Analiză

Un iordanian si un turc isi impart piata gentilor de voiaj, evaluata la 30 de milioane de euro

17.09.2007, 21:22 2579

Piata gentilor de voiaj (valize si trolere) a crescut considerabil ca volum in ultimii ani, datorita cresterii numarului de turisti si extinderii sezonului turistic, vanzarile pentru gentile de voiaj ridicandu-se in primul semestru al acestui an la aproximativ 1,5 milioane de bucati, in crestere cu peste 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Piata este evaluata la aproximativ 30 de milioane de euro, inregistrand o medie de crestere de 30% pe ultimii trei ani", a declarat Marilena Gheorghe, director de marketing al companiei Lamonza, care detine aproximativ o treime din piata produselor de marca.
Ea precizeaza ca, avand in vedere volumul produselor contrafacute inca existente pe piata din Romania, cifre exacte pentru aceasta piata sunt greu de obtinut si garantat.
"Faptul ca nu exista multe magazine specializate reprezinta un avantaj pentru produsele mai putin calitative si pentru cele contrafacute ce se regasesc intr-un procent mare pe piata", a spus Marilena Gheorghe.
Lamonza a vandut in primul semestru din acest an aproximativ 500.000 de genti de voiaj (valize orizontale si verticale), in crestere cu 45% fata de primul semestru al anului trecut. Pana la sfarsitul anului se estimeaza vanzari de peste 800.000 de genti de voiaj, declara ea.
Lamonza este reprezentata in Romania de catre Azad Entreprises, importatorul si distribuitorul produselor marca Lamonza, Kunst, Master in domeniul gentilor de calatorie, business si sport, Bestoy in domeniul jucariilor si Bestway, produse gonflabile, companie detinuta de omul de afaceri iordanian Osama Saffarini. Printre principalii clienti se numara Metro, Carrefour, Selgros si Cora.
"Piata a evoluat atat cantitativ, cat mai ales calitativ, cumparatorul este din ce in ce mai educat si mai informat, lucru ce se reflecta si in alegerea responsabililor cu achizitiile din cadrul pietei de retail", a spus ea.
Orientarea retailerilor si catre orasele cu mai putini locuitori a dus la o dezvoltare a pietei si la nivel regional, nu doar pe zonele intens urbane. "Pe aceasta piata exista o gama variata de produse, neexistand limite inferioare sau superioare de pret", declara Marilena Gheorghe.
Preturile gentilor de voiaj Lamonza se situeaza in medie la nivelul de 48 de euro, daca ne referim la marimea medie (61 cm) pentru care opteaza majoritatea celor care achizitioneaza un astfel de produs, precizeaza directorul de marketing al Lamonza.
Pe segmentul premium, alte marci prezente pe piata din Romania sunt Samsonite si Delsey. Samsonite, unul dintre liderii pietei internationale a produselor de voiaj, este distribuitor si al produselor Lacoste, Timberland, Hedgreen, American Tourister, toate "leather goods" pentru care compania General Business System, detinuta de omul de afaceri Kemal Bakirici, este unic importator si distribuitor in Romania.
Pana la sfarsitul anului 2007, valoarea vanzarilor pentu produsele Samsonite va ajunge la 3,1 milioane de euro, mai mult decat anul trecut cu 15%, cand s-au inregistrat vanzari de 2,7 milioane de euro.
Pana in prezent s-au vandut aproximativ 34.000 de genti de voiaj (trolere si valize soft si hard, trolere laptop, genti copii, genti costume, borsete). Valoarea importurilor de produse Samsonite se ridica la 374.000 de euro.
General Business System are trei magazine in hotelul Mariott din Capitala, cate doua locatii in hotelul Sofitel, Unirea Shopping Center, City Mall, toate din Bucuresti, si cate un magazin in Carrefour Tom si in magazinul Tomis in Constanta, in Cluj, Craiova si Brasov. De asemenea, este distribuitor si pentru alte lanturi de magazine.
Un factor important in alegerea unei valize sau a unui troler, pe langa materialul din care sunt fabricate, il reprezinta accesoriile pe care le detine, respectiv cifru, placuta nume, manerul telescopic, rotile si fermoarele.
De cele mai multe ori, persoanele care aleg sa calatoreasca cu avionul isi gasesc valizele usor avariate, situatie in care companiile aeriene nu ofera tot timpul despagubiri, mentioneaza Marilena Gheorghe.
Astfel, un detaliu extrem de important pentru acest gen de produse il reprezinta garantia si service-ul oferit.
"Foarte putine marci ofera aceste drepturi si facilitati pentru un astfel de produs de folosinta indelungata, precum valizele sau trolerele", spune directorul de marketing Lamonza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO