Pana acum, clientii puteau sa-si cumpere o masina în leasing cu avans zero, iar acum unii finantatori practica un avans la achizitionare de pana la 25%
Potrivit dealerilor clujeni, în ultimele trei luni firmele de asigurare au crescut dobanda pentru achizitionarea unui autovehicul în sistem leasing de la 9% la 11%. Daca pana de curand persoanele fizice puteau sa-si cumpere o masina în leasing cu avans zero, iar durata maxima a contractului ajungea pana la 10 ani, în prezent exista finantatori care practica un avans la achizitionare de 25% si o perioada a contractului de cel mult 5 ani.
„Masina achizitionata de clienti în sistem leasing reprezinta în prezent un risc pe care finantatorul si-l acopera printr-un avans mai mare si o perioada de timp mai scurta a contractului de leasing. Daca clientul nu poate sa duca pana la capat contractul de leasing, societatea de asigurari trebuie sa-si recupereze banii. Legea spune ca avansul platit pentru o masina achizitionata în sistem leasing poate fi si zero, însa finantatorii cer în prezent avansuri mult mai mari’’, a declarat pentru ZF Transilvania Adriana Ahciarliu, secretar general al Asociatiei Societatilor Financiare - ALB Romania.
Potrivit reprezentantilor ALB Romania, piata de leasing din Romania, din care piata de leasing a vehiculelor reprezinta 64%, a ajuns anul trecut la nivelul de 5 miliarde de euro, iar în primul semestru din acest an valoarea pietei de leasing a fost de 3 miliarde de euro.
Reprezentantii companiei Merch Auto, dealer Honda si importator al autocarelor Yutong, spun ca avansul minim pe care o persoana fizica trebuie sa-l plateasca în prezent la achizitionarea unui autoturism Honda în leasing este de 20% din valoarea masinii, iar durata maxima a contractului este de 5 ani
„In urma cu cateva luni, finantatorii nostri practicau o dobanda la contractele de leasing de 7,95%, iar în prezent dobanda a ajuns la 10,5%. Clientii nostri, persoane fizice, care si-au achizitionat o masina în luna august a acestui an au platit un avans de pana la 10%, iar durata maxima a contractului putea ajunge la sapte ani de zile. Au fost cazuri cand societatile de leasing cu care noi lucram au fost de acord ca clientul sa-si achizitioneze o masina Honda în sistem leasing cu avans zero’’, a declarat pentru ZF Transilvania Mihai Albulescu, director de vanzari Merch Auto.
Compania clujeana a realizat în primele noua luni din acest an o cifra de afaceri de aproximativ 11 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere a indicatorilor financiari cu peste 65% fata de perioada similara a anului 2007. Anul trecut, dealerul clujean a obtinut o cifra de afaceri de 8,7 mil. euro, iar pentru 2008 conducerea Merch Auto preconizeaza vanzari totale de 14 mil. euro.
Potrivit reprezentantilor companiei clujene, ponderea vanzarilor de autocare este de 60% din totalul cifrei de afaceri Merch Auto, o pondere de 29% din vanzari o au ATV-urile, iar 11% - autoturismele Honda.
„Prima jumatate a anului 2008 a fost cea mai benefica perioada pentru vanzarile de autocare, fiindca multe companii de transport au fost nevoite sa-si reinnoiasca parcul de masini datorita normelor impuse de Uniunea Europeana’’, spune Mihai Albulescu.
Merch Auto intentioneaza ca în acest an sa comercializeze 150 de autoturisme Honda, 80 de autocare Yutong Si 2.000 de ATV-uri, ponderea cea mai mare din totalul cifrei de afaceri a companiei clujene fiind detinuta de vanzarile de autocare Yutong.
„Estimam ca anul viitor vom livra în total 150 de autocare, 250 de unitati în 2010, iar în primul semestru al anului 2011 vom ajunge sa livram 300 de autocare’’, spune Mihai Albulescu. In primele noua luni din acest an, compania clujeana a comercializat în total 44 de autocare Yutong fata de 20 de unitati livrate în perioada similara de anul trecut, 70 de autoturisme Honda, fata de 69 comercializate în acelasi interval din 2007 Si 1.105 ATV-uri.
Potrivit reprezentantilor Merch Auto, piata locala de ATV-uri se afla în prezent pe un trend ascendent, compania clujeana preconizand ca va comercializa pana la finele anului în curs 2.000 de unitati, 3.000 de ATV-uri anul viitor, iar în 2010 numarul acestora va ajunge la 3.500 de unitati. Compania comercializeaza ATV-uri sub brandurile Linhai, model fabricat sub licenta Yamaha, Gamax sub licenta Suzuki, Si TGB.
Firma Merch Auto a fost infiintata in anul 1997 la Cluj-Napoca Si este reprezentant zonal pentru marca de automobile Honda.
Oficialii companiei Profi Auto, reprezentant zonal al marcii de automobile Toyota, spun ca avansul minim pe care o persoana fizica trebuie sa-l plateasca în prezent la achizitionarea unui autoturism Toyota este de 20-25%, în conditiile în care în urma cu cateva luni puteai sa-ti cumperi aceeaSi maSina cu un avans de minim 15%.
„Perioada maxima a unui contract de leasing auto a scazut în prezent de la 10 ani, cat oferea, de exemplu, Banca Comerciala Romana în luna august, la 7 ani în prezent pentru masinile comercializate în cadrul reprezentantei noastre. Dobanda la contractele de leasing auto a crescut de la 9% în urma cu cateva luni la 11% în prezent’’, a declarat pentru ZF Transilvania Teodor Andrei, director de vanzari Profi Auto.
Compania clujeana a realizat în primele noua luni din acest an o cifra de afaceri de peste 7,6 mil. euro, ceea ce reprezinta o crestere a indicatorilor financiari cu aproximativ 52% fata de aceeasi perioada din anul trecut, cand vanzarile dealerului clujean au ajuns la peste 5 mil. euro. Conducerea companiei clujene estimeaza ca pana la finele anului în curs va realiza vanzari totale de aproximativ 11,5 mil. euro, în crestere cu aproximativ 50% fata de anul 2007.
Potrivit reprezentantilor Profi Auto, piata auto locala în primele opt luni din acest an a înregistrat o scadere de peste 6% fata de perioada similara a anului 2007. Daca în intervalul ianuarie-august 2008 s-au comercializat un total de 8.856 de masini, în primele opt luni din anul trecut au fost vandute în total 9.455 de vehicule.
In perioada ianuarie-august din acest an, Profi Auto a comercializat în total 342 de autoturisme Toyota, fata de 236 de unitati livrate în perioada similara din 2007. Conducerea firmei clujene estimeaza ca pana la sfarsitul anului în curs va livra un numar total de 650 de unitati, în crestere cu 68% fata de numarul autoturismelor comercializate în 2007. Anul trecut, numarul total de autoturisme vandute a fost de 389 de unitati Toyota, iar cifra de afaceri Profi Auto a fost de aproximativ 7,7 mil. euro.
Cel mai bine vandut model Toyota în primele opt luni din acest an este Toyota Yaris, livrat în 68 de unitati, urmat de modelul Corolla, comercializat în 52 de unitati, Si Toyota Avensis, model din care s-au comercializat 45 de unitati.
Potrivit reprezentantilor companiei clujene, acestia estimeaza ca cel mai bine vandut model Toyota pe piata locala pana la finele anului 2008 va fi Toyota Yaris. Compania Profi Auto a fost infiintata in anul 2002 la Cluj-Napoca si este reprezentant zonal pentru Toyota.
Reprezentantii companiei Compexit Trading spun ca fata de anul trecut, în prezent în ceea ce priveste contractele de leasing auto, difera conditiile de analiza pentru persoanele fizice care doresc sa achizitioneze un autoturism Skoda.
„Daca anul trecut clientii nostri, persoane fizice puteau sa-si achizitioneze un autoturism în sistem leasing cu un avans de minim 15%, în prezent pentru un avans de 20% din pretul total al masinii exista o varianta mai relaxata de analiza’’, a declarat pentru ZF Transilvania Adrian Tudor, director vanzari Compexit Trading.
Potrivit reprezentantilor Compexit Trading, în prezent perioada maxima a contractului de leasing auto este de sapte ani, la fel ca Si anul trecut, dobanda de 8,89% pe an în euro, în primul an de leasing asigurarea CASCO fiind gratuita.
Compania clujeana a livrat în primele noua luni din acest an un numar total de 1.074 de autoturisme Skoda, ceea ce reprezinta o crestere a unitatilor vandute cu aproximativ 3% fata de perioada similara de anul trecut.
„Daca în primele sapte luni ale anului 2008 am livrat în total 767 de autoturisme si am înregistrat o scadere a vanzarilor în comparatie cu perioada similara de anul trecut, în urmatoarele doua luni din acest an am inregistrat un usor reviriment. Unul dintre factorii care au influentat pozitiv evolutia vanzarilor în aceasta perioada de timp este programul de casare în cadrul caruia compania noastra a primit 240 de locuri’’, spune Adrian Tudor.
Potrivit reprezentantului Compexit Trading, targetul de vanzari pana la finele anului în curs este de 1.550 de autoturisme Skoda, dintre care 1.300 de masini sunt prevazute pentru piata clujeana si 250 pentru reprezentanta din Bistrita.
„Anul trecut am livrat în total 1.336 de autoturisme Skoda, însa tinand cont de evolutia pietei auto din acest an ne va fi destul de greu sa realizam targetul de 1.550 de unitati propus pentru 2008. De la începutul anului si pana în prezent, piata în domeniul nostru de activitate s-a situat pe un trend descendent fata de anul 2007, trend care estimam ca se va pastra Si în anul viitor’’, a mai spus Adrian Tudor.
Grupul Compexit este format din Compexit Trading, dealer Skoda, Topcar dealer Seat, divizia Seul Auto, care este si service auto, si Proton Auto, care comercializeaza piese si consumabile auto.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels