Ziarul de Duminică

Temperamentala Nelly Miricioiu

Temperamentala Nelly Miricioiu
25.01.2008, 19:25 185

O solista de mare clasa, soprana Nelly Miricioiu, canta de peste 25 de ani pe marile scene ale lumii, aflandu-se acum la zenitul unei cariere in care a aparut pe afisele marilor teatre de opera europene, exceland in roluri aflate in zona estetica a celui abordat la Bucuresti, Adriana Lecouvreur, din opera omonima a lui Cilea.

Glas vibrant, temperament puternic, Nelly Miricioiu a polarizat atentia sutelor de spectatori prezenti in Studioul "Mihail Jora" al Radiodifuziunii la deschiderea celei de-a doua parti a stagiunii, stralucind in fruntea unei distributii asa cum sunt convinsa ca si-ar dori si Opera bucuresteana.
Evenimentul artistic generat in fiecare luna ianuarie de cativa ani buni incoace de Formatiile Muzicale Radio, la ideea directorului acestora, Nicolae Costin, opera in concert - intotdeauna titluri care nu se joaca la Bucuresti - a sunat si de aceasta data remarcabil, avantajul incontestabil cu care se porneste din start fiind calitatea Orchestrei Nationale Radio. De aceasta data sub experimentata bagheta a dirijorului german Gerd Schaller, orchestra a asigurat un acompaniament plin de caldura, sustinut, extrem de prezent, bine nuantat in functie de dinamica personajelor solistice, completat ca intotdeauna la superlativ de evolutia Corului Academic Radio, care dovedeste de fiecare data ca la aceasta ora ramane unul dintre cele mai valoroase ansambluri de gen din tara.
Contextul solistic in care a fost plasata Nelly Miricioiu a fost extrem de valoros, importantul rol al Printesei de Bouillon, rivala eroinei principale, sustinut de mezzo-soprana Gabriela Popescu, oferindu-i acesteia posibilitatea de a-si pune in valoare culorile vocii si temperamentul, de asemenea foarte puternic. Rolul principal masculin a fost sustinut de un tanar tenor italian aflat in ascensiune, Mauro Pagano, aflat pentru prima oara la Bucuresti, invitarea lui fiind o buna alegere in conditiile lipsei acute de tenori de care sufera opera romaneasca la ora actuala. Perfect convingator, ca de obicei, Pompei Harasteanu in rolul Principelui de Bouillon, baritonul Eduard Tumagian evoluand si el in rolul Michonnet la standardele la care ne-a obisnuit.
Revenind la evolutia sopranei Nelly Miricioiu, experienta ei capatata intr-un repertoriu extins ce cuprinde rolurile principale din opere de la Maria Stuarda, Anna Bolena sau Roberto Devereux de Donizetti, la Tosca de Puccini sau Traviata de Verdi se simte de la primul pana la ultimul sunet pe care il "rosteste" pe scena.
Debutul ei la Scala in rolul Adriana Lecouvreur a avut loc in stagiunea 2000-2001, o alta aparitie apreciata in acest rol, de aceasta data in concert, avand loc la Amsterdam, in 2006.
In continuare, prezenta pe scenele de concert a cantaretilor care reusesc sa impresioneze atat prin voce, cat si prin talentul dramatic - mai ales in genul de opera in concert - reprezinta o raritate. De aceea, incantarea publicului a fost deosebita, acesta avand sansa de a admira o garnitura de solisti care au fost convingatori si ca actori, nu doar in postura de cantareti.
Dintre toti, asa cum de altfel lasa de asteptat si rolul, Nelly Miricioiu a demonstrat o adevarata virtuozitate in ceea ce priveste coerenta si sustinerea discursului dramatic, inflexiunile glasului si logica frazarii muzicale, gasind o continuare fireasca in mimica si in sugestia limbajului corporal.
Fara sa exagereze parasind specificul versiunii de concert, Nelly Miricioiu a reusit sa ne faca sa ne imaginam perfect trasaturile eroinei sale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO