Ziarul de Duminică

Pictură şi fotografie/ de Ziarul de duminică

Galerie foto

Galerie foto

Autor: Ziarul de Duminica

29.10.2015, 23:44 72

Martor tăcut

Timp de o lună, la Galeria Galateca, Aurel Vlad a prezentat o expoziţie de sculptură în pământuri arse intitulată „Martor tăcut” (foto 1, 2 – fotografii de Ioan Busuioc). Lucrările au fost realizate pe parcursul acestui an şi vorbesc despre visele, suferinţele şi poveştile oricărui creator. Curator – Cristina Bolborea. „Dacă ar fi să mă gândesc la un material ideal pentru transpunerea sculpturilor mele, cred că acesta ar fi lava vulcanică. De multe ori, lucrările par a ţâşni dintr-un astfel de loc, iar lava nu ar face decât să le redea corpul adevărat. Dar pentru că aşa ceva nu pot încă, lucrez în materiale pe care le descopăr în jurul meu: pământ, lemn, piatră, hârtie, metal turnat sau laminat”, mărturiseşte artistul.

Născut în 1954, la Galaţi, sculptorul Aurel Vlad şi-a definitivat studiile la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din Bucureşti, Secţia Sculptură. Din 2005 este doctor în Arte Vizuale al Universităţii Naţionale de Arte Bucureşti cu teza „Gestul în sculptură, între expresie şi simbol”, în perioada 2008-2012 îndeplinind funcţia de decan al Facultăţii de Arte Plastice. Începând cu anul 1985 şi până în prezent, Aurel Vlad a participat la numeroase manifestări de gen din ţară şi de peste hotare, având lucrări în muzee şi colecţii particulare din România, Austria, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Japonia, Olanda.

 

Gustave Marissiaux. O poetică a privirii

Din această lună până la 31 ianuarie 2016, la Muzeul Naţional de Artă al României, sălile Kretzulescu, poate fi vizitată expoziţia „Gustave Marissiaux. O poetică a privirii” (foto 3), mulţumită colaborării dintre acest muzeu şi delegaţia Valonia-Bruxelles. În faţa publicului sunt aduse lucrări de referinţă ale fotografului Gustave Marissiaux (1872-1929), un artist care „a contribuit la transformarea radicală a fotografiei şi a modului în care imaginea fotografică a fost percepută ulterior”. Subiectele fotografului: portrete feminine, peisaje din Italia şi Belgia, scene de minerit din zona Liege.

 

 „Poveşti mediteraneene“ la ICR

În perioada 19-27 octombrie 2015, Institutul Cultural Român găzduieşte expoziţia „Poveşti mediteraneene“ a artistei Rodica Lomnăşan (foto 4) care a ales pentru sala ICR lucrări din seriile Mitul Afroditei, Lost Atlantis şi Olive Tree, realizate în perioada 2009-2015 în tehnica gravură – aquaforte pe cupru şi aquarelă. „Am început această serie de lucrări ca o poezie închinată naturii, într-un loc în care timpul pare să se fi oprit. Timpul petrecut în acest spaţiu, încărcătura legendară a locului mi-au inspirat o nouă viziune asupra naturii din jur şi asupra unor elemente simbolice cheie. Aici s-au amestecat în timp civilizaţii, religii, tradiţii – toate lăsând în aer o atmosferă cu totul specifică, greu de definit dar care îţi încarcă sufletul pozitiv.“

Rodica Lomnăşan (n. 1965, Alamor, jud. Sibiu) a absolvit în anul 1994 Universitatea de Arte din Bucureşti – secţia Grafică. Din anul 1988 face parte din Uniunea Artiştilor Plastici din România, iar din 2010 este membră a  EKATEK – Cyprus Chamber of Arts.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO