vom adresa mai întâi pieţei locale

03.04.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

„În ultima vreme am înţeles că piaţa românească poate să fie o piaţă foarte interesantă şi am încercat să ne facem cunoscuţi aici“, a spus Elena Birtoc, fondatoare a Carel Woodworks, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Real Estate by Storia.ro.

Carel Woodworks, care are patru hale de producţie şi un showroom la fabrică, a închis anul 2023 cu un business de circa 4 milioane de euro, un nivel similar faţă de anul 2022. Compania a mizat pe mobilier pentru birouri, restaurante şi rezidenţial, cu mobilier realizat la comandă, însă acum plănuieşte lansarea unui nou brand, de lux, cu care să se axeze pe piaţa rezidenţială.

„Lucrăm mult la lansarea unui nou brand, care va fi un jucător de lux pe piaţa mobilierului, în care noi să vindem colecţiile noastre, bineînţeles, la un preţ care include inovaţia noastră, creativitatea noastră şi îndrăzneala noastră de a fi acolo unde credem noi că ne este locul, pentru că fiind capabili să facem lucruri de calitate pentru marile branduri, de ce nu am fi capabili să ne dezvoltăm propriile creaţii şi sub propriul nostru brand.“

Noul brand Agore este realizat în par­teneriat cu un arhitect român – Dragoş Epure: „Vom lansa colecţia la Bu­cureşti şi ulterior la târgurile inter­na­ţio­nale pentru că este important să sim­ţim pulsul pieţei româneşti. Avem ne­voie de recunoaştere la noi în ţară pentru că recunoaşterea interna­ţională am obţinut-o şi vrem să fim recunoscuţi şi aici pentru talentele pe care le avem, crea­tivitate şi execuţie.“

„Este vorba despre o colecţie pentru piaţa rezi­denţială“. De unde a venit motivaţia lansării acestui brand? „M-a deranjat oarecum sau am fost frustrată de faptul că foarte mulţi români consider că mobilierul de lux se găseşte doar pe piaţa italiană. Sigur că ceea ce face diferenţa este brandul. Am considerat că şi noi să putem să facem o colecţie de lux care să se adreseze unui segment de piaţă cu foarte mulţi bani, poate să aleagă să-şi cumpere un brand de lux 100% românesc. Oamenii trebuie să aibă o apreciere cât mai mare a a producătorilor din România, ca să nu dispărem. şi dacă vrem să susţinem economia românească, dacă vrem să susţinem economia europeană, este bine ca lucrurile în cazul nostru să se producă în România, să fie cumpărate din România.“

Elena Birtoc a vorbit şi despre tranziţia de la lohn, către un model de afaceri diferit, axat pe producţia proprie. „Acum 5-7 ani, când lucrurile, fiscalitatea, preţurile, salariile, toate s-au schimbat în România, ne-am adaptat noilor condiţii noi, noului mediu şi am început să lucrăm mai mult pe design. Am început să adăugăm o plus-valoare mai mare produselor noastre şi să schimbăm situaţia în care ne-am aflat, în care am fost captivii acestor brand-uri. Ne-am dat seama că evoluţia pieţei şi evoluţia României va fi cu totul alta. Ca atare, am început să ne dezvoltăm şi noi produsele de design, să facem produse de creaţie, să facem produse cu plus valoare mai mare, pentru că acele condiţii s-au schimbat şi dacă nu făceam această schimbare a modelului de afaceri, noi nu am fi putut conflict competitivi. Ca atare, trebuie să ne schimbăm şi noi şi să găsim noi forme, trebuie să fim capabil de inovaţie, de design şi să adăugăm o plus-valoare mult mai mare produselor noastre, materiei prime, care este lemnul.“

Cum se vede criza prin prisma activităţii lor? „Este interesant pentru că discut cu foarte mulţi colegi de-ai mei şi practic noi lucrăm la impuls. Acum sunt foarte multe comenzi, dar nu ştim exact ce vom face peste două-trei luni, comenzile pe care noi le primim vin destul de târziu. Oamenii se gândesc foarte bine dacă să investească în industria HoReCa sau în rezidenţial. De asemenea, am văzut o schimbare de paradigmă sau o schimbare de filosofie – oamenii vor mobilier de calitate.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Storia