ZF Transilvania

Dealerii locali spun ca leasingul auto a ramas cu portierele blocate

Dealerii locali spun ca leasingul auto a ramas cu portierele blocate

Pana acum, clientii puteau sa-si cumpere o masina în leasing cu avans zero, iar acum unii finantatori practica un avans la achizitionare de pana la 25%

12.11.2008, 19:21 58

Potrivit dealerilor clujeni, în ultimele trei luni firmele de asigurare au cres­cut dobanda pentru a­chi­zit­io­na­rea unui autovehicul în sistem leasing de la 9% la 11%. Daca pana de cu­rand persoanele fizice puteau sa-si cumpere o masina în leasing cu avans zero, iar durata ma­xi­ma a contractului ajungea pana la 10 ani, în pre­zent exista finantatori care practica un avans la achizitionare de 25% si o perioada a con­trac­tu­lui de cel mult 5 ani.

„Masina achizitionata de clienti în sistem leasing reprezinta în prezent un risc pe care fi­nan­tatorul si-l acopera printr-un avans mai ma­re si o perioada de timp mai scurta a con­trac­tu­lui de leasing. Daca clientul nu poate sa duca pa­na la capat contractul de leasing, societatea de asigurari trebuie sa-si recupereze banii. Le­gea spune ca avansul platit pentru o masina achi­zitionata în sistem leasing poate fi si zero, însa finantatorii cer în prezent avansuri mult mai mari’’, a declarat pentru ZF Transilvania A­dri­a­na Ahciarliu, secretar general al Aso­cia­tiei So­cie­tatilor Financiare - ALB Romania.
Potrivit reprezentantilor ALB Romania, piata de lea­sing din Romania, din care piata de leasing a ve­hiculelor reprezinta 64%, a ajuns anul trecut la nivelul de 5 miliarde de euro, iar în primul se­mestru din acest an valoarea pietei de leasing a fost de 3 miliarde de euro.
Reprezentantii companiei Merch Auto, dea­ler Honda si importator al autocarelor Yu­tong, spun ca avansul minim pe care o persoana fi­zica trebuie sa-l plateasca în prezent la a­chi­zi­tio­narea unui autoturism Honda în leasing este de 20% din valoarea masinii, iar durata maxima a contractului este de 5 ani
„In urma cu cateva luni, finantatorii nostri prac­ticau o dobanda la contractele de leasing de 7,95%, iar în prezent dobanda a ajuns la 10,5%. Clientii nostri, persoane fizice, care si-au achizitionat o masina în luna august a acestui an au platit un avans de pana la 10%, iar durata maxima a contractului putea ajunge la sapte ani de zile. Au fost cazuri cand societatile de lea­sing cu care noi lucram au fost de acord ca cli­en­tul sa-si achizitioneze o masina Honda în sistem lea­sing cu avans zero’’, a declarat pentru ZF Tran­silvania Mihai Albulescu, director de van­zari Merch Auto.
Compania clujeana a realizat în primele no­ua luni din acest an o cifra de afaceri de a­pro­xi­mativ 11 mil. euro, ceea ce reprezinta o cres­tere a indicatorilor financiari cu peste 65% fata de perioada similara a anului 2007. Anul trecut, dealerul clujean a obtinut o cifra de afaceri de 8,7 mil. euro, iar pentru 2008 conducerea Merch Auto preconizeaza vanzari totale de 14 mil. euro.
Potrivit reprezentantilor companiei cluje­ne, pon­derea vanzarilor de autocare este de 60% din totalul cifrei de afaceri Merch Auto, o pon­de­re de 29% din vanzari o au ATV-urile, iar 11% - au­toturismele Honda.
„Prima jumatate a anului 2008 a fost cea mai benefica perioada pentru vanzarile de au­to­­care, fiindca multe companii de transport au fost nevoite sa-si reinnoiasca parcul de masini da­torita normelor impuse de Uniunea Eu­ro­pea­­na’’, spune Mihai Albulescu.
Merch Auto intentioneaza ca în acest an sa co­mercializeze 150 de autoturisme Honda, 80 de autocare Yutong Si 2.000 de ATV-uri, pon­derea cea mai mare din totalul cifrei de afaceri a companiei clujene fiind detinuta de vanzarile de autocare Yutong.
„Estimam ca anul viitor vom livra în total 150 de autocare, 250 de unitati în 2010, iar în pri­mul semestru al anului 2011 vom ajunge sa li­vram 300 de autocare’’, spune Mihai Al­bu­les­cu. In primele noua luni din acest an, compania cl­ujeana a comercializat în total 44 de autocare Yu­tong fata de 20 de unitati livrate în perioada si­milara de anul trecut, 70 de autoturisme Hon­da, fata de 69 comercializate în acelasi interval din 2007 Si 1.105 ATV-uri.
Potrivit reprezentantilor Merch Auto, piata lo­cala de ATV-uri se afla în prezent pe un trend as­cendent, compania clujeana preconizand ca va­ comercializa pana la finele anului în curs 2.000 de unitati, 3.000 de ATV-uri anul viitor, iar în 2010 numarul acestora va ajunge la 3.500 de unitati. Compania comercializeaza ATV-uri sub brandurile Linhai, model fabricat sub li­cen­ta Yamaha, Gamax sub licenta Suzuki, Si TGB.
Firma Merch Auto a fost infiintata in anul 1997 la Cluj-Napoca Si este reprezentant zonal pen­tru marca de automobile Honda.
Oficialii companiei Profi Auto, re­pre­zen­tant zonal al marcii de automobile Toyota, spun ca avansul minim pe care o persoana fizica tre­buie sa-l plateasca în prezent la achizitionarea unui autoturism Toyota este de 20-25%, în con­ditiile în care în urma cu cateva luni puteai sa-ti cumperi aceeaSi maSina cu un avans de minim 15%.
„Perioada maxima a unui contract de lea­sing auto a scazut în prezent de la 10 ani, cat o­fe­­rea, de exemplu, Banca Comerciala Romana în luna august, la 7 ani în prezent pentru masi­ni­le co­mercializate în cadrul reprezentantei noas­tre. Do­banda la contractele de leasing auto a cres­cut de la 9% în urma cu cateva luni la 11% în pre­zent’’, a declarat pentru ZF Tran­sil­va­nia Teo­dor Andrei, director de vanzari Profi Au­to.
Compania clujeana a realizat în primele no­ua luni din acest an o cifra de afaceri de peste 7,6 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere a in­di­catorilor financiari cu aproximativ 52% fata de aceeasi perioada din anul trecut, cand van­za­ri­le dealerului clujean au ajuns la peste 5 mil. eu­ro. Conducerea companiei clujene estimeaza ca pana la finele anului în curs va realiza vanzari to­tale de aproximativ 11,5 mil. euro, în crestere cu aproximativ 50% fata de anul 2007.
Potrivit reprezentantilor Profi Auto, piata au­to locala în primele opt luni din acest an a în­re­gistrat o scadere de peste 6% fata de pe­rioa­da similara a anului 2007. Daca în intervalul ia­nu­arie-august 2008 s-au comercializat un total de 8.856 de masini, în primele opt luni din anul tre­cut au fost vandute în total 9.455 de vehicule.
In perioada ianuarie-august din acest an, Pro­fi Auto a comercializat în total 342 de au­to­tu­risme Toyota, fata de 236 de unitati livrate în pe­rioada similara din 2007. Conducerea firmei clu­jene estimeaza ca pana la sfarsitul anului în curs va livra un numar total de 650 de unitati, în cres­­tere cu 68% fata de numarul auto­tu­ris­me­lor comercializate în 2007. Anul trecut, nu­ma­rul to­tal de autoturisme vandute a fost de 389 de uni­tati Toyota, iar cifra de afaceri Profi Auto a fost de aproximativ 7,7 mil. euro.
Cel mai bine vandut model Toyota în pri­me­­le opt luni din acest an este Toyota Yaris, li­vrat în 68 de unitati, urmat de modelul Corolla, co­­mercializat în 52 de unitati, Si Toyota A­ven­sis, model din care s-au comercializat 45 de uni­tati.
Potrivit reprezentantilor companiei clu­je­ne, acestia estimeaza ca cel mai bine vandut mo­del Toyota pe piata locala pana la finele anu­lui 2008 va fi Toyota Yaris. Compania Profi Au­to a fost infiintata in anul 2002 la Cluj-Napoca si este reprezentant zo­nal pentru Toyota.
Reprezentantii companiei Compexit Tra­ding spun ca fata de anul trecut, în prezent în ce­ea ce priveste contractele de leasing auto, di­fe­ra con­ditiile de analiza pentru persoanele fi­zi­ce ca­re doresc sa achizitioneze un autoturism Sko­da.
„Daca anul trecut clientii nostri, persoane fi­zice puteau sa-si achizitioneze un autoturism în sistem leasing cu un avans de minim 15%, în pre­zent pentru un avans de 20% din pretul total al masinii exista o varianta mai relaxata de ana­liza’’, a declarat pentru ZF Transilvania Adrian Tu­dor, director vanzari Compexit Trading.
Potrivit reprezentantilor Compexit Tra­ding, în prezent perioada maxima a con­trac­tu­lui de lea­sing auto este de sapte ani, la fel ca Si anul tre­cut, dobanda de 8,89% pe an în euro, în primul an de leasing asigurarea CASCO fiind gratuita.  
Compania clujeana a livrat în primele noua luni din acest an un numar total de 1.074 de autoturisme Skoda, ceea ce reprezinta o crestere a unitatilor vandute cu aproximativ 3% fata de perioada similara de anul trecut.
„Daca în primele sapte luni ale anului 2008 am livrat în total 767 de autoturisme si am în­re­gis­trat o scadere a vanzarilor în comparatie cu pe­rioada similara de anul trecut, în urmatoarele do­ua luni din acest an am inregistrat un usor re­vi­riment. Unul dintre factorii care au influentat pozitiv evolutia vanzarilor în aceasta perioada de timp este programul de casare în cadrul ca­ruia compania noastra a primit 240 de locuri’’, spu­ne Adrian Tudor.
Potrivit reprezentantului Compexit Tra­ding, tar­getul de vanzari pana la finele anului în curs es­te de 1.550 de autoturisme Skoda, dintre care 1.300 de masini sunt prevazute pentru pia­ta clu­jea­na si 250 pentru reprezentanta din Bis­trita.
„Anul trecut am livrat în total 1.336 de autoturisme Skoda, însa tinand cont de evolutia pietei auto din acest an ne va fi destul de greu sa realizam targetul de 1.550 de unitati propus pentru 2008. De la începutul anului si pana în prezent, piata în domeniul nostru de activitate s-a situat pe un trend descendent fata de anul 2007, trend care estimam ca se va pastra Si în anul viitor’’, a mai spus Adrian Tudor.
Grupul Compexit este format din Com­pexit Trading, dealer Skoda, Topcar dealer Seat, divizia Seul Auto, care este si service auto, si Proton Auto, care comercializeaza piese si con­sumabile auto.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO