Ziarul de Duminică

Magicieni din toate ţările, uniţi-vă!/ de Ziarul de duminică

Galerie foto

Galerie foto

Autor: Ziarul de Duminica

10.04.2014, 23:42 65

Magia în lume

După un proces lung de testare şi verificare, cu 414 voturi pentru, Federaţia Română de Iluzionism şi Magie prin Teatrul de Magie a fost acceptată ca membru în prestigioasa Federaţie Internaţională a Societăţilor de Magie. Se obţine astfel o recunoştere internaţională importantă a iluzionismului din România, confirmându-se din nou profesionalismul şi dedicarea Teatrului de Magie în promovarea artei magiei, ca artă de spectacol.

„Pentru noi acceparea în FISM este desigur un motiv de bucurie şi de mândrie. Federaţia Română de Iluzionism şi Magie devine astfel parte a unui organism internaţional în care se regasesc cele mai importante societăţi magice şi peste 50.000 de magicieni din întreaga lume. Prin acest pas vom putea oferi magicienilor români noi oportunităţi de afirmare, colaborări şi invitaţii la concursuri importante.” – a declarat Andrei Teaşcă, Preşedintele Federaţiei Române de Iluzionism şi Magie şi Fondator al Teatrului de Magie.

Federaţia Internaţională a Societăţilor de Magie – Fédération Internationale des SociétésMagiques a fost înfiinţată în 1948 şi astazi este compusă din peste 80 de societăţi magice, naţionale şi internaţionale, precum şi Federaţii naţionale care reprezintă peste 50.000 de magicieni din 50 de tări.

Federaţia Română de Iluzionism şi Magie a luat fiinţă în 2011 din Asociaţiile AMIR RoMagic şi Teatrul de Magie. Este singura organizatie de profil acreditată pentru a organiza cursuri de formare profesionala pentru ocupaţia de Magician,  recunoscute de  CNFPA, de Ministerul Muncii şi de Ministerul Educaţiei.

Teatrul de Magie este prima organizaţie culturală din România care aduce în atenţia publicului fascinanta artă a magiei, propunându-şi să o promoveze ca artă de spectacol şi să dezvăluie spectatorilor diversitatea stilurilor acesteia.

 

Nuduri la Muzeul Literaturii Române

Astăzi, 11 aprilie, ora 18.00, în Rotonda Muzeului Naţional al Literaturii Române, Bd. Dacia nr. 12 are loc vernisajul Expoziţiei de grafică: NUD, a artistului Molnár Dénes (foto 1). Prezintă: Mircia Dumitrescu.

„Molnár Dénes (1947-2000) a absolvit Universitatea de Artă Nicolae Grigorescu din Bucureşti. Într-un interviu, graficianul s-a autointitulat omul ciclurilor. Pentru a realiza în deplinătate numeroasele lui idei, Molnár Dénes le punea pe hârtie sau pe pânză în mai multe variante, ulterior sistematizându-le în cicluri. Curatorii Molnár Krisztina şi Molnár Dénes jr. au strâns sub titlul Cetăţi şi biserici, câteva lucrări istorice, în care artistul a imortalizat bisericile periclitate prin acţiunea de demolare a satelor, precum şi cele mai importante cetăţi transilvane. Nudurile şi portretele de femeie formează un ciclu separat, despre criticul Nagy Miklós Kund spune că „... nu sunt acele frumuseţi cu care ne-a obişnuit istoria artelor. Nu sunt Venerele obişnuite, şi totuşi sunt Venere în felul lor.” – Institutul Balassi – Institutul Maghiar din Bucureşti

Expoziţia poate fi vizitată până la 22 aprilie a.c.

 

Artişti români în expoziţie internaţională la Rotterdam

Institutul Cultural Român Bruxelles, în parteneriat cu societatea artistică Oblique International din Olanda, organizează expoziţia de arte vizuale Ways of Working, According to an Office Desk, cu participarea artiştilor români Anca Benera şi Arnold Estefan, între 12 aprilie - 3 mai 2014, în spaţiul expoziţional Upominki din Rotterdam. Vernisajul expoziţiei are loc astăzi, 11 aprilie, ora 19:00.

Anca Benera şi Arnold Estefan sunt artişti vizuali consacraţi cu lucrări individuale şi colective. Din 2010 formează un duo artistic şi în 2013 au reprezentat România la Bienala de Artă Contemporană Istanbul. La Rotterdam, Anca Benera şi Arnold Estefan expun lucrarea I work, therefore I’m not, operă care prezintă condiţia artistului contemporan.

Programul expoziţional vizează modalităţile de muncă şi de productivitate artistică, concentrându-se în jurul întrebării „Ce înseamnă a profesa mai degrabă decât a profesionaliza?” În viziunea curatorului Niekolaas Johannes Lekkerkerk, „expoziţia urmăreşte stabilirea unui echilibru între necesitatea de profesionalizare inerentă artelor, în contrast cu stereotipurile care eclipsează modalităţile actuale de profesare ale artiştilor.” 

Lucrările artiştilor români aduc în atenţia publicului din Olanda noile fenomene din cultura românească a artelor vizuale precum şi vitalitatea expresivă a creatorilor  contemporani.

 

Filme de Oscar la prima ediţie a Anim’est Braşov

Asociaţia culturală ESTE’N’EST organizează în perioada 22-25 mai prima ediţie a Festivalului Internaţional de Film de Animaţie Anim’est la Braşov. Open Air Piaţa Sfatului piaţa centrală a oraşului, precum şi Sala Patria a Filarmonicii Braşov, reamenajată de curând, devin locaţiile gazdă a celui mai important festival de film de animaţie din România.

Prima ediţie a Anim’est Braşov va aduce cele mai de succes filme proiectate la Anim'est Bucureşti recent. Nici cei mai tineri cinefili nu sunt neglijaţi, secţiunea Minimest le-a pregătit o serie de surprize.

Printre titlurile hit programate pentru Braşov fac parte Ernest et Célestine (r. Stéphane Aubier Vincent Patar şi Benjamin Renner) recompensat cu premiul César pentru Cel mai bun film de animaţie în 2013, nominalizat la Oscar în 2014 şi câştigătorul Marelui Premiu la Annecy anul trecut (foto 2). Un film 2D care îi va unge pe suflet pe fanii animaţiei old school cu un vizual fidel stilului ilustraţiilor seriei de cărţi şi cu personaje adorabile ce par desenate în acuarelă. Célestine este o şoricică de la orfelinat, unde învaţă constant să se teamă de urşi, inamicul numărul unu al speciei ei, dar ajunge să se împrietenească fix cu unul dintre ei, muzicianul Ernest – un uriaş blând cu vocea actorului Lambert Wilson (Martix Reloaded, Of Gods and Men). O altă proiecţie eveniment este şi Waltz with Bashir (foto 3). Filmul poartă semnătura regizorului israelian Ari Folman care, prin ceea ce el a numit „documentar animat”, realizează o călătorie prin Beirutul din timpul masacrului din septembrie 1982. Din selecţie mai fac parte Mary and Max, povestea savuroasă a doi prieteni prin corespondenţă, semnată de Adam Eliot, unul dintre cei mai cunoscuţi animatori independenţi sau Spirited Away, una dintre cele mai aclamate animaţii ale lui Hayao Miyazaki, care a spart toate recordurile de încasări în Japonia în anul lansării şi a câştigat o mulţime de premii, printre care Ursul de Aur la Berlinala din 2002 şi Oscarul pentru cel mai bun film de animaţie, în 2003.

 

Epoca Biedermeier în Ţările Române 1815-1859

Muzeul Naţional de Artă al României vă invită sâmbătă, 12 aprilie 2014, orele 11.30, la o vizită cu ghidaj gratuit în expoziţia Epoca Biedermeier în Ţările Române 1815-1859, deschisă la parterul Galeriei Naţionale (foto 4, 5). Prezentarea este susţinută de Mariana Vida, specialist în cadrul Secţiei Arte Grafice a muzeului şi organizator al expoziţiei.

Se plăteşte doar biletul de intrare în expoziţie (10 lei întreg, 5 lei redus) fără taxa de ghidaj obişnuită. Participarea se face doar pe bază de programare la telefon la 021.314.81.19 sau prin e-mail la programari@art.museum.ro  până vineri, 11 aprilie, orele 16.00. 

Expoziţia cuprinde o selecţie de aproximativ 235 piese de patrimoniu - pictură, grafică (desene, acuarele, gravuri), miniaturi, bijuterii, textile, argintărie şi mobilier - din fondul Muzeului Naţional de Artă al României, dintre care o parte prezentate în premieră absolută.

Stilul Biedermeier este un stil internaţional, burghez, care s-a manifestat cu precădere în Germania, Austria, nordul Italiei şi ţările scandinave, în perioada 1815-1848. Expoziţia reflectă impactul acestui curent european asupra artei româneşti, într-o perioadă în care societatea românească trecea printr-un spectaculos proces de modernizare.

Arta Biedermeier a fost caracterizată în trecut ca fiind simplă, comodă, lipsită de pasiune, un amestec de obiectivitate şi idilism. Istoricii contemporani încearcă astăzi să o prezinte într-o nouă lumină, apreciind interesul acesteia pentru intimism şi scenele de familie, pentru modul în care a coexistat alături de curente precum neoclasicismul sau romantismul.

Expoziţia Epoca Biedermeier în Ţările Române 1815-1859poate fi vizitată până pe 27 aprilie 2014.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO