ZF Transilvania

Familia Balaş a ajuns la afaceri de 10 mil. euro cu producătorul de îngheţată Ice Dyp Balas din Timiş

Familia Balaş a ajuns la afaceri de 10 mil. euro cu...

Autor: Laurentiu Cotu

31.10.2021, 09:00 422

Producătorul român de îngheţată Ice Dyp Balas din judeţul Timis, controlat de Vasile şi Maria Balaş, care a cumpărat anul trecut o fabrică de îngheţată artizanală din Harghita, a realizat în 2020 o cifră de afaceri de 48,4 mil. lei (10 mil. euro), în creştere cu 4% faţă de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a avut anul trecut un profit net de aproximativ 5,3 mil. lei (1,1 mil. euro), mai mult cu 3% faţă de anul precedent, conform datelor publice. Ice Dyp Balas a ajuns în 2020 la un număr mediu de 289 de angajaţi.

Compania a ahiziţionat anul trecut fabrica companiei Ati-Cream, controlată tot de antreprenori români, din judeţul Harghita, cu venituri de peste 2,5 milioane de lei în 2020. Tot anul trecut, compania a finalizat o investiţie de peste 8 mil. euro într-o nouă fabrică de îngheţată în localitatea Cărpiniş, judeţul Timiş. Fabrica de la Cărpiniş, nou construită, şi fabrica achiziţionată din Harghita însumează 170 tone pe zi cu 14 linii de producţie, potrivit unor informaţii furnizate anterior de oficialii companiei.

Producătorul de îngheţată deţine şase puncte de lucru în ţară: Cărpiniş (Timiş), Bucureşti, comuna Pantelimon, Paşcani, Târgu-Jiu, Brăniştea (Galaţi) şi Dezmir (Cluj). Ice Dyp Balas produce brandurile de îngheţată Pandy, Mega, Star, Exotic, Bianca, Waffe, Sandwich, Super, Roxana, Fantasia şi Magic Moments. Compania are în portofoliu peste 60 de sortimente de îngheţată, care sunt distribuite în reţelele de magazine Kaufland, Carrefour şi Profi.

Ice Dyp Balas, Top Gel şi Kubo Ice Cream sunt cei mai importanţi jucători români de pe piaţa îngheţatei. Pe lângă compania din domeniul îngheţatei fondată în anul 1996 de soţii Balaş, aceştia mai au un business şi în industria HoReCa - Centrul Resort&Spa ICEDYP Timişoara. Spaţiul cuprinde un bazin de înnot, sală de fitness, jacuzzi, servicii de masaj, salon de bronzat şi zece camere cu pat matrimonial, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

Piaţa îngheţatei este puternic fragmentată, iar lupta se dă între mai mulţi jucători români şi cei doi giganţi internaţionali, Unilever şi Nestle. Piaţa îngheţatei în România este una sezonieră, iar câştigurile marilor companii depind de temperaturile de pe timpul verii.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO