ZF Transilvania

Vanzarile de masini noi pe piata locala s-au injumatatit, iar dealerii au uitat de cresterile spectaculoase

Vanzarile de masini noi pe piata locala s-au injumatatit, iar dealerii au uitat de cresterile spectaculoase

Dealerul local al Dacia mizeaza pe noile modele ale constructorului de la Mioveni

28.06.2009, 16:06 58

Dupa prabusirea pietei auto de la inceputul anului, majoritatea dealerilor locali au inregistrat scaderi ale vanzarilor in primele cinci luni din an de pana la 50% fata de perioada similara a anului trecut. Dealerii auto locali estimeaza ca, pe ansamblu, piata auto clujeana a masinilor noi va scadea in acest an cu 40%-50% din cauza crizei fi­nan­ciare globale, pana la aproximativ 7.000 de unitati, nivel aproape similar cu cel inregistrat in 2005. Anul trecut au fost comercializate pe piata clujeana in total 11.733 de vehicule noi, in scadere cu aproximativ 19% fata de anul precedent, cand s-au vandut in total 14.413 unitati.

 
Dacia mizeaza pe o usoara crestere
OTC Group, dealer local Dacia, Renault si Nissan, a comercializat in primele cinci luni ale acestui an un numar total de 974 de unitati, ceea ce reprezinta o scadere a autoturismelor vandute cu aproximativ 40% fata de perioada similara de anul trecut. In primele cinci luni din 2008, OTC Group a comercializat pe piata locala 1.568 de unitati Dacia, Renault si Nissan.
„Dupa un debut slab al anului 2009, cu scaderi de peste 60%, lunile ce au urmat au inregistrat o evolutie pozitiva a vanzarilor prin comenzi, insa cu mult sub vanzarile realizate anul trecut. Clientii se indreapta in prezent catre vehicule cuprinse intre 5.000 si 13.000 de euro, achizitiile de autoturisme fiind influentate de extinderea programului REMAT, deblocarea creditelor sau masurile fiscale. Inregistram in momentul de fata o importanta crestere a cotei de piata pe plan local pentru marca Dacia si o mentinere a cotelor de piata pentru celelalte marci ale grupului’’, a declarat pentru ZF Transilvania Calin Abrudan, director coordonator vanzari in cadrul OTC Group.
Dealerul local Dacia estima la inceputul anului ca va comercializa in 2009 aproximativ 1.730 de unitati Dacia, ceea ce reprezinta o scadere a numarului de autoturisme vandute cu 40% fata de anul 2008. Anul trecut, dealerul clujean a comercializat in total 2.890 de unitati Dacia. Targetul de vanzari anuntat anul trecut de oficialii Dacia Service Cluj Feleac pentru 2008 era de 1.000 de unitati Sandero si 3.000 de autoturisme Dacia Logan.
„Ne bazam in acest an pe sustinerea statului roman prin sprijinirea industriei interne si a mediului. Taxa de mediu si pro­gramele de reinnoire a autoturismelor credem ca vor contribui pozitiv la evolutia vanzarilor Dacia. In cadrul concesiunilor noastre am demarat in prima parte a anului inscrierea in programul de reinnoire a parcului national auto, prin care Guvernul ofera o reducere de 3.800 de lei pentru casarea unui vehicul mai vechi de 10 ani. In luna decembrie a anului trecut, Dacia avea o cota de piata la Cluj de 24,1%, ocupand primul loc in clasamentul celor mai bine vandute masini noi’’, a spus Calin Abrudan.
Incepand din luna iunie a anului 2008, Dacia Sandero a fost lansata si pe pietele din Europa de Vest, iar din acest an modelul va fi fabricat sub marca Dacia si la uzina Renault din Maroc, in prezent Dacia Sandero fiind disponibila si pe pietele din Turcia, Maroc sau Algeria.
Sandero este al cincilea automobil dezvoltat pe platforma Logan (B0), cea mai noua masina a grupului Renault-Dacia urmand sa fie produsa din acest an si in Africa de Sud si Rusia. Tot sub brandul Renault, modelul a inceput sa fie comercializat si produs in Brazilia, la finele anului 2007, iar sub marca Dacia, Sandero este produs in prezent doar la uzina de la Mioveni.
 
Volkswagen si Audi au pierdut 39%
Conducerea companiei clujene Autoworld, dealer regional al marcilor Volkswagen si Audi, a realizat in primele cinci luni din acest an o cifra de afaceri de peste 10 mil. euro (42,50 mil. lei), ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu aproximativ 27% fata de pe­rioada similara a anului trecut. Dealerul clujean a comercializat in primele cinci luni din acest an un numar total de 271 de masini, realizand o scadere a numarului de unitati vandute de peste 39% fata de perioada similara a anului trecut. Din totalul celor 271 de autoturisme comercializate de Autoworld in primele cinci luni din acest an, 228 de unitati au fost Volkswagen, iar 43 Audi.
„Piata locala de import a scazut in primele cinci luni din acest an cu aproximativ 58%, din cauza accesului ingreunat la resursele financiare, a veniturilor reduse ale firmelor si a incertitudinilor economice si politice. Evolutia viitoare a pietei auto e putin probabil sa mai cunoasca cresterile spectaculoase ale anilor trecuti, cu toate ca in momentul de fata exista un numar de promotii fara precedent pentru produsele si serviciile auto. Marca Volkswagen este in continuare leader pe piata de import a autoturismelor, cu o cota de piata de 15,75%’’, a declarat pentru ZF Transilvania Diana Socaciu, director de marketing in cadrul companiei Autoworld. Cele mai bine vandute masini in primele cinci luni din acest an au fost Volkswagen Golf, cu 66 de unitati, si Audi A6, cu 11 unitati.
„Toate modificarile legislative anuntate pana in prezent nu sunt favorabile domeniului auto - in general, si vanzarilor auto - in particular. Piata auto locala de import a evoluat foarte prost in primele luni ale anului, inregistrandu-se scaderi mari ale vanzarilor de masini noi. Putem spune ca scaderile inregistrate de marcile noastre au fost, totusi, mai mici decat scaderile pietei de import, datorita consolidarii pozitiei brandurilor pe care le reprezentam pe piata locala’’, spune Diana Socaciu.
Conducerea companiei clujene estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de 27,5 mil. euro. Dealerul clu­jean a incheiat exercitiul financiar 2007-2008 cu vanzari totale de 30 de milioane de euro.
„Pentru acest an este greu de estimat cum va evolua piata auto, din cauza schimbarilor politice, a legilor si taxelor care tot apar si dispar, astfel ca in acest context de instabilitate clientii nostrii isi amana decizia de a cumpara autoturisme’’, a afirmat Diana Socaciu.
Compania Autoworld a incheiat anul 2008 cu un numar total de 1.133 de autoturisme Volkswagen si Audi livrate. Target-urile fixate de conducerea firmei clujene pentru anul in curs sunt cu 30%-40% mai mici fata de anul trecut. Potrivit reprezentantilor dealerului clujean, anul trecut a fost primul an de declin du­pa sapte ani de cresteri spectaculoase pe piata auto. Volkswagen detinea anul trecut o cota de piata la Cluj de 11,99% si de 10,88% la nivel national, fiind, totodata, a doua marca de import dupa Skoda, care a realizat cele mai multe vanzari de masini noi pe piata anul trecut. In 2007, cota Volkswagen pe piata locala era de 12,47%, fata de 11,20% la nivel national. Gradul de motorizare in tara in 2008 era de 163 de masini la 1.000 de locuitori.
 
Si Seat asteapta scaderea vanzarilor
Conducerea companiei Topcar, dealer local al marcii Seat, a comercializat in primele cinci luni din acest an 72 de autoturisme Seat, ceea ce reprezinta o scadere a numarului de unitati comercializate cu peste 45% fata de perioada similara de anul trecut. In primele cinci luni din 2008, compania clujeana a vandut in total 131 de autoturisme Seat.
Topcar a livrat anul trecut 307 autoturisme Seat, iar pentru acest an estimarile oficialilor companiei de la inceputul anul 2009 prevad livrarea a 280 de masini, in scadere cu 9% fata de anul 2008. Cele mai bine vandute mo­dele au fost Ibiza si Cordoba.
„In situatia economica actuala, piata auto probabil ca se va mentine in aceeasi nota ca si pana acum. Daca in anul 2008, incepand din luna ianuarie si pana in aprilie s-au livrau in Cluj 3.516 unitati, pentru 2009, in aceeasi perioada de timp, numarul autoturismelor noi livrate a fost de 1.453 de unitati. Aceasta inseamna o scadere de 58% a numarului autoturismelor noi comercializate, iar in urmatoarele luni probabil ca nu se va inregistra o crestere spectaculoasa’’, a declarat pentru ZF Transilvania Sorin Niste, director executiv in cadrul companiei Top­car.
Conducerea dealerului clujean estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de 3,45 mil. euro, ceea ce reprezinta o scadere a indicatorilor financiari cu aproximativ 17% fata de anul trecut, cand vanzarile firmei clujene au ajuns la 4,14 mil. euro. In primele cinci luni din acest an, compania clujeana a realizat o cifra de afaceri de 900.000 de euro, in scadere cu peste 43% fata de perioada similara din anul trecut, cand afacerile Topcar au ajuns la 1,6 mil. euro.
­­­­­­Cota Topcar pe piata de importuri din Cluj la nivelul lunii aprilie a acestui an a fost de 5,5%, fata de 3,9% in aceeasi perioada a anului 2008. Ibiza si Cordoba au fost cele mai bine vandute modele de la inceputul anului si pana in prezent. Noul model Seat Exeo este prima limuzina produsa de marca spa­niola’’, a spus directorul executiv al companiei Topcar.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO