ZF Transilvania

Kaufland deschide cel de-al treilea magazin din Cluj-Napoca şi ajunge la 116 unităţi pe piaţa locală

Kaufland deschide cel de-al treilea magazin din...

Autor: Laurentiu Cotu

22.11.2017, 16:26 1114

Lanţul german de hipermarketuri Kaufland, liderul comerţului local, va deschide joi, 23 noiembrie cel de-al treilea magazin din Cluj-Napoca şi al 116-lea din reţeaua locală, având o suprafaţă de vânzare de 2.403 de metri pătraţi. Odată cu deschiderea celui de-al treilea magazin din Cluj-Napoca, Kaufland crează 90 de noi locuri de muncă.

’’Suntem mândri să oferim clienţilor un portofoliu de peste 50% produse din România, fiindcă punem pe primul loc colaborările cu producătorii români în strategia noastră de achiziţii’’, a declarat Valer Hancaş, Manager Corporate Affairs & Comunicare, Kaufland România.

Retailerul german a încheiat un parteneriat cu cooperativa agricolă ’’Ţara mea”, prin care se angajează să preia toate carnea de porc pe care cei 100 de membri ai cooperativei o pot livra. Prin acest program şi cu ajutorul altor furnizori români, Kaufland speră ca până în primăvara anului viitor, toată carne de porc din magazinele Kaufland din România să provină din ferme româneşti.

’’Acum preluăm 400 de porci pe zi proveniţi de la cooperativă. Obiectivul nostru este să ajungem la 300.000 de porci livraţi pe an până în 2020, adică 18.000 de tone de care de porc pe an’’, a spus Hancaş.

Kaufland este liderul pieţei locale de comerţ ali­men­tar după cifra de afa­ceri de anul trecut. Şi după re­zultatele la semestru nem­ţii rămân pe locul întâi în piaţă, însă diferenţa faţă de următorii clasaţi se reduce, în con­textul în care Carrefour România şi Lidl au postat creşteri de două cifre în aceeaşi perioadă.

Lanţul german de hipermarketuri Kaufand a înregistrat în primele şase luni din an afaceri de 4,7 mld. lei, în scădere cu 2%, de la 4,8 mld. lei în aceeaşi perioadă a anului anterior. Declinul din pri­me­le şase luni ale lui 2017 vine într-o pe­rioa­dă în care Kauf­land s-a ex­tins mai puţin. Anul tre­cut spre exemplu au fost deschise doar cinci ma­ga­zine, mi­ni­mul de la in­trarea pe piaţă. Pentru acest an ofi­cia­lii compa­niei au anun­ţat anterior că vor acce­lera din nou ex­pan­siu­nea, însă în prima par­te a anului au fost inau­gurate trei uni­tăţi, ajungând la un total de 115 magazine pe formatul de hipermarket. Odată cu inaugurarea noului magazin de la Cluj-Napoca, reţeaua Kaufland creşte la 116 unităţi.

La nivel de re­ţea, lanţul de hiper­marketuri Kaufland a obţinut anul tre­cut afaceri de 9,7 mld. lei, în urcare cu circa 5% comparativ cu 2015. Com­pania a intrat pe piaţă în 2005 şi a devenit lider în 2012 (după rezultatele financiare din anul anterior). Investiţia într-un magazin Kaufland variază între 7 şi 10 milioane de euro, cu tot cu teren. Suma variază în funcţie de calitatea terenului şi de suprafaţa magazinului ce urmează a fi construit. Kaufland este  cel mai mare angajator din economie, cu circa 16.400 de salariaţi. Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în 7 ţări şi o reţea de 116 magazine în România.

laurenţiu.cotu@zf.ro

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO