ZF Transilvania

Afacerile producătorului de ingrediente pentru industria alimentară Solina România au crescut cu 14% în 2021, ajungând la 147,8 mil. lei

Afacerile producătorului de ingrediente pentru industria...

Autor: Laurentiu Cotu

02.05.2022, 16:01 117

Solina România (fostă Supremia Grup), cel mai mare producător de ingrediente pentru industria alimentară, a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de 147,8 mil. lei (30 mil. euro), în creştere cu aproximativ 14% faţă de anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a avut anul trecut un profit net de circa 566.000 de lei (115.000 de euro), de 3 ori mai mic faţă de anul precedent, când Solina România a realizat un câştig net de 1,9 mil. lei (400.000 de euro), conform datelor publice. Compania a ajuns anul trecut la un număr mediu de 236 de angajaţi.

Solina România are în portofoliu produse precum con­di­mente naturale şi ier­buri, mixuri de con­dimente, mixuri de ingre­diente funcţionale pen­tru industria ali­mentară. Compania a finalizat în luna octombrie a anului trecut o investiţie de 17 mil. euro într-o fabrică de la zero la Alba Iulia. În luna august, compania şi-a mutat producţia de la Zacaria (Alba), fabrica temporară, la noua fabrică, unde are trei unităţi separate, special create pentru producţia soluţiilor uscate, pro­ducţia soluţiilor umede (sosuri, ma­rinade) şi procesarea condimentelor, conform unor informaţii anterioare.

În primăvara anului 2017 antrepreno­rul Levente Bara a anunţat că a ajuns la o înţelegere cu grupul francez Solina pentru vânzarea producătorului de ingrediente pentru industria alimentară şi de condimente Supremia Grup. Exitul survenea la 16 ani după ce antreprenorul a fondat businessul, valoarea tranzacţiei fiind estimată la 30-40 mil. euro la acel moment.

Levente Bara a înfiinţat grupul Supremia la începutul anilor 2000, iar la momentul vânzării compania pe care a clădit-o avea în portofoliul condimente şi ingrediente alimentare, printre care mixuri, arome, membrane sau stabiliza­tori alimentari, pe care le producea la Alba Iulia. Supremia Grup a avut afaceri de aproape 200 mil. lei (45 mil. euro) în 2016, anul dinainte de vânzare şi circa 300 de salariaţi. La momentul acela, după cifra de afaceri, Supremia era una dintre cele mai mari afaceri an­tre­pre­no­ria­le româneşti.

Înainte de vânzare, Supremia cum­pă­rase cu câteva milioane de euro două companii din Danemarca - Tamaco Trading şi Tamaco Pak - cu activităţi în seg­mentul de ingrediente alimentare, respectiv al ambalajelor, achiziţie care ar fi trebuit să ajute compania româ­neas­că să acapareze cel puţin 20% din pia­ţa scandinavă a condimentelor în următorii trei-cinci ani, conform infor­ma­ţiilor furnizate la acel moment de Levente Bara. Una dintre companiile daneze pe care Supremia Grup le-a achiziţionat era de cinci ani distribuitorul companiei înfiinţate de Levente Bara.

La scurtă vreme după vânzarea Supre­mia, Levente Bara a dezvoltat o altă afacere locală din industria alimentară, mai exact alături de un partener s-a orientat către o fabrică de produse din miez de nucă. Între timp, Transilvania Nuts, procesatorul de miez de nucă controlat de Levente Bara şi Alexandru Chiric, a deschis în 2019 o nouă fabrică în localitatea Ciugud din judeţul Alba. Grupul francez Solina, actualul proprietar al Solina România este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa ingredientelor alimentare, acţionar majoritar fiind fondul de investiţii privat Ardian.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO